Go to commentsKsięga Rodzaju 43,13-16
Author
Genrepopular science
Formarticle / essay
Date added2018-04-30
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1306

`Weźcie brata waszego, udajcie się w drogę i wróćcie do owego męża` Czyli mają synowie Izraela - zwycięzca wziąć Beniamina najmłodszego brata swego i udać się w drogę do Egiptu, i wrócić mają do owego męża, Józefa, brata swego `A Bóg Wszechmogący niech was obdarzy miłosierdziem u tego męża, aby wypuścił wolno tamtego brata waszego Beniamina, a ja, jeśli mam być osierocony, to niech już będę osierocony` Czyli a Bóg Wszechmogący który jest miłosierny, bo w zastępstwie wiecznej śmierci każdego z nas dał Jezusa Zbawiciela (Wyj. 22,27; 2Kron. 30,9; Ps. 103,8; 112,4; 145,8; Joel. 2,13; Łuk 6,36; Jak. 5,11) Niech synów Izraela - zwycięzca obdarzy miłosierdziem u tego męża, Józefa którego bracia jego nie obdarzyli miłosierdziem gdy ich błagał (Rdz 42,21; 37,20; 24,28) Aby wypuścił z więzienia wolno tamtego brata waszego Symeona (Rdz 29,33; 42,24) i Beniamina najmłodszego brata ich, którego urodziła Jakubowi Rachela, kochana żona Jakuba (Rdz 29,30) A ja, jeśli mam być osierocony, a Izrael - zwycięzca nie mógł być osierocony, to niech już będę osierocony, to nie będzie osierocony. `Wzięli więc mężowie ci ten dar, wzięli ze sobą podwójną kwotę oraz Beniamina i udali się w drogę. Pojechali do Egiptu i stanęli przed Józefem` Czyli wzięli więc synowie Izraela - zwycięzca ten dar (Rdz 43,11) najlepszy z rodzajów informacji dla tego męża, Józefa brata ich, wzięli ze sobą podwójną kwotę pieniędzy na podwójny zakup zboża - nasienie oraz Beniamina najmłodszego brata ich i udali się w drogę do Egiptu. I pojechali synowie Izraela - zwycięzca z Beniaminem najmłodszym bratem ich do Egiptu i stanęli przed Józefem bratem ich, którego z nienawiści sprzedali. Analogicznie do każdego z nas, których myśli, słowa i uczynki nie są miłosierne, staniemy przed miłosiernym Bogiem Wszechmogącym (Łuk. 6,36) `A gdy Józef (brat ich) ujrzał z nimi (braćmi swymi) Beniamina (najmłodszego brata swego) rzekł(: słowa, dźwięki, wibracje - nośniki mowy słów Józefa) do zarządcy domu swemu: Wprowadź tych mężów do domu (braci Józefa) do domu Józefa zabij i przygotuj sztukę bydła (pozbawić życia rodzaj informacji i przygotować termicznie sztukę bydła, jeden rodzaj informacji) bo ludzie ci będą w południe jedli ze mną `(bo bracia Józefa będą w południe, najwyższy punkt, w którym znajduje się słońce - rodzaj informacji nad ziemią - rodzaj informacji, jedli ze mną ( dostarczali, Józef i bracia jego do swojego rodzaju informacji sztukę bydła, jeden rodzaj informacji, Rdz 43,13-16)

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media