Go to commentsMagdalena i Jezus
Text 86 of 117 from volume: Wierszyki
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2018-02-10
Linguistic correctness
Text quality
Views1653

Jezus humorzasty

ugina kolana

pisze palcem

po ziemi

obok Magdaleny


jak faryzeusz

stoi na boku

aby go nie dostrzec

i modli się za grzechy

cudzołożnic

palec boży


jak pisak

domaga się

sprawiedliwości

a oni bezgrzeszni

nie rzucają kamieni

na swoje drogi

  Contents of volume
Comments (28)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wiersz wdzięczny - harmonijny i dobrze się czyta - nawet intrygujący - ale czekam na opis -pomoc w interpretacji.
avatar
jezzus nakazal faryzeuszom przyznać się do win ukrytych-mowiac niech rzuca kamien także nie obronil Magdaleny bo musial być sprawiedliwy-jak ojciec bog,wiec nikt kamieniem nie rzucil,dlatego ze sama kobieta magdalena nnie chciała z nimi cudzolozyc,to oni chcieli,a Jezus wiedzila ze kobieta jest glupsza i slabsza.
avatar
i ze to mezczyzni sa odpowiedzialni za swoje postepowanie,nie inaczej jeśli mmaja 11 palec
avatar
wiec pokuta?mam nadzxzieje ze z cciebie nie jest kundel bury.bo mogłabym nie poznac.
avatar
Arsene, dawno czegoś równie durnego jak to powiedzenie nie czytałam. Coś takiego doprowadza mnie do białej gorączki. Czyżbyś do tej pory nie wiedział, że kobiety są z reguły słabsze fizycznie? Nie masz pojęcia o gwałtach, o przemocy domowej, o manipulacjach, o kroplach nokautujących?
To powiedzenie bardzo ubliża kobietom. Dziwię ci się, że go użyłeś, bo przeważnie bierzesz kobiety w obronę, to znaczy te, które występują w tekstach.
avatar
minusy swiadcza o was-jacy niedouczni jesteście nie mowiac już o jednym słusznym spojrzreniu na faceta,to dno.
avatar
swieta racja ale arsen to podobno poeta bez glowy w dodatku ksiądz,nie dziwi mnie jego stronnictwo,i kundelizm.jednostronnie szowinistycznie się okrela,a kobiety,glupia potem pilnuje ja jakiś alfons aby nie wyszla z piekla,a ponadto nawet arsenie-jak cie prostytutka zaprosi nie na kawe to pojdziesz:/
avatar
żaden kundel poza szczekaniem nic nie wniesie lilly.
avatar
aha rozar-jezus pokazuje mężczyznom droge do serca i kobietom,aby tak je poprowadzili np. przed ołtarz,a kundel chce wszystko zrzucać na suki,wstyd arsen!
avatar
Annetula przedstawia swój sposób widzenia świata.
Wiersz może być dla niektórych oburzający, ale jest plastyczny i napisany interesująco.
avatar
Arsene
, 19 min. temu (22:27)
jest takie męskie porzekadło :
,,jak suka nie da to kundel nie weżmie,,
i to jest podstawa"

Nie mogę sobie przypomnieć, czy Ziemkiewicz już to powiedział w telewizji, czy jeszcze nie, ale to jest ziemkiewiczowski kanon. Klasyk!
Ludyzm. Lilly, nie powinnaś się denerwować, przecież to takie ludyczne, zgodne z tradycją.

