Go to comments27 Finał WOŚP
Text 14 of 18 from volume: felietony
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2019-01-12
Linguistic correctness
Text quality
Views1966

Apel: nie chcesz, nie dawaj, ale przynajmniej nie przeszkadzaj!


chociaż... i tu mogę się zaśmiać: im większy hejt na WOŚP i Jurka Owsiaka, tym większe wpłaty :D, co widać na zamieszczonym niżej wykresie :D

A statystyki są nieubłgane, 85% Polaków popiera tę Fundację i jej działalność. Przeciwnikom nie pomogą nawet zamknięte centra handlowe w niedzielę. Wiele galerii handlowych (jeśli nie wszystkie) już dzisiaj (12 stycznia) organizują imprezy związane z WOŚP :)

Nie tylko w Polsce, jako że zarejestrowano 86 sztabów zagranicznych, m.in. w Szwajcarii, Chrowacji, Australii, USA, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Holandii, Nowej Zelandii, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii, Belgii, Węgrzech, Irlandii, Gruzji, Szwecjii, Danii, na Cyprze, Indonezjii, Japonii, Francjii, Kanadzie, Rosjii, Islandii...


pod linkiem wszystkie adresy zagraniczne:


https://www.wosp.org.pl/final/sztaby



Kolejny Finał WOŚP 13 stycznia 2019 r., a zbiórka pieniędzy  trwa.

Na tę chwilę (12 stycznia, godz. 9:20) na koncie jest już: 8 252 238 PLN.

Pod linkiem można sprawdzać aktualny stan:


https://www.wosp.org.pl/final/27-final


Gram z WOŚP od początku, 3 stycznia 1993 r.  i będę grać do końca świata, a nawet jeden dzień dłużej.

Pamiętam tamtą, bardzo mroźną zimę. Zbiórkę organizowały lokalne i regionalne ośrodki telewizyjne.

Wtedy (w 1993 r.) nikt nie zakładał, że zbiórka pieniędzy dla Oddziału Kardiochirurgii Dziecięcej w     Centrum Zdrowia Dziecka, przejdzie najśmielsze oczekiwania organizatorów i zakończy się kwotą 1,5 mln dolarów!

W sumie, podczas wszystkich Finałów, zebrano prawie miliard złotych, a dokładnie - 951 milionów, za które zakupiono  i przekazano  59,7 tys. urządzeń medycznych, które pracują w praktycznie wszystkich szpitalach w Polsce, gdzie leczone są dzieci oraz na wszystkich polskich oddziałach geriatrycznych.


Dla lepszej orientacji można sprawdzić dane pod linkiem:


https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka_Orkiestra_%C5%9Awi%C4%85tecznej_Pomocy?fbclid=IwAR0zbL9Mbs8RCco3RgGRJ7-ONluYhqaEmFz6pCfr_SS7QaCidqAzkLNBy_w





Wszystkie sprawozdania finansowe WOŚP są jawne, dostępne dla każdego na stronach internetowych.






  Contents of volume
Comments (30)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
No, proszę! Bardzo szybko rośnie kwota na koncie WOŚP.

godz. 10:40 i jest już 8 721 631 PLN

:)
avatar
Jak ta Polska zdziczała...
W każdym aspekcie-dzielona przez dwa.To takie proste, chcę daję lub nie...
avatar
Daliśmy się tak... zdziczeć. To jest tragiczne.

Tyle lat trwa nagonka na Owsiaka, ale im większe wycie tym większa ofiarność Polaków. Dobrze że chociaż jeden dzień w roku.

Dziękuję, Mikesz.
avatar
Cała światowa kultura i cywilizacja biorą swe początki albo w potężnych monarszych/książęcych fundacjach i nadaniach - albo bazują na idei dzielenia się wdowim groszem.

Skoro państwo polskie nie partycypuje w należytym stopniu w modernizacji wyposażenia szpitali, laboratoriów czy ośrodków diagnostycznych, ludzie sami biorą sprawy w swoje ręce.

