Go to commentsNie do wiary
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2018-08-20
Linguistic correctness
Text quality
Views1627

Nie do wiary


Od lat wrzucam wory z niepotrzebnymi łachami do metalowych pojemników PCK, których dziesiątki tysięcy stoją przy osiedlowych śmietnikach i w wielu innych miejscach. Od zaprzyjaźnionej dyrektor jednego z lokalnych oddziałów tej instytucji, wiem, że PCK obraca odzieżą w celu pozyskania środków na swoją działalność charytatywną. Przez moją ciasną głowę nigdy nawet nie przeszła myśl, że Polski Czerwony Krzyż mógłby przeznaczać pieniądze na cele inne, niż akcje humanitarne.


PCK jest stowarzyszeniem krajowym Czerwonego Krzyża Rzeczypospolitej Polskiej w rozumieniu Konwencji Genewskich o ochronie ofiar wojny z dnia 12 sierpnia 1949 roku (Dz.U. z 1956 r. Nr 38, poz. 171) i Protokołów dodatkowych do tych Konwencji z dnia 8 czerwca 1977 roku (Dz.U. z 1992 r. Nr 41, poz. 175).


Polski Czerwony Krzyż jako część składowa Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca kieruje się następującymi Siedmioma zasadami Ruchu:


Humanitaryzm.

Bezstronność.

Neutralność.

Niezależność.

Dobrowolność.

Jedność.

Powszechność.


Wrocławska prokuratura dysponuje zeznaniami osób, które twierdzą, że pieniądze wyprowadzane z dolnośląskiego PCK, zostały przekazane na kampanie wyborcze polityków Prawa i Sprawiedliwości. Śledczy zakazują jednak informowania o sprawie.


Oczywiście, o niczym nie informuję, poza tym, że cała sprawa jest z kategorii nie do wiary. No, bo jeśli to byłaby prawda, to by oznaczało, że pieniądze przeznaczone dla ofiar klęsk żywiołowych i wojen służą lansowaniu się polityków! Hańba, to by było za cienkie słowo. Hientyzm, to również za mało, bo on dotyczy zwłok, a tu chodzi o umierających z głodu i od ran, ludzi. O to, że pieniądze przeznaczone dla konających, idą na polityczny lans. W żadnym ze słowników nie ma słów, aby nazwać podobny proceder. Po prostu: nie do wiary!


Wyobraźmy sobie Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i Jurka Owsiaka przelewającego przysłowiową złotówkę na kampanię Platformy Obywatelskiej. No, wyobraźmy sobie, ten dzień sądu ostatecznego nad Owsiakiem i jego orkiestrą. To byłby lincz. Ciarki chodzą mi po plecach, kiedy pomyślę, że choć kawałek szmaty wrzuconej przeze mnie do pojemnika PCK może wesprzeć jakiegokolwiek polityka PiS. Ja, diabeł, normalnie mam ciary. Nie wiem, jak prawdziwi Polacy-patrioci, ale ja, na wszelki wypadek wyklepię kosę i obsadzę na sztorc, jak mój przodek, 3 lutego 1863 roku pod Węgrowem.

  Contents of volume
Comments (21)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Legionie, to nie jest rewelacja. Lokalna prasa pisze o tym niemal od trzech lat. Znam w miarę dokładnie szczegóły tego przekrętu, bowiem mój kolega został komisarzem w tymże oddziale PCK. Oczywiście dobrozmianowa władza robi wszystko, by ukręcić łeb tej sprawie. Jednak chyba się jej to nie uda!
avatar
To nic nowego u Świętych Krów, ale też nie powinno się o tym milczeć. Swego czasu było głośno o zakupach wypasionych samochodów terenowych, niezbędnych do uprawiania działalności charytatywnej. Także o tym, jak człowieka skazano za to, że z rozwalonej skrzynki wziął dla siebie, czy dla dziecka jakiś ciepły ciuch na zimę. Pozdrawiam,
avatar
Haaa...no to ja też zacznę wyklepywać swoją kosę :P:P:P
Wezmę też chodaki, dobrze się nimi rzuca i zostawiają ładny szlaczek podeszwy na twarzy :P:P:P
A dla szczególnie zasłużonych "pisiorów" przygotuję malutki stos :P:P:P Nie ma to jak pieczyste na wolnym ogniu :P
avatar
Arsene...generalnie to wszystkie partie mają "sporo za uszami" i jak tak obserwuje polską scenę polityczną to dochodzę do wniosku ,że szybko lepiej nie będzie. Może za życia mojej córki lub jej dzieci polityk będzie poważaną osobą
avatar
Inteligentni na pewno, ale inteligentni inaczej chyba nie.
avatar
Taaa...."Balcerowicz musi odejść " :P:P:P
Tak mi się przypomniało :P:P:P
avatar
Co tu komentować? Chyba to, że pani minister "od rozwalenia polskiej oświaty" Zalewska też podobno miała z tego kampanię. Czy wiedziała? Prokurator unika wezwania na przesłuchanie pani minister, więc nie wiadomo. Jedynie chodzą słuchy, że poleciła ukręcić łeb sprawie albo wyciszyć...
Taa, PCK. Sprawa sprzed kilku lat... Czy to nie w lubuskiem okazało się, że sekretarz biskupa jeździ autkiem za kilkaset tysięcy, zakupionym przez i zarejestrowanym przez PCK? Sprawę wyciszono...
avatar
Legion, pierwszy raz czytam Twoje wkurzenie, ale i temat nie jest do ironii.

"Nie wiem, jak prawdziwi Polacy-patrioci, ale ja, na wszelki wypadek wyklepię kosę i obsadzę na sztorc, jak mój przodek, 3 lutego 1863 roku pod Węgrowem."

