Go to commentsPenie w kościele
Text 21 of 21 from volume: FiloniZofia
Author
Genrebiography & memoirs
Formprose
Date added2018-04-06
Linguistic correctness
Text quality
Views1450

Mała Zosia poszła do koscioła,bo wielka wielkanoc nadchodziła,i małej Zosi mama kazała isć w nowym czerwonym płaszczyku.Zimno co prawda nie było,ale małej Zosi marzyło się wielkie słoneczko.

Zosia podeszła do Jezusa zakrytego fioletowym materiałem i spytała koleżanki Eli,co to jest za meteriał.Ela odpowiedziała,jak zwykle,że nie ma pojęcia.Ewka za to,wiedziała,że ten materiał,to pewnie od samego biskupa jest,bo biskupi kolor i,że oni w takim kolorze często przyjeżdżają na wieś.

Aha,a więc to jest kolor biskupi?-spytala mała Zosia,ktora zazwyczaj słuchała koleżanek,bo sama nic nie wiedziała.

-Tak,to pewnie jest kolor biskupi,bo biskup nosi takie ubranie.

-Ael jak to,niby biskup ma nakryć Dużego Jezusa?-spytała Zosia-dodajac-bo nie wiem?- i sie zamyśliła na chwilę.

-No tak to,chyba mówię,ze biskupi mają takie szaty.

-Aha,takie szaty,ale oni chyba na co dzień sie inaczej ubierają?-spytała Zosia.

Ewka,niestety nie wiedziała.

-Może?-spojrzała w niebo.

-Ale im chyba nie jest wygodnie w tych szatach?

-Kto by chodził w szatach,pewnie nie-Ela uznała,że nie chodzą,na pewno  ubierają coś innego.

-Ale dlaczego akurat oni tego Jezusa tak ubierają,chyba on biskupem nie będzie?-pytała Zosia.

-No na pewno nie,bo jakby był,toby był-odpowiedziała Ewka.

-Ale ty mówisz razem jakby czy osobno?-spytała Zosia.Ale Ewka doszła do wniosku,że już czas iść do szkoły.

No i Zosia poszła,ale po drodze dziwiła sie,że pani jedna poszła na drogę krzyżową,ale pluła na Duzego Jezusa,druga pani była w kościele,i zwyzywała małą dziewczynkę o śniadanie,trzecia pani powiedziała brzydko,a czwarta puśmiechała sie fałszywie,ale potem powiedziała,że nienawidzi tej jędzy do której sie uśmiechała,i mała Zosia uznała,że będzie chyba dentystką,aby sie czegoś dowiedziec o zębach i psychologiem,aby sie czegoś dowiedzieć o zachowanaich w kościele.

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
super jest to
avatar
Dzieki za komentarz,też uważam,że super jest być małą dziewczynką,bo się wszystko wie,tylko się nie wie,ze się wie:-)pozdrawiam-jest to moja autobiografia:_)z koleżankami włącznie.
avatar
Tak, nasze dzieciaki: dziewczynki - przyszłe dentystki i psycholożki - i chłopcy - przyszli w purpurach purpuraci - co tu gadać - ciężki orzech mają. Do zgryzienia :(
avatar
no ciężki,kim tu być?
avatar
A co to w ogóle znaczy "penie"?
avatar
:))))sama nie wiem,taki lapsus:-)
avatar
Jak myślisz befano-ale z ręką na sercu;-)
© 2010-2016 by Creative Media