Go to commentsSendlerowa po lewicy
Text 126 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2018-02-16
Linguistic correctness
Text quality
Views1790


Wyżej przedwojenny plakat wyborczy, a na nim czytamy między innymi: `Na prawicy staną zbawieni. Lewica to żydzi (z małej litery), socjaliści i ludowcy!`.


Chcę powiedzieć, że zdarza mi się konia walić lewą ręką. To wtedy, gdy leżę na prawym boku i nie chce mi się przekręcić na bok lewy, bo jestem z natury leniwy. A na plakacie nic nie ma o tym, którą ręką walić, więc ma mieszane uczucia ponieważ spełniam pozostałe warunki stanowiące o prawicowości. Chuj w dupę leworęcznym!


Kto mnie czyta, ten wie, że opowiadam się przeciwko dyskryminacji. Dziś, w katofaszytowskiej Polsce, ja, stoję tam, gdzie Żydzi, homoseksualiści, transseksualiści, dzieci z in vitro, ateiści, gnostycy. Stoję na samym dnie gorszego sortu. Nie ma dla mnie odpuszczenia, ponieważ nie znoszę pęt. Nie znoszę, jak na innych nastają z powodu wyglądu, języka, czy obyczajów. Nie znoszę jak nastają na wolność słowa.


Irenę Sendlerową mam w sercu nie dlatego, że ona ratowała Żydów, ale dlatego, że od samego początku wprowadzenia gett ławkowych przez rektora uczelni, ona w ramach protestu z Żydami siadała i z nimi jadła. A sam święty Piotr - klucznik z poganami nie jadał. I była Sendlerowa poturbowana przez studentów z ONR i dalej z Żydami siadała.



  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Tak, ale patrząc na żydowskie zachowania, ich wieczne biadolenie i domaganie się rekompensaty krzywd, gdy sami krzywdzą innych, to ja tak sobie wygłówkowałam, że oni sami napędzają antysemityzm, aby tylko mieć się za co do innych przyj...
I jakkolwiek przedtem, nie zwracałam na to uwagi, to dziś już nie wiem, czy USrael nie jest faktem, który na ludzi takich jak ta kobieta, po prostu plwa, zniekształcając historię.
avatar
Wszelkie podziały - ta taka np. prawica lewakująca i ta lewica prawicująca - wszelkie Żelazne Kurtyny, murów kolczaste zasieki, kuloodporne szyby itp. są w jaskrawej krzyczącej sprzeczności z tablicami Mojżesza/Kartą Praw Człowieka.
avatar
Zastanawiam się, dlaczego cały świat motoryzacyjny, poza kulturą angielską, ma kierowcę po lewej stronie. A i samo serce człowieka inklinuje na lewo. Na miejscu ultra prawicowców amputowałbym sobie lewą rękę, lewą nogę, wydłubałbym sobie lewe oko, odciął lewe ucho, wyciął lewe płuco i lewą nerkę. dopiero wtedy byłbym prawdziwie PRAWY!
avatar
Człowiek się rodzi lewicowy, ponieważ lewicowość można sprowadzić do odstępstwa. Zatem dziecko patrząc na świat naiwnymi oczyma, dziwi się niezmiernie różnym zakazom, nakazom, chorobom, bólowi, nieszczęściom. Dziecko wierzy, że jest dobro i zło, a ono pragnie, żeby dobro zawsze zwyciężało. I dobro zawsze zwycięża. W bajkach.
Lewicowość objawia się wrażliwością i współczuciem. I to by pasowało do komunikatów wygłaszanych przez polityków PiS, gdzie troska o zwykłych ludzi, wrażliwość społeczna, walka o godność jednostki i ojczyzny.

No, ale przecież PiS to prawica! A prawica to z definicji konserwatyzm, czyli przywiązanie do tradycji, do ustalonej przed wiekami hierarchii społecznej, do przywilejów, do starego porządku. Prawicowość to skostniałość. Ale i rozsądek, ponieważ nie wszystkie zmiany wychodzą na dobre. Dlatego prawicowość to ostrożne podchodzenie do wszelkich nowości.

Dlatego jeśli wszyscy ludzie byliby prawicowi, to cywilizacja nie rozwijałaby się w ogóle, lub rozwijała bardzo powoli, a jeśli byliby lewicowi, to zmiany zachodziłyby szybko i często byłyby to złe zmiany. Zatem lewicowość popycha do przemian, a prawicowość blokuje zmiany. Jaka taka równowaga powoduje, że ludzie żyją bezpiecznie, natomiast jej zachwianie prowadzi do rewolucji postępowych lub wstecznych. Ani jedno, ani drugie na dobre nie wychodzi na dobre, natomiast korzystają na tym jednostki, grupy uprzywilejowane.