I cześć i chwała im za to!
avatar
:) z życzeniami wszystkiego najlepszego
avatar
Dziękuję, Emilio! :*

PS tyle że na całym świecie Państwo, czyli rząd, wspomaga takie akcje. U nas NIE! Co więcej, najwięksi przeciwnicy WOŚP, to obecna władza.
Ostatnio nawet Straż Pożarna dostała zakaz uczestniczenia w imprezach WOŚP.
avatar
Dziękuję, Lilly :* i przyłączam się do życzeń - wszystkiego najlepszego :)
avatar
Dobra zmiana nie odpuszcza. Właściwi ministrowie zabronili podległym im służbom mundurowym brać udziału w Orkiestrze. Mam szczerą nadzieję, że przyniesie to odwrotne skutki. Siema!
avatar
Jeśli chodzi o mnie, największą satysfakcję sprawiły mi grzywny nałożone na kilku szczekaczy, które przeznaczono na Orkiestrę. Doskonale pamiętam pierwsze kroki Owsiaka, jeszcze w Trójce i to, czego od tamtej pory dokonał zasługuje na Nobla, zresztą jestem przekonany że go dostanie. Osobiście zetknąłem się z nim tylko raz, gdy moja przyjaciółka robiła tam audyt. Częściej się widywałem z Kotańskim, ponieważ społecznie prowadziłem zajęcia sportowe dla dzieciaków z "trudnych okolic". Dlaczego przy okazji Orkiestry ja o Kotańskim? Otóż i jeden i drugi, jak nikt inny, przyczynił się do rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
Wieszać psy na kimś zawsze można, najczęściej za przyczyną zawiści.
Niejednemu świętemu śmierdziały nogi, warto powąchać własne.
avatar
Dziękuję, Janko :* Sie ma! :)

PS o służbach mundurowych i zakazie uczestniczenia w akcji napisałam w kom. do Emilii.
avatar
Dziękuję, Leo! Sie ma! :*
avatar
Kto większą kasę zbiera
Owsiak, czy kolęda?
avatar
Pulsar, dziękuję z głos :)

Oczywiście, że "kolęda" zbiera więcej.
To nie są źródła oficjalne, ale szacunki i średnie (choć nie bardzo miarodajne, bo jeśli idziesz z psem na spacer to średnio macie po trzy nogi) z ok 10300 parafii w Polsce = ok 200 mln. Nawet jeśli ta kwota jest zawyżona to i tak, powiedzmy 150 mln robi wrażenie. Ale ok, te datki są także dobrowolne, więc kto chce daje kopertę, kto nie chce, nie daje.

Karygodne są natomiast wielomilionowe (GRUBO PONAD 100MLN ) "datki", które władza funduje (np. Lux Veritatis) z NASZYCH PODATKÓW, a więc, nawet jak nie chcesz, to dają.
avatar
Cóż za zacne i szanowne grono. Przeciętnie rozwinięty intelektualnie człowiek wie, że ta na progu wiosny akcja nie kończy się tylko na zbieraniu środków i pomocy i jest mikroskopijna w skali jaka świadczą inne podmioty. Mogę się mylić oczywiście mylić. Tu chodzi o coś zupełnie innego. Mam więc prośbę do komentatorów i autorki agitki. Wyślijcie kogoś z najbliższej rodziny na imprezę po zbieraniu do puszek z misją dowiedzenia się tam, albo sami niech określą prawdopodobieństwo zdobycia takiej prostej wiedzy, mówię przykładowo oczywiście:
czy z Ostatnią Wieczerzą to mieliśmy do czynienia przed narodzeniem Jezusa i czy na przykład św Paweł pił i zakąszał wtedy ze Zbawicielem.
Również pozdrawiam.

ps. zapomniałem gdzieś tam znaku pytania, więc proszę bardzo daję dwa ( ?;?)
avatar
13 stycznia, godz. 8:30 - 11 064 949 :) :)
avatar
Bartymeusz, możesz jaśniej dla mnie, mniej rozwiniętego intelektualnie?
avatar
Leo, jeszcze raz, Sie ma! :)

13 stycznia, godz. 17:30 - 37 376 433 PLN

:)
avatar
A ja chciałem się tylko dowiedzieć, co ma akcja charytatywna do tego z kim pił Jezus i jakoś nie mogę.
avatar
Oboje wiemy, że nic nie ma :D nawet mniej niż piernik do wiatraka :)

A tymczasem, godz. 19:36, na koncie

49 764 669 PLN :) :)
avatar
Akcja charytatywna ma wiele wspólnego ze wszystkim - i wszystkimi. Na dobrą sprawę od zawsze cały nasz ludzki świat kręci się wokół dzielenia się dobrym słowem, chlebem, rybami, winem - i czym kto ma.
avatar
Jestem w szoku... słowa tego bandyty były jednoznaczne. Napad na tle politycznym.

