Go to commentsMóóódlmy sięęę...
Text 18 of 41 from volume: O małym człowieczku
Author
Genrecommon life
Formpoem / poetic tale
Date added2018-08-24
Linguistic correctness
Text quality
Views1312

Zielono wokół i w głowie zielono.

Młode pędy myśli rozerwią zimową martwicę.

Pióroloty kołyszą, przerywając ciszę.

Wszystko już we mnie zważono, zmierzono.


Więc niech ręka Boga nie pisze na ścianie

głupich tekstów rodem z disco polo.

I pozwoli żyć. Jak inni pozwolą

zielonością przetrwać z własnym zakłamaniem.



Oddać ci muszę, co Bogu należy,

a ludziom zapłacić czarną niewdzięcznością.

Umierać

i nie być.

Nie istnieć w miłości.



To nic tu już nie ma?

Więc komu się zwierzyć?


Że zielono wokół i sny też zielone,

oplatają bluszczem wielkie niespełnienia.

Marzenia? No, marzenia.

(znowu rozproszone)

Oddechy spełnione.


W barwnych zamyśleniach.

  Contents of volume
Comments (24)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Pięknie i nastrojowo. Ale chyba rozerwą, a nie "rozerwią". To chyba przypadkowa literówka.
avatar
A wiesz co, że nie... (:
Poprawiłem właśnie rozerwą na rozerwią (:
Człowiek nie wszystko wie i głupotę czasami zrobi.
avatar
Pewnie gdybym należał do klubu teoretyków, napisał bym, że to literówka.
Tam to się umieją do błędów przyznawać?
avatar
Piękny!

Dopełniaczówka- pędy myśli. Może wystarczyłoby - młode myśli?

I to mi się nie podoba: Marzenia? No, marzenia.
Bez No - Marzenia? Marzenia.

Pzdr, Puszczyku :)
avatar
Doskonały :)
Mam wrażenie, że kolejne samobiczowanie, tylko że dziś nieco lżejsze:P A i zielony uspakaja :)
Wyczuwam tu również jakiś niedosyt, niespełnienie poetyckie, jakby ci brakowało ludzi myślących i piszących w podobny sposób jak Ty.
Tak odbieram ten wiersz :)
Pozdrawiam :)
avatar
Piórkowa, całkiem bez dolełniaczówek nie da się żyć.
Trzeba je tylko umiejętnie i nienagannie wplątać.
Niemniej możesz tu mieć rację.
A przy no jej nie masz.
Nie byłoby melodyki i płynności czytania.
Czarownico, po prostu myślących jest za mało, pisać nikt nie musi jak ja.
Niech piszą dobrze.:)
Dzięks
avatar
Puszczyku,
bardziej mi to "No" nie pasuje. Jest jak łyżka dziegdziu, ale nie wiem czym to zastąpić. A dopełniaczówki lubię, naprawdę :)

Wiersz i z tym jest świetny. To takie moje trzy grosze...

Kiedyś popełniłam takie coś mini z dopełniaczówkami, rzuć okiem proszę. Jestem ciekawa Twojej opinii :)

https://www.publixo.com/text/0/t/9319/title/An-tek


.
avatar
A może tak, po prostu?

Marzenia? Tak, marzenia.


Ale Ty tu rządzisz. Nie chcę mieszać...
avatar
Nieee, cofam to czepianie się "no".

Już wiem, o co chodzi. Ale dopiero jak przypomniałam sobie dlaczego sama od czasu do czasu piszę to "no".
Przecież to ironia! Takie nooo, marzenia.

Sorki za zamieszanie.
avatar
Ano, pomodlić się też jakby nie zawadzi...

Żeby wyjść na tzw. swoje, jak mawia lud nasz cudowny nieśmiertelny jak ta koza niezabita, trzeba poświęcić "i Bogu duszę - i diabłu ogarek", skoro w tym coraz trudniejszym świecie nie masz się, bidoku ty jeden z drugim - NO, CAŁKIEM, QRWA, NIGDZIE NIE MASZ! - na czym się oprzeć!!

