Go to commentsRachunek po bitwie
Text 36 of 100 from volume: Prawda ponad wszystko
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2018-03-04
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1627

Rachunek po bitwie

Tekst będę jeszcze poprawiał - więc proszę się nie gorączkować :-) Proszę jedynie o merytoryczne komentarze. Własne widzi mi się proszę zachować dla siebie.



Cała ta wojenka medialna o ,,polskich obozach zagłady” i wszystkim co było wokół tego – niewątpliwie podniosło ciśnienie dla wielu.

Warto wiec pokusić się o klasyfikację postaw , policzenie i rozliczenie, który  to naród zachował się godnie a który należy potępić, wszak o potępienie tu chodzi, o dziwo -Polaków .

Tak więc wynika że na tle II wojny jak by nie liczyć -  nie masz narodu nad naród Polski.

Ze wszelakich wskazań, statystyk  wychodzi że są Polacy i długo nic no może Grecy, Serbowie ale i oni mieli swój udział  komunistyczny oraz to i owo na sumieniu.

Wszyscy w czasie tej wojny kolaborowali instytucjonalnie z Niemco-faszystami  albo z Sowietami w tym też  i Żydzi. Wychodzi nawet że współpraca Żydów, była nie tylko powszechna ale daleka od norm określających  godność człowieka nawet tą trudną wojenną .

Dla Polski wojna nie skończyła się wraz z czterdziestym piątym rokiem i mieliśmy dalszą część haniebnych czynów narodów Europy . W Anglii  , USA  lub Francji bywało mało honorowo.

Co do narodu Żydowskiego to kolaborował całą gębą z Sowietami i aktywnie uczestniczył w mordach na Polkach. Elita Polska została wytępiona a jej miejsce zajęli przechrzczeni Żydzi , Rosjanie oraz Polacy głównie z marginesu.

Sumując – Żydzi kolaborowali z oboma okupantami przyczyniając się do mordowania własnego narodu jak i Polaków. Ich działania miały wymiar antypolski oraz były niezwykle brutalne. Potrafili mordować tych którzy pomagali Żydom a nawet prowadzić obozy podobne do Oświęcimia.

Podsumowanie- jego wynik  może wydawać się pewnym zaskoczeniem, co zresztą nie dziwi bo dostęp do informacji w tym temacie był ograniczony. Wystarczy jednak trochę chęci i wynik  musi wyjść  podobny lub taki sam. Rozliczanie jak i klasyfikowanie narodów ich postaw i grzechów wydaje mi się oczywiste a wręcz konieczna wszak mamy do czynienia z potępianiem i to na skalę światową.

Tak więc na pojawiające się obecnie poczucie winy przypominam – jak by nie liczyć nie masz w tej wojnie narodu godniejszego jak Polacy.


  Contents of volume
Comments (14)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Od strony literackiej tekst, jakich na całym świecie masa. Nie epatuje ni formą, ni nowatorstwem, ni ugruntowaniem w przytaczanych faktach, ni choćby "choć jakąś" bibliografią.

Na temat zaś meritum (na czym Autorowi zależy szczególnie, bo to, co przed nami, to - jak sam to pisze w czołówce - zaledwie szkic szkicu) powinni wypowiedzieć się historycy, których tutaj na publixo.com mamy jak na lekarstwo. Docelowy Adresat tego eseju - to nie tyle anonimowi, prosto z ulicznej łapanki czytelnicy, a kadra naukowa IPN.

Ryzykowne tezy, jakie stawia tekst, mogą wesprzeć lub obalić wyłącznie znawcy przedmiotu, nie wirtualny odbiorca, któremu sprzedaje się tutaj - zamiast rzetelnej historycznej analizy - jakiś w pakiecie szmatki-owijki już odbezpieczony granat.

I CO TERAZ, KOCHANY, MAMY Z TYM GRANATEM ZROBIĆ??
avatar
Kto dzisiaj ma spłacać tytułowy rachunek po bitwie?

Czytelnik?
avatar
Co do Polaków w czasie II wojny światowej to niestety też jesteśmy bardzo ubrudzeni. Te walki pomiędzy, bo tylko my wiemy jak walczyć o wolność.
AK morduje inż. Witkowskiego, potem Konfederacja Narodu morduje wykonawców wyroku i mówi do AK: tylko spróbujcie to kontynuować, to... "Gryf Pomorski" morduje swoje kierownictwo w 1943. W 1944 NSZ morduje swoje kierownictwo. Ekipy z AL i "Miecza i Pługa" jeszcze w 1944 współpracują z gestapo przeciw AK. AK w 1943 bardziej zależy na stworzeniu 27 DP, bo to demonstracja wobec Sowietów, niż tworzeniu obrony dla mordowanych na Wołyniu Polaków i Czechów.
Bratnia krew leje się strumieniami. Dziś trochę wstyd. Choć w porównaniu z Żydami, Jugosłowianami i Rosjanami, Białorusinami i Rosjanami to tak były to tylko takie małe miki.
avatar
To nie jest esej poświęcony gotowaniu kartofli czy hodowli kur. To tekst, poruszający istotne dla Polaków, fundamentalne tematy, związane z naszą przeszłością.