Nawet przestała mnie cieszyć wstępna kwota 92,1 mln, zebrana w czasie WOŚP.
avatar
Tego, że coś takiego może się wydarzyć, byłem pewien. Skoro jako społeczeństwo, przypominamy stado baranów, prowadzonych na rzeź. Wszyscy jesteśmy winni ! Jedyne rozwiązanie to w przyszłych wyborach "odstrzelić" cały ten POPiS, abo "miłego zabijania się, nam życzę".
avatar
Mikesz, bardzo Cię proszę, nawet w przenośni nie używaj słów "odstrzelić".

Przypomnę tylko, że już w 2017 r. narodowcy wystawili "akt zgonu" Pawłowi Adamowiczowi.Nie PiS,i nie PO.

Z jednym się zgadzam, wszyscy wczoraj przegraliśmy...
avatar
Janko, hejter-bloger Matka Kurka (Wielgucki) od razu po ataku na prezydenta Adamowicza już się wypowiedział. Napisał w nocye, że to "wina Owsiaka", że to on doprowadził do ataku. Poparła to niejaka posłanka PiS, sławetna Pawłowicz...
Więcej nie muszę tego komentować.
avatar
Prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz nie żyje...

[*]
avatar
POGRZEB PREZYDENTA NARUTOWICZA
Julian Tuwim

Krzyż mieliście na piersi, a brauning w kieszeni.
Z Bogiem byli w sojuszu, a z mordercą w pakcie,
Wy, w chichocie zastygli, bladzi, przestraszeni,
Chodźcie, głupcy, do okien - i patrzcie! i patrzcie!
(...)
Zimny, sztywny, zakryty chorągwią i kirem,
Jedzie Prezydent Martwy a wielki stokrotnie.
Nie odwracając oczu! Stać i patrzeć, zbiry!
Tak! Za karki was trzeba trzymać przy tym oknie!

Przez serce swe na wylot pogrzebem przeszyta,
Jak Jego pierś kulami, niech widzi stolica
Twarze wasze, zbrodniarze - i niech was przywita
Strasznym krzykiem milczenia żałobna ulica.
avatar
Dwie moje wypowiedzi zamieszczone już po śmierci Pawła Adamowicza zostały wycięte. Podobnie mój popołudniowy tekst pt. "O prawdziwym Polaku" też przepadł bez wieści, ale ja jeszcze nie. Aż dziw, już trzeci dzień tu jestem
avatar
Czytałam, Janko. Twoje komentarze i Legiona.
avatar
To jeszcze raz, inaczej i na temat.

WOŚP jest akcją dobrowolną. Nikt nie musi brać udziału w zbiórce, nikt nie musi wrzucać do puszki. Jeśli ktokolwiek to robi, to z własnej, nieprzymuszonej woli.

Temu, który w tym dziele nie bierze udziału, nie grozi nagana, mandat, wyrok, ani piekło. Niczym nie ryzykuje ten, który WOŚP olewa.

Wolna wola - jak Bóg obdarzył. Komu stoi kością w gardle? Panu Bogu? Bóg przeklął Owsiaka? Zesłał szaleńca z nożem, by położył kres owsiakowej hucpie? Bóg natchnął plastelinki?

Naród chce hurtem do piekła? To już było? Wspominają z tęsknotą? Naród, który odrzuca tych, którzy wyrastają daleko ponad przeciętność, cuchnie padliną. Już dziś, ten smród zwala z nóg.
avatar
Dla "dobrej" zmiany im lepiej tym gorzej. I nawet jak odejdą to hejt na WOŚP nie ustanie. To już 25 lat wylewania pomyj.
Nie dałam się nabrać na ten ich "ból", "żal" i "współczucie". To już nawet nie jest hipokryzja, ale mega cynizm... Obejrzałam wczoraj "Wiadomości", nędzna socjotechnika i przekaz podprogowy, ale tylko dla ludzi nierozgarniętych, ale jednak groźnych, jak się okazało po zabójstwie Adamowicza...
© 2010-2016 by Creative Media