Nie mam kosy, ale jakaś sztacheta się znajdzie...
avatar
Hardy, jaka tam kampania. Wzięła tylko siedem tysięcy złociszy. Babiarz też tylko tyle.
avatar
Piórko, na działce mam dwie kosy, więc jedną mogę Ci podarować. Może być ta oprawiona na sztorc. Inne kosy też tam bywały.
avatar
Janko, biorę każdą! :)
avatar
Arsene 5 godz. temu (16:55):

1."inteligentni już dawno się poznali na sztuczkach tzw.opozycji"

2."Mam znajomego prawnika,który mi ostatnio tak powiedział : PiS-u boją się głównie oszuści i złodzieje.
Coś musi w tym musi być -bo tyle afer ile było za poprzedniej władzy to się po prostu w głowie nie mieści przecież sprzedali by cały kraj za symboliczną złotówkę"

ad.2. Przytyka mnie. Naprawdę przytyka.
ad.2. Wszyscy powinni się bać, ale na razie nie boi się nikt. "Tyle afer" to takie samo sformułowanie jak "Tyle zbrodni", "Tyle głupoty", "Tyle miłości", itd... Czyli chuj wie ile. Jeśli przyjdzie wymieniać, to zaczyna się i kończy na Amber Gold. A przecież ta afera nie dotknęła zwykłych ludzi radujących się z pincet plus. Czy zwykli ludzie inwestują w złoto poprzez podejrzanych pośredników? Poza tym, kto normalny powierza kasę dwudziestosześciolatkowi? Przecież to proste, że jeśli on nie wydyma, to jego wydymają. Wstyd aż takim naiwnym być. Zawsze będą takie afery, chyba że ustrój będzie totalitarny.
avatar
Jeśli komuś się nudzi, polecam przyjrzeć się symbiozie PCK z firmą "Wtórpol". Umowy są zawierane przez oddziały okręgowe i jest to burzliwa miłość pełna rozstań i powrotów. Co to jest "Wtórpol" pod dość starym linkiem, ale metody niewiele się zmieniły. Drugi link o tym, jak na tym wyszło PCK z Poznania, ale wiele oddziałów chwali sobie współpracę. Pozdrowienia,
http://tokis.pl/felieton-autorski/wtorpol-to-nie-caritas-czyli-o-naiwnosci-ludzkiej-slow-kilka/
https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/pck-o-wspolpracy-z-firma-wtorpol,1448866.html?playlist_id=26773
avatar
Mnie wystarczy mój kielecki scyzoryk.
Parę spraw też by rozwiązał.
avatar
To najbardziej popularna wklejanka w wychodkach internetowych. Do wykucia na pamięć. Zamiast dekalogu, hehehe.

I tym sposobem, zrobiłeś mi, Arsenie, wychodek na środku podwórka. Nie do wiary!

Zajebista jest afera numer 30, czyli zgoda na wprowadzenie do Polski GMO. Otóż GMO, to każdy rodzaj żywności pochodzącej z gatunków krzyżowanych i wyselekcjonowanych przez człowieka. Jeśli nie GMO, to pozostają szczaw, mirabelki, orkisz, proso i psi ząb. Smacznego!

Co do afery numer 39, to nie rozumiem, dlaczego PiS do tej pory jeszcze nie rozpoczął wydobycia gazu łupkowego? Przecież suweren dopuszcza!

Nie wiem, z kogo Ty, Arsenie robisz kretyna? Naprawdę nie wiem? Ale, wy, wyborcy PiSu, jesteście tak inteligentni, że wszelka dyskusja z wami jest bezprzedmiotowa. Najlepiej pokazywać wam wykrzywioną mordę Kaczyńskiego na bilbordach. To strzał w dziesiątkę. Napatrzcie się.
avatar
Ad. 40.
Rzeczywiście, jeden taki przeddobrozmianowiec znalazł sobie kumpli prawników w sferach rządowych i zarzut zabójstwa został oddalony, chociaż zabójstwo było ewidentne.
avatar
Dajcie spokój.
Tu nawet diamentowe świdry nie pomogą.
Dobry beton is beton nie do nawiercenia w celu wlania odrobiny inteligencji.
Tamte rządy nie były dobre.
Zgubiła je pycha, arogancja i nadmierna pewność siebie.
I typowo polskie wady polityków.
Ale teraz mamy koncert głupoty, jakiego nawet za komuny nie pamiętam.
I strasznie się to dla nas skończy.
avatar
Jakich nas? heh Kaczyński miał rację z sortami. Teraz do wierzchu wyszły wszystkie plewy. Ziarno, Kaczyński wywalił za burtę. Żeby się nie rozpisywać, wskażę tylko na odsuniętych generałów, na szkolenie których wydano miliony. Ziarno za burtą, a plewy u steru.

Sekta pisowska zatopi ten okręt. Polacy będą jak Żydzi, rozsiani po świecie. Tylko plemię żmijowe, plemię Kalich, Ruscy zamkną w rezerwacie okoliczności przyrody.
avatar
Wszystkie moje szkolne dzieciaki należały do PCK, miały legitymacje przynależności do tej organizacji i corocznie uiszczały opłacane przez siebie składki. Ich grosiki m.in. w 1987 r. wspierały zniszczony trzęsieniem ziemi Meksyk, a moi 18-latkowie z technikum - sami! spontanicznie! - oddali na potrzeby amerykańskich poszkodowanych krew.

Czy o TYM SAMYM PCK czytamy w tym felietonie??

To nieuchronnie schodzimy na psy
avatar
Nie-do-wia-ry!
avatar
Fundacje charytatywne, czyli zawsze w białych rękawiczkach uniwersalny ponadczasowy patent, jak w biały dzień bezkarnie okradać okradzionego.
© 2010-2016 by Creative Media