Go to commentsSPW 03.12.2018
Text 5 of 5 from volume: Satyryczny Przegląd Wydarzeń
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2018-12-03
Linguistic correctness
Text quality
Views1515

Satyryczny przegląd wydarzeń


Podczas koncertu w stolicy Meksyku (ponad 20 mln mieszkańców), Rogers Waters z grupy Pink Floyd (The Wall) zaatakował Jarosława Kaczyńskiego telebimem, na którym ukazało się hasło: „Resist Kaczynski In Poland”, czyli stawcie opór, powstrzymajcie Kaczyńskiego w Polsce. W odpowiedzi, polski minister MSWiA – Brudziński oświadczył, że jutro wybiera się do Wąchocka (niespełna 3 tysiące mieszkańców), gdzie ma zamiar wzywać do oporu przeciw Rogerowi Watersowi. Jaki format człowieka, takie forum.


Gaśnie ogarek Kazimierza Kutza, nieprzejednanego przeciwnika PiS. W związku z kosztami dalszego utrzymywania przy życiu Kutza, Anna Dymna otworzyła subkonto przy swojej fundacji Mimo Wszystko. W odpowiedzi, szef katolickiego ( a tfu! Miało być katowickiego!) PiS, opublikował oświadczenie majątkowe Kutza sprzed trzech lat, z którego wynika, że ten oderwany od koryta reżyser pobierał emeryturę i tantiemy w wysokości ośmiu tysięcy złotych miesięcznie. Kupa szmalu. Tyle co na zmywaku w GB. Tacy bogacze powinni leczyć się za swoje. Wstyd, pani Anno. Brawo panie Pietrasz – sprawiedliwy wśród sortów polskich!


Ambasador USA w Polsce, Georgette Mosbacher nie ustaje w zapewnieniach, że bronić będzie do ostatniej kropli krwi amerykańsko-żydowski TVN, bo tak jej nakazał prezydent USA – Donald Trump! Lista priorytetów jest krótka:

Obrona TVN

Sprzedaż amerykańskiego LPG w Polsce.

Sprzedaż amerykańskiego uzbrojenia i dyslokacja płatnych baz amerykańskich w Polsce.

Stwierdza także, że w odróżnieniu od władz polskich nie zamierza upubliczniać, ani komentować korespondencji dyplomatycznej.


Rząd w komplecie odśpiewał pieśń „Abba Ojcze” w hali Arena Toruń z okazji kolejnych, już 27. urodzin Radia Maryja. W trakcie śpiewu politycy kołysali się lub jak kto woli – tańczyli. Prokurator Piotrowicz bujał się z różańcem.



W trakcie uroczystości przemówił ojciec dyrektor, jego magnificencja Tadeusz Rydzyk. Swoją uwagę skoncentrował na filmie „Kler”, najpierw pytając, kto ze zgromadzonych był w kinie i „dołożył pieniądze do tamtej kasy”? Nikt nie zgłosił się na ochotnika. Sam magnificencja przyznał, że „Kleru” nie widział, ale czytał o nim w Internecie. Skrytykował PISF za udzielenie dotacji na produkcję filmu, którego nikt z uczestników uroczystości nie oglądał. Na koniec poradził, by pobłogosławić tych, co uderzają w Rodzinę Maryi i powiedzieć: „Panie Jezu, Ty się tym zajmij” . „Piorun nie uderza w byle co”, „Alleluja i do przodu”.


Odszyfrowano napis na sygnecie Poncjusza Piłata. Brzmi on: „Pilato”. Okazuje się, że niezmiernie zamożny prokurator Piłat, złotem obwieszał się tylko w czasie uroczystości, a na co dzień buraczył zwykłym, miedzianym kiczem. Wstyd. Niektórzy z archeologów sugerują, że sygnet należał do któregoś ze służących Piłata, zapominając chyba o tym, że w tamtym okresie krzyżowano dziennie ponad pięćset przestępców za błahsze czyny, niż noszenie sygnetu swojego pana.


