Go to commentsO dziwaku sadowniku
Text 156 of 255 from volume: Satyryczne kontynuacje
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2018-08-04
Linguistic correctness
Text quality
Views2483

O dziwaku sadowniku


Dziwak sadownik w podlaskiej Dzierzbie

był wyhodował gruszki na wierzbie;

miast słodyczy gorycz miały,

w śmietniku się rozkładały,

on zaś w słodkawej wciąż trwa potrzebie.

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Janko, odnoszę wrażenie, że za chwilę, jak napiszesz w jakimś limeryku słowo "drzewo", albo jeszcze gorzej - "deska" - to też się ktoś z tym utożsami.

Pozdrawiam z uśmiechem :)
avatar
Uważaj na piorka, odpiorkuj itd...
Pozdrawiam z szerokim - :)
avatar
Nawet na gruszach gruszki twarde i kwaśne rosną.:)
Zastanawia mnie wers "w śmietniku się rozkładały". Właściwie w śmietniku rozkładają się wszystkie owoce, a tu pada akcent na dziwność tych gruszek na wierzbie. Może inne skojarzenie byłoby lepsze.
avatar
Dziękuję za komentarze. Lilly, skoro te gruszki są do d... dlatego mogą rozkładać się wszędzie, szczególnie w śmietniku.
avatar
Piórko, ja nie tylko napiszę słowo drzewo, ale nawet najbardziej ohydne dzisiaj słowo "konstytucja". I to nie tylko na publixo!
avatar
Ojeeeeej! To będzie strasznie straszne! :D

Racja, słowo "konstytucja", to dla mniejszej części społeczeństwa, brzmi prawie jak "szatańskie wersety" :P

Co by się nie działo jestem Tobą, drogi Janko :)

PS Nie wiem, czy zauważyłeś, że się trochę przewietrzyło? Jakoś tak milszym powietrzem zapachniało ;-)
avatar
hehe, ludzie by się zlecieli, te gorzkie gruszki próbować. Ale jabłuszka to by do mordy pewnie nie wzięli, jeśliby na wierzbie urosło.

Jeszce się odniosę do komentarzy. Nie ma sensu pisać słowo konstytucja. Trybunał, to jest lepsze słowo. Stanik Trybunalski. Symbolicznie można by przystrajać wykwity San Katostan stanikami.
© 2010-2016 by Creative Media