Dawno temu, kiedy sugerowałem gorący związek między Magdaleną, a Jezusem, ludzie byli oburzeni. Dziś oswajają się z tą myślą. Tylko patrzeć jak ujawnią się jego żywi potomkowie.
avatar
Legionie, Dan Brown w swojej powieści "Da Vinci Code" czy podobnie, już wytropił potomków.
avatar
kundel bury pisze bzdury-nie przyzna się do Jezusa ani do Magdaleny-
"Faryzeuszy czasem określa się mianem "Uczeni w Piśmie". W dzisiejszych czasach mianem faryzeusza określa się człowieka fałszywego i obłudnego.
Jezus Przeciwstawił się faryzeuszom i prawu mojżeszowemu. Wybaczył kobiecie. Uratował ją od śmierci.
“Nauczycielu, tę kobietę dopiero pochwycono na cudzołóstwie. W Prawie Mojżesz nakazał nam takie kamienować. A Ty co mówisz? Mówili to wystawiając Go na próbę, aby mieli o co Go oskarżyć. Lecz Chrystus nachyliwszy się pisał palcem po ziemi. A kiedy w dalszym ciągu Go pytali, podniósł się i rzekł do nich: Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci na nią kamień. I powtórnie nachyliwszy się pisał na ziemi. Kiedy to usłyszeli, wszyscy jeden po drugim zaczęli odchodzić, poczynając od starszych, aż do ostatnich. Pozostał tylko Chrystus i kobieta, stojąca na środku
avatar
dzięki lilly-ja już widze oczyma wyobraxni arsena-jak biega z jezykiem na wierzchu oblizując się na widok suk.
avatar
brytyjscy naukowcy nie spiąjak nasi,a ponadto od wiekow pokutuje wizerunek sw Piotra który wypieral się Jezusa,po to aby mogl rządzić i dlatego scedowal na kobiete wszystkie grzechy nie dostrzegając swojej belki w oku-jak napisał arsen w jednym swoim wierszyku.
avatar
legionie-to nie ludyczne,ale antropomorzoficzne-kto jest suka?wiesz,ze nawet nieładnie te slowa brzmia w ustach ludzi.
avatar
chodzi o prawo mojzeszowe któremu sprzeciwial się Jezus.faryzeusz jednak odszedł.a nie jak niektórzy dziś domagają się sadu-sadzeni będą więc-oprawcy.albo człowiek stawia siebie na jednym p[oziomie.i bierze odpowiedzialność za swoje czyny.
avatar
nie wiedziałem że Arsen to ksiądz. Trzymajcie się go, bo mądrze prawi. Co do wiersza- podoba mi się.
avatar
No cóż, Arsenie, czasami lepiej zakląć, niż popaść w niełaskę... kobiet. Te nie są skłonne wybaczyć takich prównań, ale to pewien stereotyp męskiego szowinizmu, na który wiele kobiet sobie zasługuje, podobnie jak mężczyźni na status... alfonas.
Pierwszym na świecie alfonsem był biblijny Adam i tak to już leci, ale bardzo dużo kobiet zasługuje na najwyższy szacunek, powiem... zdecydowana większość, chociaż obie płcie mają wiele "za uszami". Ale prawdziwy mężczyzna zawsze może wyjść z twarzą... i wytłumaczyć, że uogólnienia dotyczą tylko pewnego sektora pań i nie ma powodu do świętego oburzenia, bo większość kobiet nie zasługuje na takie porównania i jestem przekonany, że to miał na myśli Arsen.
avatar
a co do wiersza, to pierwsze dwie strofy mają swój charakter i pewne subtelności, tak trzeciej nie bardzo rozumiem. Archetyp Jezusa przeczy porównywaniu go do faryzeusza i tutaj mi zgrzytneło, ale ogólne wrażenie pozytywne.
avatar
sir-łaskawco -arsen się nie wypowiedziałuciekł jak faryzeusze,ale sektor panów ,bo jak mniemam to masz na myśli-Jezus też uznaje równouprawnienie,jets taki sam.dyszenie i bieganie z wyciągniecym językiem zdarza się najlepszym,trzeba mieć serce jeszcze aby tak nie było.i to nie ja porównuję pisak-palec do Jezusa,jezus napisał na ziemi specjalnie palcem-mógł nie pisać.jest to znamienne,tym sposobem chciał wytłumaczyć jak zachowują się faryzeusze,męzczyzni,którzy nie uderzyli kamieniem,odstąpili od prawa mojżeszowego,pytanie dlaczego?napisalam odpowiedź i mam minusy,jakby ktoś był jak tępy nóż.
Jezus to zrobil tylko raz-raz pisał-po co?tez napisałam,to jego uczniowie pisali biblę.pozdrawiam,i dziękuję za komentarz.
avatar
alfonsem nie był z całą pewnością też Adam-chociaż pojawił się szatan,i jego palec nie boski?nie.
avatar
ew sw Mateusza-PRAWO-W tym kontekście, „rozwiązać”je jest użyte jako przeciwieństwo „wypełnienia.” Chrystus nie przyszedł po to, by rozwiązać, lecz wypełnić. Jezus nie przyszedł na świat, by czynić coś wbrew prawu. Jego celem było zapewnić jego wypełnienie. On kochał je, był jemu posłuszny i zrealizował je. Wypełnił prorockie prawa swoją osobą (Ew. Łukasza 24.44). Chrystus wypełnił wymogi Prawa Mojżeszowego, które wzywało do doskonałego posłuszeństwa pod groźbą „przekleństwa” (zobacz Galacjan 3.10, 13).
avatar
Podziwiam to zacięcie biblijne i pamięć, co do szczegółów, intrygujacy wiersz
avatar
Ten temat jest stary jak testament
avatar
anettula, temat poważny, postacie zarysowane wyraźnie, jest to statyczny obraz, jednak wieje od niego dynamiką przemian. B. ciekawe. To obraz, gdzie kazdy ma swoje miejsce, jednak kadry przesuwają się wraz z ruchem źrenic. Taka Ziemia poruszająca się wokół Słońca. A tam Słońce praży, za czasów Jezusa i Magdaleny też nie było nigdzie cienia, a zatem, gdzie się skryć? Wszystko jak na dłoni lub dłoniach z palcami.
Dłoń może pięścią, ale może też gładzić, np. włosy ladacznicy.
To cuda tego świata. Bajka.
avatar
wątpię,chyba,że dłonie faryzeuszy(obłudnik,fałszerz,majacy swoje za uszami),a słońce to droga do swiatłości,wszakże kolebka życia jets tam gdzie największy dotyk słońca(włosienica to atrybut Magdalen,wiesz ,ze mężczyźni wybierają wg koloru,a często są daltonistami.nie dostrzegać jakiejś prawdy-wygodne,dla papieswta,najlepiej podpisać konkordat,i nieomylnośc papieży-co jest bzdurą.każdy człowiek jets omylny,tylko Jezus był nieomylny,i często ten,kto nosi stygmaty jak o Pio.
avatar
ale człowiek głównie myli się dlatego,ze np. jest z drugim i zmienia zdanie na jakiś temat,albo rezygnuje z czegoś,albo jest zakochany i już zmienia optykę światła.dlatego np. Jezus chadzał drogami aby się dowiedzieć,i nie sądzić,z tego powodu.
© 2010-2016 by Creative Media