Go to commentsO skonfudowanym
Text 127 of 255 from volume: Satyryczne kontynuacje
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2018-07-02
Linguistic correctness
Text quality
Views2314

O skonfudowanym


Kiedy kuracjusz dziś w Kołobrzegu

biegł o poranku wzduż morza brzegu,

ryczały nań bałwany,

więc on skonfudowany

narobił w pory na pełnym biegu.

  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Zależy jakie bałwany na niego ryczały? Może lądowe? ;)
PS. Literówka "wzduż". Wg mnie wyrażeniem jest "w pełnym biegu". Czyżby było dozwolone również "na pełnym biegu"? Nie spotkałem się.
avatar
Taki posr...,
o, ranyyy :D
avatar
Fajny limeryk:)
avatar
Limeryk wyszedł zgrabnie i tak jak lubię… pełno w porach i... w selerach :)
Jest mi niewymownie niezręcznie samego mistrza Janko poprawiać, tym bardziej, że u niego takie sławy… alchemicy i darcie pierza… ale jednak będzie "skonfundowany", a nie "skonfudowany", chociaż pochodzi od konfuzji. W tejże ramce publixowej, w której napisałem komentarz, automatyczna korekta worda podkreśliła wężykiem "skonfudowany", podczas, gdy pod "skonfundowanym" ani śladu węży i innych gadów.
Chyba, że jakaś nieznana mi rewolucja w słowniku polskim dopuszcza taką formę, ale nie bardzo mogę w to uwierzyć.
avatar
"Skonfudowany"? Zwykła literówka. Mnie też się zdarzają.
avatar
Hardy, powiedzmy, że to wybieg… kiedy na to wpadłeś?
"Wzdłuż" zgłosiłeś, jako literówkę, ale "skonfudowany" wymknął się spod uwagi. Tutaj nawet alchemia Ci nie pomoże.
Trudno szare zamienić na złote, mimo że w tyglu TWA prażone.
avatar
Knoedel, nie lubię przepychanek personalnych, nie taki jest cel komentarzy. Uważasz, że nie znałem zapisu słowa "skonfundowany"? To sobie myśl.
avatar
Nie twierdzę, że nie znałeś, ale może chciałeś Janko oszczędzić? Nie mniej dziwne, że widzisz gdzie indziej literówki, a na inne reagujesz, jak Stevie Wonder na komara w sypialni.
Co innego literówka, a co innego nieprawidłowa kontaminacja.
avatar
Trafiła się wyżerka, co, von Knoedel? Poza tym, limeryk świetny.
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze, w tym również zatroskanym o stan mojej wiedzy.
avatar
Janko, właśnie Twoja wiedza na temat języka polskiego jest imponująca i dlatego takie banalne błędy są mocno widoczne, przeto mocno skonfundowany przeprowadziłem całą akcję, daleki będąc od jakichkolwiek odwetowych zamiarów, a raczej wręcz… zakłopotany.
Pozdrowienia
avatar
Oczywiście skonfundowany, czyli zawstydzony całą tą sytuacją… stąd zakłopotanie. To tak gwoli uniknięcia maślanego masła.
© 2010-2016 by Creative Media