W pracy, poświęconej dziedzinie nauki, jaką jest historia, niedopuszczalne jest formułowanie jakichkolwiek tez bez podania bibliografii i źródeł.

Konstrukcja tej wypowiedzi nacelowana jest nie na jej LITERACKOŚĆ, a na przekaz NIE PODPARTY żadnym materiałem badawczym
avatar
Branimir - nie znałem tych faktów chętnie się nad nimi pochylę . Wiem co nieco o inwigilacji AK i dziwnych bezzasadnych wyrokach śmierci ale było tego niewiele .

Emilio nie podawałem źródeł bo to krótki tekst - problem polega tylko na uczciwej analizie i w ogóle podjęcia jej .

Dane są ogólnie dostępne i wystarczy prosta kalkulacja - zaś oskarżenia nie maja podstaw bo nie ma źródeł które by to uczciwie potwierdzały.

Właśnie na tym problem polega że oskarżający nas żydzi nie bazują na źródłach tylko na pomówieniach.

Jest Emilio na odwrót - i w tym cały ,,pic,, by stworzyć wrażenie negatywne choć brakuje dowodów
avatar
Nie. Jeśli Autor obiera sobie za gatunek literacki publicystykę historyczną, nie może grawitować w swoich odkrywczych hipotezach bez wskazania ich umocowań w jakichś naukowych opracowaniach. Inaczej jego rewelacje pozostaną w rozdziale pt. "Jedna baba drugiej babie".

No, chyba że sam jest znalazcą źródeł. W tej sytuacji JEGO OBOWIĄZKIEM JEST ICH NAZWANIE I UDOKUMENTOWANIE
avatar
Aspiracje naukowe gatunku esej/szkic wymuszają na Autorze respektowanie podstawowego wymogu, jakim jest podanie w przypisach rzetelnej bibliografii
avatar
Ponawiam przy okazji pytanie:

KTO MA DZISIAJ SPŁACAĆ STARY RACHUNEK PO BITWIE?

(patrz nagłówek)

WNUKI??
avatar
Ale to by musiało być dzieło
Kolaboracja Francuzów ,
kolaboracja Czechów ,
kolaboracja Polaków - kto gzie i w jakim stopniu ?

Ilość folksdojczów w Europie kontra Polska (Polaków też było dość sporo) ,
Narodowości zatrudniane w aparacie państwowym , represyjnym U Niemców u Sowietów .

Uczestnictwo narodowości w wermachcie , policjach politycznych itp.

Skala - procent prześladowania , straty wojenne

Ogrom informacji

A co do żydów polecam wykłady dwu profesorów - Ewy Kurek i Roberta Nowaka na YuTu. - fascynujące i odkrywcze .

Przeciętny człowiek ma w głowie w/w informacje tylko nie zdobył się na podsumowanie - a powinien bo odzyska poczucie dumy które to utraciliśmy dzięki Wyborczej , Wojewódzkiemu, Balcerowiczowi i np. Oldze Lipińskiej ale i Oldze Tokarczuk , Miłoszowi itp.
avatar
To napiszmy, że to proza z gatunku fantasy albo satyra/groteska czy inny jakiś wodewil monologiem - i będzie wszystko ok
avatar
Wciąż nie ma odpowiedzi na najistotniejsze pytanie pod adresem tego tzw. "eseju":

KOGO ZACHĘCA TEN TEKST DO SPŁACENIA STARYCH PO/RACHUNKÓW?
avatar
Źle zadane pytanie - opisuję inny problem - a co ro rachunku..... nikt nie zapłaci -chyba że Polacy Żydom - nam nikt .
avatar
Nie. Tytuł tekstu "Rachunek po bitwie" narzuca z automatu niezwerbalizowane, zawieszone w powietrzu jasne dla każdego pytanie,

KOMU ten rachunek Autor wystawia?

Co DZISIEJSZY Czytelnik ma z tym starym rachunkiem zrobić??
avatar
A no rachunek w tym wypadku dotyczy rachuby - podsumowania .
© 2010-2016 by Creative Media