Go to commentsErotyk z jabłkiem
Text 5 of 17 from volume: Tet'a'tet
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-03-21
Linguistic correctness
Text quality
Views1796

W raju nawet o zmierzchu mgła kładzie na rzęsach 

wilgoć. I tą wilgocią od rzęs aż po stopy 

Ewa spowita jest cała. Skrapla się na piersiach 

by rosić i rozpływać pod ciepłem Adama. 


Nieświadoma wygnania, nieświadom owocu, 

przełyka jabłko - głodny - u podnóża wzniesień - 

drżąco-duszno-gorących (lepka słodycz soku). 

Mgła przelewa jak mleko nad adagio ciała  


Ewy. Oto i nektar - rozlał się - uniosła  

i opadła. Śpij Adaś. lgnij Ewka, oplataj  

Adamowe kolumny - posągowe uda. 

Rajskie drzewo cień rzuca. Nie spali do rana.

  Contents of volume
Comments (16)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Bardzo wdzięczny, ciekawy i dowcipny (to rzadkość) erotyk.
Brakuje przecinka przed "by". I "lgnij Ewka" powinno być dużej litery. Ale to drobiazgi.
avatar
Lilly, masz rację. Zawsze coś palnę - literówka, interpunkcja... Az mi głupio, że taka gapa. Tekst pierwotnie był bez wielkich liter. Zmieniłam, ale przeoczyłam...
Dziękuje :)
avatar
lekko, z polotem, obrazowo = talent.
avatar
Dziekuję, Jolla, ale talent? Nie.... Lubię pisać :)
avatar
Szyk przestawny celowy? Zaburza to niestety rytm czytania, ponieważ jest to nienaturalny sposób budowania zdań. Poza tym potknąłem się podczas czytania o potrójny rym cała-Adama-wygnania. Moim zdaniem to również przeszkadza podczas czytania. I ten Adam to w końcu spał czy nie spał? Bo raz jest tak, a raz tak ;)
Ale oczywiście to jest tylko moje zdanie ;)
avatar
Benku - "nie spali" (słońce? tego żaru?).
Tekst może nie jest doskonały. Inwersje - tak - tutaj pozostaną.
Dziękuje za opinię :)
avatar
Muszę jednak poprawić te niesprawiedliwe (czytaj: złośliwe) oceny po poprzedniku.
avatar
Moje oceny nie są złośliwe. Po prostu nie jest to wiersz zbyt dobry. Jest po prostu poprawny. W jaki sposób słońce nie pozwalało im spać, skoro jest w tekście "nie spali do rana" - więc rzecz się miała w nocy. Jest to po prostu moja szczera opinia, ale bez żadnych złośliwości, czy przytyków ;) Chyba, że na tym portalu każdy komentarz musi być na 5 gwiazdek, niezależnie od jakości utworu, to przepraszam.
avatar
Przecież można wiersz -mocno - skrytykować, lecz ocen nie dawać?
avatar
HAHA :D no tak, bo przecież to błąd programisty, że dał możliwość wyboru liczby gwiazdek mniejszej niż 5 ;) to nie kółko wzajemnej adoracji, lecz portal na którym miałem nadzieję znaleźć wysokich lotów poezję ;)
avatar
Miłego wieczoru Pańństwu życzę. Tekstów nie bronię. Niech sie same bronią ;)
avatar
jabłko Adama to przecież zwykła zazdrośc o Ewę,ale każda ewa która nie kocha-nie zależy jej na jabłku,prawda?
avatar
erotyk jak tkana nicią trawy z rosą przyoblekłą księzycową mgła-piękne.:))
avatar
Dziekuje, anettula :)
avatar
Jeśli taaaaaki jest erotyk z jabłkiem (patrz nagłówek wiersza z cyklu Tet`a`tet) - to jaki jest ten z gruszką???

Brak skali, by wyrazić oceny
avatar
Emilko, z Klapsa jest w tym samym zbiorku :)))

Serdecznie dziękuję :)
© 2010-2016 by Creative Media