Go to commentsfragment
Text 1 of 6 from volume: Symfoniada
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2018-07-26
Linguistic correctness
Text quality
Views1220

Pada. Mam wrażenie, że deszcz zamienia się w płaszcz, okrywa pory roku lato, jesień a może zimę, jeden czort wie co mam na myśli.

Wyrzucam z siebie błoto i tworzę rzeźbę tylko po co?

Szkicuję przestrzeń, nie mieści się w niej moje osobiste lekarstwo, szczelnie zamknięte w sejfie. Kryje się tam zło? Czy dobro? Dziwne miejsce na troski. Oczywiście mam świadomość, że to coś ciągnie mnie w kierunku ruletki, szepcze - postaw na czerwone i zakręć kołem główną nagrodą jest klucz do sejfu - przecież i tak skończy się kiedyś droga, przeistoczy w polanę pełną uschniętych kwiatów.

Jeszcze tylko jeden krok i... I co, podpowiadaczu? Cóż może się wydarzyć, znasz dobre rozwiązanie?

Powiedz gdzie zaczyna się, a gdzie kończy gra w której jestem pionkiem, kobietą z gliny, manekinem lub maszyną nie potrafiącą wytworzyć uczuć względem siebie.

Więc śmiało, zabierz mnie tam gdzie cień się chwieje a natura nie potrafi walczyć i prowadzi do wielkiego nic.

Mówię do niego. Odpowiada echem, droczymy się tak słodko jak zakochańcy i o dziwo nigdy mi się nie sprzeciwia. Powtórzone słowa cichną.

Zamykam ciszę w sobie a mój cień jest panem, i ociera się o liście; i zamienia w wieczny popiół.


  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Co za nastrój!

:)
avatar
befano dziękuję
avatar
Rzeczywiście nastrój niesamowity. Jednak pojawiło się sporo błędów, w tym jeden ortograficzny: piszemy "niepotrafiący", a nie "nie potrafiący". Brakuje przecinków przed: a może, co mam, tylko po co, i ociera się, mam świadomość, główną, gdzie zaczyna w której, gdzie cień, a natura, a mój; zbędny przecinek przed: szczelnie. Mimo bardzo pięknego języka muszę obniżyć ocenę.
avatar
Jest ekspresja, jest proza i poezja, jest klimat budowany w sposób dla Ciebie specyficzny, nie do podrobienia.
Baardzo!
avatar
dziękuję, za komentarze, błędy poprawię :)
© 2010-2016 by Creative Media