Go to commentsGłos znad kieliszka
Text 18 of 105 from volume: Wiersze satyryczne
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2018-10-29
Linguistic correctness
Text quality
Views1842

Głos znad kieliszka


Kac bywa nieznośny,

i lekki, i srogi...

Zawczasu przestań pić,

bo zaznasz batogi.



  Contents of volume
Comments (17)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
picie jest to straszny nałóg
wyniszcza organizm
niszczy więzi miedzyludzkie
batogi moralne
a dzieci i tak cierpią
kobiety płaczą
faceci biją żony dzieci i przepijają pieniądz
avatar
I niby wszyscy o tym wiedzą, a w wielu przypadkach wóda i tak wygrywa... Jak to pojąć?
avatar
Nie pojmiesz, czyt: komentarz Angelikaczekala
avatar
Picie alkoholu odmierzane jest - co wiedzą małe nawet dzieci - eleganckim małym kieliszkiem ew. mniej elegancką hop-siup szklanką piwa.

Nie wiadomo dlaczego, większość pijących pije prosto z basenu (vide spragniony na załączonym zdjęciu pieseczek)
avatar
Myślę, że to problem braku elementarnej wiedzy z zakresu arytmetyki.

Bo ile kieliszków mieści basen?
avatar
No, i ile basenów mleka/soku/herbaty/piwa może człowiek wypić, żeby poczuć się naprawdę dobrze napitym??

Szklanką pite mleko/sok/herbata/piwo nikogo nie uzależnia
avatar
Erato, toż czytam... i dalej trudno mi pojąć... Że co, że nałóg, że choroba? To tym bardziej — zawczasu — trzeba przestać pić... i leczyć się. Że to nie takie proste? Nic w życiu nie jest proste... Ale... ale dla chcącego... itd. :)

Emilio, piesek pijący z basenu jest symbolem potężnego kaca. :D
Alkohol w końcu jest dla ludzi, ale trzeba znać umiar... Zawczasu!
Myślę, że przesadnie pijącym przede wszystkim brak kultury picia, a to już pierwszy krok do nałogu... w który wpadają zwłaszcza osoby słabe psychicznie.
avatar
elementarny brak kultury picia
avatar
Arcydzieło, tak to już jest, że za wszystkie złe rzeczy tego świata odpowiada — brak kultury. :)
avatar
Pijący wiadrami CHCĄ pić bez względu na wszelkie WSZELKIE poniesione koszta. A że chcieć - to móc... U nas picie wiadrami nikogo nie dziwi, nie bulwersuje - ba! zachęcamy wszystkich, by na drugą nóżkę i na trzecią, na szóstą i szesnastą też się z nami napili...

Myśl, że w chrześcijańskim kraju dzień w dzień ludzie publicznie jak w cyrku wlewają w siebie truciznę i nagradzani są za to powszechnym aplauzem ... może budzić rozpacz
avatar
Temat, dość popularny, i nie jest mi obcy. Picie, jest często odskocznią, w większości, niszczącą, czasami zabójczą. Dlatego, wymaga wiele, od swoich ulubieńców. Nie wszyscy, są w stanie sprostać,tak duźym wymaganiom, jakie stawia przed swoimi fanami, picie. Dlatego, zanim zaczniesz, zmierz dobrze swoje możliwości. To tak, jak nad morzem... Pomyśl, czy warto próbować je przepłynąć.
avatar
Emilio, i to mnie najbardziej dziwi i zastanawia... Kraj wielce katolicki a coraz więcej pijaków. Coraz więcej kobiet sięga po alkohol, a nawet dzieci i dobra zmiana" i kościół nic z tym nie robią. Czepiają się wszystkich i wszystkiego tylko nie powszechnego opilstwa.

a200640, "Picie, jest często odskocznią, w większości, niszczącą, czasami zabójczą", a statystyki pokazują, że w Polsce w ostatnich latach o wiele więcej Polacy piją niż za komuny. Smutne to.
avatar
Napić się ja muszę,
Napić z flaszki,
Z beczki, z puszek,
Z wiadra i z basenu,
Bo się tu uduszę!
avatar
Kac ma swoje uroki i pijąc trzeba brać go pod uwagę. I przeżyć go z godnością.
Maleńczuk reasumując swoje życie i wielość konsumowanych używek, stwierdza - w świetle faktu, że wciąż jest tutaj - mówi: trzeba dopuszczać do kaca. Bo wielu tego nie robi.
Ja kaca lubię. To zadziwiający stan.
avatar
Emilio, dziękuję za fajny wierszyk. Dobra wymówka. Dla pijącego nieodzowna. Jak jest powód, musi być mus... A jak jest mus, to mus... i trzeba się napić. ;D


No coś takiego! Branimir, Ty tak na serio? Jeszcze nigdy nie słyszałam, aby ktoś się tak pochlebnie wypowiadał na temat kaca. :D
Jakoś mało prawdopodobne wydaje mi się to, aby Maleńczuk często dopuszczał do kaca... Szybciej uwierzę w metodę: klin klinem. ;)
avatar
Dostrzeżenie tego, że po spożyciu zmienia się stan świadomości jest proste. Ale powrót do normalnego postrzegania też jest ciekawym procesem - inne pokarmy jem, inne płyny piję, zmienia się gust. I co do zwykłych czynności inne są ich recepcje.
Dorośli jesteśmy, więc to powiem: seks na kacu to jest mistyczne doznanie.
avatar
Branimir, powinieneś te swoje doświadczenia przedyskutować z kimś, kto się na kacu zna. ;) Może z psychologiem? Bo faktycznie są niezwykłe. Ja nie bardzo w temacie kaca jestem obeznana. :)
© 2010-2016 by Creative Media