Zieloność w wierszu - to synonim i młodości, i niedojrzałości, i braku jakiegokolwiek doświadczenia czy wiedzy, i nadziei - tej matki głupich i nieoświeconych.

Dlatego móóóóódlmy sięęę...
avatar
Ales się namordowała, piórkowa, aby dojść do słusznego wniosku. :)
Dodam też fakt, że ja lubię konstrukcje nieco kolokwialne, bo przydają tekstom, życia.
A to jest wyrażenie ze zwykłego języka, anie wydumana poezja.
Nu, zajec, no, to chluśniem, no, ale siara.
Emilio, to jeden z tych komentów, które rozumiem, doceniam, ale nie chcę go publicznie rozkminiać.
Za dużo tu sępów - głębiów.
A poza tym pajac Mussolini też był łysy! :)))
avatar
Nieboska komedia, nie?
avatar
Nawet się nie wychlaj z tymi piórami, eunuchu!
avatar
"Ales się namordowała, piórkowa, aby dojść do słusznego wniosku. :)
Dodam też fakt, że ja lubię konstrukcje nieco kolokwialne, bo przydają tekstom, życia."

ale będą ze mnie jeszcze ludzie, prawda Puszczyku? :D

bo widzisz, ja prosta kobieta jestem :P I jak czytam trzy razy wiersz i nic z tego nie rozumiem to idę dalej. Równania różniczkowe z takiego np. procesu izotermicznego to ja wiele lat temu szybko rozwiązywałam. Co prawda, jeśli chodzi o sporty ekstremalne, to jeszcze wykręcę pełną akrobację na szybowcu, ale poezję lubię jasną :)

Jednak dzięki Tobie, a także kilkorgu innych poetów może się w końcu nauczę przyswajać coś więcej, niż satyrę :)

.
avatar
Nauczysz, bo jest potencjał.
Beton pozostanie łysym betonem.
I choćby miał nadmiar testosteronu (o czym nie wspomniała pewna genialna neurolożka - socjolożka w wieku, gdzie już o innych sprawach myśleć powinna, a nie o męskim testosteronie), to i tak pozostanie małym Duce, albo filozofem - teoretykiem z klubu teoretyków poezji wszelakiej - nijakiej.
Legion np. powinien się poczuć obrażony na maksa :)))
avatar
Im dłużej nas dziś czytam...tym bardziej dochodzę do wniosku, że jesteśmy nienormalni.Wiem :P mam mówić za siebie :P:P:P
avatar
Puszczyk, damskie się nie liczy, heh. I co teraz?
avatar
Legion się nie obraża, daleko mu do eunucha :D
avatar
Piórko..Legion się nie obraża, tylko od razu ze smyczy spuszcza nienażarte kozy :P:P:P
avatar
kozy? :( :( :(

a ja go zaprosiłam na komin u sąsiada :P
i jak przyjedzie z kozami to się zastrzelę :P
avatar
bardzo ładnie i trafnie, Assassin! Jesteś świetną kandydatką na mojego rzecznika prasowego. Ty, rozumiesz sytuację i nie unikasz cynizmu, co mi się bardzo podoba. Są rzeczy, których nawet ja, nie mogę powiedzieć, a tu proszę! Tak lubię!

Co do Puszczyka, to piekło jeszcze nie podjęło decyzji. On się nawet piekłu podoba, tylko jest z nim pewien kłopot. Ma predyspozycje do kontestacji i mógłby niektóre rzeczy w piekle zakwestionować. Po prostu za mało danych.
avatar
Podejrzewam że samo piekło by zakwestionował :P:P:P ale taki jego urok :P:P:P

Piórko...kozy tez są fajne, ale Legion fajniejszy , fakt...ścian ci nie zeżre, bo te jego małe bestie to już tak :P:P:P
avatar
Kiedyś Tusk łaził po kominach - tego mu najbardziej zazdroszczę. No i jeszcze miał zajebisty klimat w akademiku, heh.
avatar
Taa, super klimat, maryśkowy :D


Oj, bo zaraz Puszczyk spuści na nas kozy, za robieniu Mu bajzlu pod tekstem...

Ja znikam, bo kozy Puszczyka gorsze od Legionowych...
© 2010-2016 by Creative Media