Go to commentsSpokój
Text 21 of 17 from volume: zbiór 'Cuda świata'
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-03-03
Linguistic correctness
Text quality
Views1397


zima


zamarznięta tafla jeziora

twarda

można po niej chodzić jak Jezus


koń


stoi na wodzie

rży


wiosna


mówiono do niego

żryj


rżał  i żarł

woda nieopodal

rzeźnia


koń


stoi na krwi

nie żre

nie rży


spokój


Bajka 37



  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wstrząsający wiersz.
Wyrażenie "Koń stoi na krwi" na pewno było zamierzone, ale budzi wrażenie błędu.
avatar
lilly, tak może powinno być "koń stoi we krwi". Robi wrażenie błędu, no jest błędnym to, iż koń w ogóle otoczony jest krwią. Po to ludzie hodują konie. Te piękne zwierzęta wykorzystuje się do różnych celów, a później... rzeźnia. Wszyscy to wiemy. Mordercze transporty, pojenie na siłę wodą na siłę, aby konie sprawiały wrażenie cięższych niż są, to praktykują ludzie.
A mnie się marzy widok mustangów na niezmierzonych preriach. Nieskrępowane niczym, cudowne zwierzęta, którym plotą grzywy cudowne stworki, malutkie, dobre Krasnoludki. Dziękuję za odwiedziny, Bajka.
avatar
kurza twarz. ale tekst. mocny. bardzo brawo. ale nie za ten wiersz, tylko za drogę, którą pokonujesz. czy Cię to do czego doprowadzi? nie wiem. nie mam pojęcia. bo niby skąd mógłbym to wiedzieć.
lubię konie. Moim idolem jest Luckie Luck. I koń, który podąża zawsze w tym samym kierunku, zachodzącego słońca.
...Old long the cowboy....hm hm hm hm hm hm
avatar
arcydzieło, hm,

"Moim idolem jest (...)I koń, który podąża zawsze w tym samym kierunku, zachodzącego słońca.
...Old long the cowboy....hm hm hm hm hm hm"

Dziękuję, cóż Lucky Luck kreskowy bohater long, long, long lucky road. Zauważ cień konia - jest jak szczyty niezdobytych gór, morderczych, krwawych, zimnych, samotnych., to zmierzam? Na gór szczyty, to żywioł, jak konie Hetytów. Dziękuję, przy Tobie się nie zgubię i za to jestem wdzięczna. Bye, bye Arc` Bajka
avatar
Auroro, eh, Dziękuję. Bajka
avatar
arcydzieło
https://www.youtube.com/watch?v=cWpRY0flS2U

Posłuchaj... Bajka
avatar
Cóż, taki jest los zwierząt. Najpierw wyścigi, medale, kasa, a potem rzeźnia, bo Francuzi uwielbiają koninę, nawet ze sterydami, którymi ludzie nakręcają końskie życie. Koń, emeryturę zaczyna w rzeźni. Nawet jak śpi, to stoi, ale nie ma już koni, które umieją mówić, są za to ludzie, którzy dla kasy zrobią wszystko, żeby wykorzystać każdy kawałek Natury, nawet gdyby to miało być zagrożeniem istnienia świata, bo największym wrogiem planety Ziemia, jest... człowiek.
avatar
Cześć Teodorze, tak, konie zawsze stoją, a gdy nawet upadają, to umierają, są za ciężkie, aby leżąc nie zgniotły sobie organów wewnętrznych. Jeśli leżą, to ludzie każą im stać w specjalnych podnośnikach, mają stać. Wiszą właściwie, słaniając się na silnych nogach. Ciekawie i przerażająco ukształtowała je natura.

Człowiek postępuje wbrew naturze, koń powinien paść, kiedy upadnie, ale ludzie przeciwstawiają się naturze. To okrucieństwo. Dziękuję za Twój komentarz, Bajka.
avatar
We krwi stoi nie tylko koń. Stoją w niej też jagnięcina, królik w kapuście, rosół z gołąbków i kacze w buraczkach podróbki. Wstrząs nad własnym naszym talerzem jest, powiedziałabym, scenką dla codziennego lustra.

Dlatego ten tytułowy spokój
avatar
emilio, rzeczywiście wszystkie zwierzęta stoją we krwi. Ludzie to perfekcyjne drapieżniki. Twoje zdanie
"Wstrząs nad własnym naszym talerzem jest, powiedziałabym, scenką dla codziennego lustra." są wstrząsające.

Jest taki film Akira Kurosawy "Tron we krwi", zrobiony na podstawie "Makbeta" - tam też pokazane jest, że ludzie również stoją we krwi. Film ma już 61 lat. Dziękuję za poczytanie, komentarz i wysoką ocenę. Kłaniam się. Bajka.
avatar
W czym koń miałby być lepszy od krowy , jagniąt , owieczek lub świń ?
Taka nasza natura - ważne by wszystko to działo się w pewnych normach szacunku itp.
Tak jest i być musi choć to trudne .
avatar
"W czym koń miałby być lepszy od krowy , jagniąt , owieczek lub świń ?
Taka nasza natura - ważne by wszystko to działo się w pewnych normach szacunku itp.
Tak jest i być musi choć to trudne ."
W niczym Rozarze, w niczym. Tak napisałam o koniu, ale wiem i b. mnie męczy, że zwierzęta cierpią. Człowiek zabija dla zysku, przy najniższych kosztach tegoż mordowania. Zabija dla zabawy, zabija dla wiary, można mnożyć przykłady. Dziękuję za komentarz. Bajka.

Boli wszystko.
© 2010-2016 by Creative Media