Go to commentsCuda cuda ogłaszają - w stolicy
Text 51 of 106 from volume: Nieco z uśmiechem
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-10-28
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1460

Takie było wybieranie

Jak w Korei głosowanie

Po sto procent obecności


Powiem mało !

Sto dwa  procent

Głosowało !


Chociaż wielu udowadnia

Że ich noga ani ręka

Do lokalu nie dotarła


Podpatrują  zatem dyktatorzy

Jak to można  w nowoczesny sposób

Władzę zdobyć



Fałszerstwa w stolicy są pewne .

Dziwi więc  niezwykła cisza bo można łatwo sprawdzić autentyczność podpisów wielu Warszawiaków,  którzy to przysięgają że nie głosowali.

Dodać należy że przed wyborami dokonano przedziwnych podziałów  terytorialnych  zmniejszając  ilość komisji wyborczych. Były kolejki a frekwencja na pewno była mniejsza niż zazwyczaj- ( okazała jednak stu procentowa lub nawet więcej ).  Zatem jestem przekonany o niewątpliwych fałszerstwach podczas wyborów,  tylko zastanawia mnie przedziwny spokój partii rządzącej.

Czyżby się dogadali – a może nie wolno zbyt mocno dociekać w sprawie kamienic ?

Przypomnę że o kamienicach warszawskich pisał i walczył już niejeden  i to znacznie wcześniej jak sam PiS. Potrafiono zabijać z okrucieństwem ( Brzeska)  i wsadzać do psychuszki (Sumliński) . A nie są to czasy wojny ani nawet łagodnej komuny – to się dzieje teraz !


Wypada jeszcze przypomnieć iż w wielu polskich wyborach na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat  dochodziło do cudów nad urnami a sama komisja wyborcza ( naczelna) potrafiła jeździć do Moskwy                                     (,….j  wie czego ?)


Więc zakładam z dużą dozą prawdopodobieństwa iż demokracja w Polsce jest niezwykle słaba  albo jej naprawdę niema. A władza nasza kochana – jakakolwiek,-  jest bardziej wynikiem gabinetowych negocjacji niż wysiłku wyborczego.


Dodać jednak należy iż  społeczeństwo samo z siebie wygenerowało  aż dwie organizacje do kontroli wyborów  i podczas ich pracy władzę w Polsce przejmuje PiS.

Co jednak jest dziwne PiS-owi nie zależy specjalnie  mocno  na  kontroli wyborów  lub na  ściganiu fałszerstw.  Można wiele ciekawych wniosków sformułować :-)


Zaczyna przypominać to pewien żart rodem z rozbiorów  I Rzeczypospolitej że Polacy faktycznie głosują  na reprezentację do sejmu wyłonioną przez Prusaków albo Rosjan albo Habsburgów , które to już wcześniej przy stole  podzieliły wszystko co trzeba .

No tyle że teraz Austriacy zastali zastąpieni  :-)


  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
I teraz się okaże czy rozpoczną postępowanie czy nie ?
Przeszedł czas na test demokracji i odpowiedzialności -część społeczeństwa mówi - SPRAWDZAM !
Nie wiem dlaczego ale obecny zwycięzca chyba pasuje PiS-owi .
Zobaczymy.
© 2010-2016 by Creative Media