„Duży Format” publikuje opowieści Barbary Borowieckiej o kapelanie Solidarności – Henryku Jankowskim, zmarłym w 2010 roku. Borowiecka podaje, że jej przyjaciółka miała zajść w ciążę z kapłanem w wieku 16 lat i w efekcie popełnić samobójstwo. Dalej - „Dzieci z okolicznych domów bawiły się często na podwórku za kamienicą. (...). Gdy ktoś zauważał, że on wychodzi z kościoła, podnosił alarm: `Uwaga! Jankowski idzie`. Arcybiskup Gocłowski także uczestniczył w przyjęciach, podczas których polewali 14-latkowie. Nie wiedział, że ks. Jankowski bez skrępowania całuje chłopców w usta? - dopytuje reporterka Bożena Aksamit. – Biskup powiedział mi kiedyś, że Jankowski jest homoseksualistą – wyznaje Borowiecka.


Ustawa antymasturbacyjna wciąż w sejmowej szufladzie. W ściekach podwyższony poziom ludzkich kijanek. Zlecenie na premier Szydło wciąż nie zrealizowane. Premier Morawiecki nie ustaje w ogłaszaniu sukcesów rządu. Spada PMI – wskaźnik dla sektora przemysłowego w Polsce. Komornicy wznoszą toasty. Nadchodzi RECESJA.

  Contents of volume
Comments (19)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Bardzo dobrze i zwięźle ujęte to nasz życie codzienne.
avatar
Legionku, uważaj, Urban J. gotów cię podać do sądu za quasi plagiat. A ma starowina ku temu powody. Finansowej natury.
A ty pewnie znowu masz ten swój atak padaczkopląsawki?????? Współczuję szczerze :(
avatar
DODATEK EXTRAORDYNARYJNY z terenu do SPW 03.12.2018

1. To może być SENSACJA! Czy T. Rydzyk promuje in vitro???
Ten wielki biznesmen zaangażował się bardzo aktywnie w kolportaż fantastycznej książki dydaktycznej Piżyńskiego z roku 1946, w której (m.in.) znajdują się takie porady i przestrogi:

"Żadna rozkosz nie poniża godności ludzkiej w takim stopniu, jak erotyczna"

Wychodzi na to, że naturalna metoda poczęcia, w czasie aktu seksualnego, jako poniżająca ludzką godność, jest już zła!
Tylko in vitro!

2. Skonstruowano nowy rodzaj panela podłogowego z pozytywką, ale na razie nie można nic zrozumieć, albowiem urządzenie działa na chińskich podzespołach:

Na konferencji prasowej ogłosił, że mamy zapasy węgla na 200 lat (!). Jak to wyliczył? Pokłady węgla w Polsce są duże, ale większość niewydobywalna głównie przez lata RABUNKOWEGO WYDOBYWANIA.

Mówi, że jesteśmy w 100 % niezależni energetycznie dzięki tym pokładom. To dlaczego kupujemy od Rosjan węgiel?

Mamy budować elektrownie wodne i atomowe. O tych ostatnich słyszę od czasów słusznie minionych. A tymczasem likwidujemy istniejące wiatraki :/

Dbamy o obniżenie emisji CO2 ... jak? Węgiel tlen zawsze daje CO2. Przy okazji tej dbałości wycinamy puszczę i budujemy nową elektrownię węglową.


red. terenowy - piórko
avatar
- puk puk!
Czy to publixo?
Nie??? Redakcja POWyborczej???
A to pardą...!
avatar
POdziękowania Państwu!

PiSdobry Befano i Gruszko!
PiSzczą i PiSzczą, wytchnienia nie dają! PiSuarów się nie wstydzą! To nie PiSmarck moje panie, ani nie PiSler. Coście się tak zapatrzyły na tego PiSzczurka?
avatar
Jakoś nikt nie napisał jak mu się podoba Piotrowicz z różańcem? Dla mnie to cudowny kadr, niczym DAMA Z GÓWNEM.
avatar
Legionie, kilka lat temu pisałem felietony "Posłaniec pana B.", również na PubliXo. Nie całkiem, ale podobne, aktualne komentarze polityczne :)
(nie widzę błędów, więc plus).

