Go to commentsNiebieska bluzka w białe chmury
Text 6 of 13 from volume: miniatury
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2018-02-10
Linguistic correctness
Text quality
Views1318

-Wszędzie gdzie pójdziesz – beton. A to powinno być inaczej.

-A jak?

-No wiesz, wzmocnienia pozytywne przynoszą większe efekty niż wytykanie...

-To ty chcesz od świata wzmocnień pozytywnych? Puknij się w głowę! To jest niemożliwe. To jest zaprzeczanie rzeczywistości.

-Tak uważasz?

-Tak.

-Co więc pozostaje?

-Jak to, co? Lampka wina wieczorem, przytulenie, rozmowa, pocałunki te zielone, i te czerwone.

I jak dziecko rysuje na Dzień Matki głowę więlką jak jabłko z guzikami oczu, prostą kreską nosa, bananem uśmiechu, a ty poznajesz - po nabazgranej kredkami - niebieskiej bluzce w białe chmury, że to ty. Innych wzmocnień pozytywnych nie ma i nie będzie. W pracy cię odsuną, kiedy tylko przyjdzie siostrzenica szefa. Jak staniesz na rzęsach powiedzą, że jest tysiąc lepszych. Paznokcie pozdzierane od kopania rowów, nerwy, żeby zdążyć, bo zaraz za późno. Ale tego rysunku nikt ci nie odbierze. Chyba, że sama tego nie docenisz. I w czerwonych szpilkach, utlenionych włosach, polecisz do tego świata, dla którego będziesz jak ziarenko piasku na bezkresnej plaży.

  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
pięknie piszesz, dobrze się czyta, tylko ja nie wiem czym różnią się pocałunki zielone od czerwonych? Tylko się domyślam, ale już nie będę pytał...
avatar
Miniatura (patrz tytuł cyklu) konstrukcyjnie jest wsparta na totalnych niedopowiedzeniach,

bo kto tu z kim tak dialoguje?, ilu mamy tych dialogantów?, jak oni wszyscy wyglądają?, gdzie się to dzieje?, o jakiej porze roku i dnia? itp., itd.

Jest wśród nich (??) kobieta. To ona rysuje dziecinny w technice czyjś portret z tytułową koszulą w chmurach.

Taka proza to właśnie ten pełen klasy nowoczesny ukłon w stronę Czytelnika z 3. Tysiąclecia: narracja jest tak oszczędna, że bardziej się nie da
avatar
W przekazie czytelne pytanie o to,

CO JEST TAK NAPRAWDĘ DLA NAS NAJWAŻNIEJSZE?

/na rysunku dziecka/ niebieska bluzka /Mamy/ w białe chmury (patrz tytuł)
avatar
Czym się różni wspólnota od społeczeństwa konkurencyjnego?
© 2010-2016 by Creative Media