Go to commentsMądry głupich nie lubi?
Text 36 of 105 from volume: Wiersze satyryczne
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2019-03-18
Linguistic correctness
Text quality
Views1626

Mądry głupich nie lubi?


To tylko na pozór mądry głupich nie lubi...

Bo jakże bez ich tła — mądrością by się chlubił?



* Gif z Internetu.


  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
" "Bycie inteligentnym jest zobowiązujące. Wszyscy oczekują, że palniesz coś głupiego."
Jan Jarmuż


""Ostatecznie w obliczu śmierci głupota i mądrość są tak samo bezradne."
Mirosław Welz

Serdeczności :)
avatar
Dziękuję za mądre cytaty ;)... i pozdrawiam. :)
avatar
Dużo ważniejsze jest pytanie, czy głupi lubi mądrego??

Mądrych mamy jak na lekarstwo, i w tej ciżbie głupich są jak te białe kruki
avatar
Pytanie zasadne, Emilio. :) Czasami odnoszę wrażenie, że dzisiaj to ta ciżba właśnie opanowała nasz Kraj. ;)
avatar
Głupi i "głupi" - to często ogromna różnica. Ten drugi tylko "struga głupiego", ale tak naprawdę to kuty na 4 kopyta stary tarty cyniczny cwaniak,

i trzeba takiego się bać!

Pamiętacie, Państwo, Nikodema Dyzmę Dołęgi-Mostowicza?? Powieść o nim została napisana w latach 30-tych w realiach Polski przedwojennej, ale jej bohater jest tak nieśmiertelny jak nieśmiertelna jest tandeta, szmira - i głupota. Dyzma to modelowy przykład takiego niebezpiecznego głupka.

Dzisiaj - po stu prawie latach od jego "narodzin" - takich Nikosiów mamy w unijnej europejskiej Polsce na kopy i na hektary
avatar
O tak, Emilio, takich trzeba się bać i unikać jak diabeł...
Chyba każdy z nas pamięta Nikodema Dyzmę, Jak nie z książki, to z pewnością z filmu albo serialu.
Pamiętam, że jako dziecko oglądałam film z Adolfem Dymszą w roli Nikosia i już wtedy denerwowała mnie ta postać. Później czytałam książkę, a jeszcze później oglądałam serial z Romanem Wilhelmi... i moje odczucia co do tej postaci się nie zmieniły. Ale jeszcze bardziej drażnili mnie wszyscy ci naiwni, puści, źli wokół niego.
A mamy, mamy takich Nikosiów — na pęczki. Najwięcej widać ich w szeregach PiS-u.
avatar
Odwróćmy to pytanie:

Czy głupi lubi mądrego?

Mądrych ludzi jest jak na lekarstwo, więc to żaden problem - lubi głupich czy nie lubi.

Za to głupich /niedouków/ wszędzie istne oceany. Czy lubią oni mądrych?? Nigdy!

To jaki z tego wniosek?

Precz z mędrcami! My wiemy lepiej!
avatar
Co zresztą znakomicie ilustruje zdjęcie. Głowa pusta zawsze ma tyle do powiedzenia!
avatar
Emilio, zadane pytanie na odwyrtkę spotka się pewnie z jednoznaczną odpowiedzią. ;)
Taki też z tego wniosek:
"Precz z mędrcami! My wiemy lepiej!"
© 2010-2016 by Creative Media