Go to commentsz łaski cienia
Text 116 of 115 from volume: dziwowisko
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2019-02-21
Linguistic correctness
Text quality
Views1387

ile czasu

musi minąć

żeby strach spadł z cokołu


ten

co do dna

wypił kielich goryczy

ma prawo zmącić ciszę


nie poderwiesz ziemi do nieba

kiedy ktoś gwałcąc twoje ciało

jednocześnie

zgwałcił ci duszę

  Contents of volume
Comments (18)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Nie wiadomo już co jest prawdą a co propagandą
avatar
W tym przypadku, niestety, prawda nie leży pośrodku.
avatar
Jakby nagrane i zrealizowane - śmierdzi służbami .
avatar
...bo to one kreują rzeczywistość, czasami przyprawioną czynnikiem spontanicznym.
avatar
Tutaj niezawodnie znajduję strefę poezji.
Wiersz świetny!
avatar
Gruszka
dziękuję.
avatar
Mikesz, świetny i bardzo aktualny wiersz. A jeżeli ktoś ma wątpliwości, co jest prawdą, to przypominam, że prawdą jest to, co jest zgodne z rzeczywistością. I nie zakrzyczy jej nawet najbardziej zaangażowany propagandysta.
avatar
Wiersz o uniwersalnym przesłaniu; WSZELKA PRAWDA o nas zawsze kryje się w cieniu (patrz tytuł), gdzie gra światłocieni/pozorów często uniemożliwia odróżnienie sprawcy od sprawionego, kata od ofiary, ojca od ojczulka, zbrodni od kary, powieszonego niegodziwca od Ukrzyżowanego itd., itd.

ten
co do dna
wypił kielich goryczy
ma prawo zmącić ciszę

chyba jednak nie po to, by być kolejnym wołającym na puszczy??
avatar
"W państwie demokratycznym, pomniki się stawia, ale także obala w sposób przewidziany przepisami prawa" - Bodnar.
Co to za kraj, w którym pominiki stawia się zwyrodnialcom. Dzieci w swojej beztrosce,są święte !
Janko, Emilia-dziękuję za komentarze.
avatar
Co jest prawdą ?
Czy owy ksiądz robił to co robił ?
Nie pierwszy to raz oskarża trupa. Widać świadkowi odświeżyła dopiero teraz pamięć .
Owy ksiądz miał wielu przyjaciół (ważnych ludzi) na pewno by odsunęli się od niego gdyby były choćby pogłoski.
Mamy rok wyborczy więc opozycja lewacka działa i nalezy brać pod uwagę że te środowiska stać na kreację zdarzeń .
Takrze te wydarzenia maja jakś dziwną konsekwencję jakby ułożoną .

Znana była historia księdza z pomorza oskarzonego o molestowanie - tyle że wyszła prowokacja dawnych służb.

Na ocenę jest za wcześnie - przypominam że opozycja ma tyle wspólnego z głoszeniem prawdy co szczury z lataniem .
avatar
Dadam że - w swych kazaniach był mocno przeciwko żydom w polskim rządzie . ,, gwiazda dawida wpisana jest w swastykę i w sierpa i młota.
W 2004 roku była próba wkręcenia go w pedofilję . Ale nie wyszło bo zbyt grube nici .
avatar
ok. Rozar, w tym mini "procesie" przypadła ci rola obrońcy. A wyrok, wydadzą specjaliści-oczywiste, w niebie.

Niestety, jestem pewien, że ten tekst jeszcze długo, będę mógł dopasować do podobnych postaci.
avatar
Oczywiście problem istnieje ale kto sdobędzie się na analizę zjawiska. Wszak to sprawy mocno wstydliwe.
Z tego co wiem i przypuszczam to molestowanie u księży ma wymiar lekki albo wręcz naiwny. Tu trzeba przypomnieć że wielu młodych ludzi z homoseksualizmem było wysyłanych właśnie w stan duchowny. No i co wazne wielu księży ze skłonnościami było faworyzowanych na hierarchów przez bezpiekę - by mieć ich w garści. Naturalne w takim systemie.
Mamy teraz tego skutki czyli lobby homoseksualne w kościele .
Ale jest jeszcze coś - to niszczenie i oczernianie ludzi związanych z walka przeciwko komunie ale i włśnie wpływowym żydom .
I tu wiodącą rolę ma Rydzyk ( osoba najbardziej znienawidzona ) no i Jankowski też cięty na żydów .

A jak kto ciekawy polityki to wie że dorobić gębę można nawet Wojtyle czego widzimy obecnie próby.
avatar
Odnaleziono zdjęcie jednego ze sprawców zniszczenia pomnika ks. Jankowskiego . Pochyla się nad dzieckiem obok rosnącego zborza. A on jest w jarmułce.
Miałem rację - powinieneś mocno sprostować .
avatar
Nie ważne kto zburzył, ważne kto wkładał.(Barbara Borowiecka-zdemaskuj!)
avatar
Chyba ważne bo chyba żyd swych dzieci nie posyła do kościoła . Albo - jest to prowokacja która ma wywołać antysemityzm .
Mówię służby !!!!
A kto winien to może dopiero okazać lub nigdy.

Dowody niezwykle słabe, ogromne podejżenie o prowokację - grubo pisane w mediach . Nieboszczyk oskarżony który był ważną postacią ruchu antykomunistycznego i antyżydowskiego lobby.
Skąd ja to znam chyba z łączki że nawet po śmierci spokoju nie dadzą .
avatar
Bezsprzenie, żydzi rozdają dziś karty(lub robią to od zawsze). Martwi mnie, woda w ustach kościoła.
avatar
...bezsprzecznie...(lapsus)
© 2010-2016 by Creative Media