Go to commentsbezczelny jeż
Text 22 of 30 from volume: Bajerrra!
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2018-08-15
Linguistic correctness
Text quality
Views1406

BEZCZELNY JEŻ

Jeden z moich kolegów, gdy wyjeżdżał gdzieś w świat, odstawiał swego kota Maurycego do innego kolegi na wieś. Domek z ogródkiem i zaprzyjaźniona kocica. Całkiem niezła opcja – zaprzyjaźnione kocie towarzystwo, ogródek i tyle ciekawych, niedostępnych w bloku doznań.

Ale… Co dzień ten sam scenariusz, ta sama choreografia.  Grisza wychodził rano, by nasypać kotom żarcia ( tych suchych chrupek) do metalowej miski. One były w trakcie penetracji ogródka i okolicznych zarośli. Odgłos chrupek sypiących się do metalowej miski zwabiał je i nadbiegały, nawet jeśli się oddaliły. Ten sam scenariusz i ta sama choreografia sprawiła jednak, że do posiłku postanowił dołączyć się jeż. I był pierwszy przy misce. Dotąd miałem koty za inteligentne stworzenia, ale jeż potrafił je przerosnąć w ogarnięciu tej sytuacji. Dobiegał pierwszy, uderzał przednimi łapkami w brzeg miski, tak że wykonywała ona wraz z całą zawartością salto. Efekt? Jeż wraz z chrupkami był przykryty miską i wyżerał je osłonięty metalową skorupą. A kiedy już się nasycił, odrzucał miskę i oddalał się w spokoju. Kotom zostawiając resztki.  Behawioralne mistrzostwo świata.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Tak, jeże to inteligentne stworzenia, czego nie można powiedzieć o wszystkich ludziach. Przed blokiem, w którym mieszkam, od kilku lat gnieżdżą się jeże. Być może zaprzyjaźniły się ze mną, ale raczej z moją żoną. Muszę tutaj dodać, że oprócz dwóch kotek (Zuzia i Kajtujsia), które mamy w mieszkaniu, żona dokarmia koty podwórkowe. Sytuacje bywają podobne, jak opisane przez Ciebie.
avatar
Jeżeli nie jesteś asertywny, to ci powiedzą, że nie masz kręgosłupa.

Z kolei jeśli JESTEŚ (jak tytułowy jeż) asertywny, to cię oskarżą o bezczelność.

WNIOSEK:

Co byś nie zrobił, zawsze będziesz miał pod górkę ;(
avatar
I, co najważniejsze, ten poczciwy nasz znany wszystkim jeż wcale nie jada jabłek w sadzie! To owado- i mięso-żerca!
© 2010-2016 by Creative Media