Ale w Polsce nie ma, ani lewicy, ani prawicy. Jest rak, a ludziom się wszystko popierdoliło. Rak dwukolorowy: czerwono-czarny. Rak katobolszewicki. Czegoś takiego jeszcze nie było, żeby Kościół był w przymierzu z bolszewią.
avatar
Spokojny, to bardzo dobry pomysł. Ale ja bym go jeszcze rozszerzył. Jeżeli człowiek prawy miałby usuniętych wiele organów usytuowanych po lewej stronie, to proponowałbym jeszcze usunięcie lewej półkuli mózgowej, chociaż nie wykluczam, że u deklarującego się jako wyjątkowo prawy człowiek nie nastąpiło jej samoczynne obumarcie.
Natomiast nie rozumiem, dlaczego u osób nieustannie przywołujących Boga i deklarujących - być może na pokaz - swoją wiarę, jest tyle nienawiści, obłudy, obskurantyzmu, a szczególnie wobec osób innego wyznania lub osób niewierzących? Czy oni są gorsi? Przecież jest to sprzeczne z dekalogiem, swoistą konstytucją katolików.
Legionie, a w PiSie jest tyle konserwatyzmu i prawicowości we właściwym rozumieniu tego słowa co konia w koniaku lub rumu w rumaku.
avatar
Zapomniałem wpisać ocen, ale zanim to zrobię, wskażę drobne potknięcia poprawnościowe. Piszesz nie "z małej litery", a małą literą. W zwrocie "więc ma" chyba brakuje "m". Brakuje przecinków przed: ponieważ, jak narastają; zbędne przecinki przed: czy obyczajów, ona.
avatar
Legionie, b. porusza ten tekst. Jakaż w ludziach (nieludzkich i niezwierzęcych), nienawiść. Ty, bronisz, ze stoickim spokojem, bronisz, choć w Twym tekście użyłeś słów i opisów, na pozór drastycznych. To uderzenie w stół dłonia, podczas, gdy wszyscy się kłócą, i nastanie, choć na chwilę, spokoju. Jednak chaos znowu powraca. I tak w kółko. Żyd - małą literą napisany, to wyznawca wiary Mojżeszowej, Żyd wielką lit. to narodowość. Wiele osób nie ma tym pojęcia.
Zabieram słowa:
"Stoję na samym dnie gorszego sortu. Nie ma dla mnie odpuszczenia, ponieważ nie znoszę pęt. Nie znoszę, jak na innych nastają z powodu wyglądu, języka, czy obyczajów. Nie znoszę jak nastają na wolność słowa." Bajka.
Żydzi nie napędzają antysemityzmu, nie muszą. Bez ich czynnego udziału, antysemityzm był zawsze. Zawsze byli zamykani w gettach, np. w średniowieczu. Zawsze byli tymi, złymi. Ale forsę z nich ciągnięto również zawsze, a później były pretensje, że chcą jej zwrotu. Brać od Żydów potrafi się, ale dać coś Im, nie za bardzo - boć może posądza o bycie Żydem!.

Może jeszcze - templariuszy też niszczono i zniszczono - "Królowie przeklęci" M. Duron, polecam tę książkę. Dlaczego templariuszy unicestwiono? Bo nie chciano oddawać pozyczonych od nich pieniędzy. Bajka.
avatar
janko, no właśnie. Lewa półkula odpowiada za logiczne myślenie, ma bardziej naukowe podejście, prawa półkula odpowiada za sprawy metafizyczne, duchowe, transcendentne. Ludzie zaangażowani w religię to "prawopólkulomózgowcy". I to co zauważył Legion, potrzebne są obydwie strony.
avatar
Legionie, jest nas więcej:) I ja żyjąc "katofaszystowskiej Polsce" stoję tam, gdzie Żydzi, homoseksualiści, dzieci z in vitro. Wiesz dlaczego? Bo nikt mnie nie upoważnił, żeby wydawać osądy jedynie sprawiedliwe. Świetny tekst, jesteś konsekwentny, a przez to prawdziwy. I choć możemy polemizować na temat kościoła,(dla mnie jest to bardziej kwestia wiary, mojego osobistego wyboru, deklaracji i próby wdrożenia w życie nauk Chrystusa), tak nie mogę być obojętna wobec obłudy i hipokryzji. Zapewniam, że jest nas zdecydowanie więcej, pozdrawiam. W ocenie poprawności językowej pomijam drobne błędy, bo tekst emocjonalny bardzo, więc i te mogły się zdarzyć.
avatar
Oczywiście, że jest nas więcej. W Polsce żyją też leworęczni mańkuci i ci z lateralizacją skrzyżowaną, wśród Polaków są urodzeni także we Francji i w Kazachstanie. Segregacja ludzi, jakby byli śmieciami, skończyła się w zacofanej Afryce w tamtym tysiącleciu
avatar
To, że prawicą

/czyli p r a w ą ręką/

wszystko wszystkim zrobisz dobrze,

wiedzą już 3-latki.

CO ZROBIĆ JEDNAK Z MAŃKUTAMI

których w samej tylko Polsce mamy 3,8 m i l i o n a ludzi

??

Twój patent na robienie komukolwiek dobrze N I G D Y nie będzie moim patentem właśnie dlatego, że oprócz Adama Bóg stworzył nie drugiego Adama,

a

całkiem od Adama różną Ewę,

/których dziećmi m.in. byli Kain i całkiem od niego inny Abel/

Co rozumiesz przez pojęcie "bycia innym"

??

Ludzie to nie chińska armia /terakotowa/
avatar
"Ostatni będą pierwszymi!" powiada św. Mateusz w swojej ewangelii z "Noweg9 Testamentu", ale... kim konkretnie mieliby być ci "ostatni"! Kogo dwa tysiące lat temu miał na myśli Jezus, jeśli nie wszystkich tych zawsze w ogonie gorszych wykluczanych? Ostatni będą pierwszymi!
© 2010-2016 by Creative Media