Go to commentsDobry człowiek
Text 4 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-03-22
Linguistic correctness
Text quality
Views1504

Dobry człowiek


Król, hrabia, szlachcic.... Tytuł naukowy profesor, docent, ... także można zdobyć.  Wielu ludzi miało stopnie naukowe, a okazali się być niedobrymi ludźmi, wyrządzili innym ogrom krzywd.  Współczesny świat zna wiele tytułów, których nie sposób  wymienić. Pomimo tego człowiek wcale nie jest szczęśliwszym, raczej bardziej oddalił się od bliźniego. Świat staje się za ciasny, jeden drugiego by utopił w łyżce wody, byle zdobyć jego dobra. Gdyby ludzie bardziej się kochali, to świat byłby przeogromny i miejsca dla nikogo by nie brakowało. Miłość sprawia, że człowiek kochający chce być blisko kochanej osoby. Brak miłości oddala jednych od drugich.

Świat przeżywa kryzys na ludzi z tytułem: DOBRY CZŁOWIEK. Tytuł nadany nie przez uczelnie, ale  otrzymany z ust zwykłych ludzi, zdobyty konsekwentnym działaniem na rzecz innych. Czynione dobro samo z siebie nadaje tytuł - jest wypadkową czynów.  Jednakże, żeby tak postępować potrzebna jest zdrowa moralność. Nie przychodzi ona sama, ale zdobywa się ją pracą nad samym sobą.  Zdobywanie doskonałości moralnej jest warunkiem do uzyskania tytułu Dobrego Człowieka.


Im więcej będzie takich ludzi, tym lepszy będzie świat.

I ty możesz być dobrym!


  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Dobry człowiek

(patrz tytuł i temat)

to także

- dobry kolega /kt. podpowiada na lekcji/;
- dobra pani /patrz typ psychologiczny oraz bohaterka znanej nowelki E. Orzeszkowej o tym samym tytule/;
- dobry policjant /pies gończy/;
- dobry /do zabijania/ żołnierz;
- dobry kuty na 4 nogi polityk

itd., itd.

Co tak naprawdę oznacza u nas w Polsce pojęcie DOBRY CZŁOWIEK?

To lokalny patriota, afiszujący się ze swoim patriotyzmem nawet w Brukseli?

To krzyżem codziennie leżący w kościele katolik, który cały oddał się jedynie Bogu - i o ojcu swym, matce zapomniał?

- To był dobry człowiek. - słyszymy w mowach pogrzebowych nad trumną pijaków, wielokrotnych rozwodników, ludzi niesłownych, zawistników, wiecznych spóźnialskich, plotkarzy, pieniaczy, skąpców

etc., etc., etc.
© 2010-2016 by Creative Media