Piórko, cenne uzupełnienie felietonu.
avatar
Legionie, "Piotrowicz z różańcem" to taki sam oksymoron, jak "Szczyt Klimatyczny w Katowicach", gdzie na powitanie gości gra orkiestra górnicza, eksponatem przy wejściu jest węgiel, a Duda ogłasza, że spalenie węgla nie powoduje podgrzewania Ziemi...
avatar
Hardy, dziękuję :) za uzupełnienie o "szczycie klimatycznym" - także :)
avatar
Dziękuję. Szczyt klimatyczny w Katowicach przerósł mnie. Niech żyje CO2!
avatar
Legionie, jestem bezpartyjna, nie jestem apologetką; wiec nie próbuj mnie klasyfikować.
Rozumiemy sie, nieprawdaż? ;)
avatar
Gruszka, ja też jestem bezpartyjny, co wielokrotnie podkreślałem, a ludzie mnie usiłują klasyfikować, nie mogąc przyjąć do wiadomości, że jestem jedynie:
Śmiertelnym Wrogiem PiSu (ŚWP; Śmiewrop). Skończonym liberałem i libertynem.
avatar
Wrogowie śmiertelni?
Tak, najpierw podajom sobie nogi na powitanie, a potem całujom się w usta.
avatar
Ale najpierw wróg podchodzi pod mury twierdzy i krzyczy:

Piotrowicz!!! Piotrowicz!!! Piotrowicz!!!

Pamiętasz tę scenę, z Achillesem, prawda?

https://www.youtube.com/watch?v=FbNQ9oHtwtM
avatar
Sorry Legionie, ale nie podnieca mnie w/w wymiana nóg i pocałunków, na cyrkowej arenie. Przyglądam się, wyciągam wnioski i smieje na widok tych, którzy na widowni przeżywają orgazmy.
avatar
Odkąd tylko pamiętam, jako naród od zawsze żyjemy wyłącznie tematami zastępczymi.

Nikt nie rozwiązuje problemów bieżących, bo jak w jakimś upiornym transie wciąż tylko wyciągamy kolejne zmurszałe trupy z szafy i zajmujemy się tym, co pozamiatane pod dywanem.

Pragmatyczni nasi wzorcowi sąsiedzi zza Odry w tym czasie zdystansowali nas o stulecie
avatar
Oto lista zainteresowań Polaków:

- koncert Watersa i "Pink Floyd";
- gasnący ogarek Kazimierza Kutza i w jego tle rewelacje A. Dymnej;
- oświadczenia pięknej Georgette Mosbacher;
- rządowe obchody 27.-lecia Radia Maryja;
- napis na sygnecie Poncjusza Piłata;
- opowieści Borowieckiej o kapelanie H. Jankowskim
- i długo by dalej to ciągnąć.

Tymczasem:

- na polskich drogach ginie każdego roku 3 tys. Polaków;
- 30 tys. Polaków nie ma dachu nad głową;
- przemoc domowa to w Polsce co roku 88 tys. zdarzeń;
- w Polsce jest 600-800 tys. ludzi uzależnionych od alkoholu;
- liczba samobójców dramatycznie rośnie (patrz dane policji);
- prostytucja dotyka nieletnich (j.w.)
- i tę listę także można ciągnąć w nieskończoność.

Albo żyjemy TU & TERAZ i coś z tym śmietnikiem robimy - albo nadal bawimy się w piaskownicy
avatar
Autor ma wizjonerski DAR widzenia. Unikalna rzadkość
avatar
Ustawa antymasturbacyjna w tym świetle to tylko jeden taki mały Pikuś
© 2010-2016 by Creative Media