Go to commentsZaczarowane lustro
Text 11 of 105 from volume: Wiersze satyryczne
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2018-10-10
Linguistic correctness
Text quality
Views1769

Zaczarowane lustro


Każdy człowiek rodzi się z piękną duszą,

Lecz w jej zakamarkach zło się puszy.

Siedzi tam pyszne i dysputę prowadzi —

Z dobrą stroną duszy. Dobro mu wadzi.


Człowiek ze złem z reguły się nie godzi,

Jednak na pokuszenie daje mu się wodzić.

Zło to wyczuwa, z zakamarków wyłazi,

Ogarnia całą duszę, ohydą swą razi.


Człowiek z taką duszą — zły się staje

I wszystkim dookoła zły przykład daje.

Przed takim koniecznie postawić trzeba lustro,

By siebie zobaczył jako obleśne i złe bóstwo.


Wszak żadna to przecież forma oszustwa,

Że coś istnieje po drugiej stronie lustra.

Stając przed lustrem — kim jesteś się dowiesz,

Usłyszysz też głos, który ci powie:


Zanim zrobisz krzywdę bliźniemu,

Przyjrzyj się w lustrze odbiciu swojemu.

Lustro — jak zaczarowane — prawdę ci powie,

Że masz SUMIENIE, które SIĘ o tym DOWIE…


 


  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Jesteśmy tym, co karmimy w sobie :)
Pozdrawiam :)
avatar
Żeby zobaczyć siebie prawdziwego w lustrze, trzeba własny portret tam widoczny obrócić - w horyzontalu! - o 180 stopni.

Nasze paskudne lewe oko jest w zwierciadle zawsze tylko prawe, cokolwiek to oznacza
avatar
Zgadzam się z Tobą, Assassin. Niektórzy przez całe życie karmą nienawiść w sobie... Dzisiaj efekt ich karmienia jest aż nadto widoczny.

Emilio, a to z pewnością coś oznacza. Co? Trzeba zapytać zwierciadła. Zwierciadło — jak zaczarowane — prawdę ci powie... ;)
avatar
Ja niestety karmie te gorsze cechy:) bo życie pokazało,że nie warto być dobrym dla innych i trzeba się dwa razy zastanowić zanim się komuś pomoże:)
Życie wszystko weryfikuje i zmienia priorytety.
I tak jak napisałam w jednym z moich wierszy...nie pamiętam dawnej siebie...i chyba nie chce pamiętać :)ale tak jest jak się za dużo daje z siebie- popada sie w skrajność :)
Miłego wieczoru :) Do jutra :)
avatar
Smutne to, Assassin , co piszesz. Czyżby aż taka niewdzięczność ze strony tych, którym pomagałaś Cię spotkała? Ja lubię pomagać , zawsze pomagałam. Taką mam naturę. Na szczęście do dziś nie spotkała mnie jakaś rażąca niewdzięczność. Najbardziej lubię pomagać oczywiście najbliższym, i robię to na co dzień.
Ale rozumiem Ciebie, w obecnym świecie coś złego z ludźmi się stało. To straszne co powiem, ale myślę że wiele w tym prawdy: ludzkości chyba znów "potrzeba" jakiejś wojny w globalnym wymiarze, żeby znów na ileś lat zapanował spokój i serdeczność wśród ludzi. Bo wygląda na to, że ludzie nie potrafią zbyt długo żyć w pokoju... I gdzie jest Bóg? Dlaczego z góry tylko patrzy na całe to zło na świecie? Dlaczego nie oszczędzi chociaż tych biednych, niewinnych dzieci umierających z głodu, albo ginących na konfliktach dorosłych? Czy ktoś to pojmie?
Miłego dnia, Assassin!
avatar
Boga nie ma...sami sobie go stworzyliśmy, aby wyjaśnić sobie to, co dla nas niezrozumiałe i czego nie ogarnia nasz umysł. Ludzie chcą wierzyć, że jest ktoś kto ma wpływ na nasze życiem :0 Prawda jest taka że sami tworzymy rzeczywistość, a wyborami -przyszłość.
avatar
Assasiss, a przede wszystkim dlatego, że ludzie boją się śmierci i kary za swoje grzechy. I taki jeden z drugim grzesznik, im więcej grzeszy, tym częściej biega do kościoła. Oczywiście ze strachu, nie z pobożności. Ludzi prawdziwie pobożnych nie ma wielu. Niestety!
avatar
Mogę się tylko zgodzić :)
avatar
Assassin, do coraz więcej ludzi ta prawda dociera.
© 2010-2016 by Creative Media