Go to commentsO Franku z Dziadowej Kłody
Text 122 of 255 from volume: Kontynuacja satyrycznych kontynuacji
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2019-04-04
Linguistic correctness
Text quality
Views2039

O Franku z Dziadowej Kłody


Pryszczaty Franek z Dziadowej Kłody

od lat ma bardzo ważne powody,

żeby zostać sygnalistą;

jest dlań rzeczą oczywistą,

że donoszenie daje dochody.

  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Z poczatku myślałem, że wymyślasz nazwy miejscowości, ale one naprawdę istnieją.
avatar
Dzisiaj w tych komercyjnych czasach każda praca się opłaca. Za te 2 tys. to się tylko w peerelu czy stało, czy leżało
avatar
Marianie i Emilio, bardzo dziękuję. Tak, zawsze użyte przeze mnie nazwy miejscowości istnieją. Dziadowa Kłoda również w okolicach Sycowa.
avatar
W pewnym sensie, szkoda mi takich ludzi...
avatar
To jak się ma powiedzenie, że żadna praca nie hańbi?
Ciekawe, czy najpierw znajdujesz miejscowosć i potem reszte układasz...nie sprawdzałam nigdy ale czułam, ze to prawdziwe nazwy :)Pozdrawiam ?
avatar
Przepraszam za pytajnik ...tak wychodzi emotek uśmiechu z telefonu :) Pozdrawiam :)
avatar
Dzięki. Zazwyczaj na początku równolegle układam wersy pierwszy i piąty, dopasowując oczywiście do tego miejscowość. Natomiast w poszukiwaniu miejscowości czasami sięgam do atlasu samochodowego, ale głównie po to, by potwierdzić, że na pewno taka miejscowość istnieje.
avatar
Dodam jeszcze, w jaki sposób narodził się pryszczaty Franek. Otóż jego rodowód sięga miejscowości Tumanek (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski). Wybrałem tę miejscowość z racji na jej nietuzinkowe brzmienie. A że planmowany cykliczny bohater miał w moim zamyśle być trochę niekumaty, więc z wioską Tumanek zrymował mi się Franek. Był w wieku dojrzewania, dlatego został pryszczaty. I tyle o Franku oraz Tumanku.
avatar
W ramach tzw. sprawiedliwości dziejowej napiszmy coś koniecznie także o niekumatych, pyzatych i pryszczatych z Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, z konurbacji śląskiej, Łodzi, ze Szczecina etc. tak, żebyśmy widzieli obraz polskiej CAŁOŚCI a nie wiejskie prowincjonalne tylko klimaty.

Miast i miastowych ci u nas dostatek
avatar
To proszę sprawdzić. Tumanek był tylko na początku, a potem chyba jeden lub dwa razy. Są różne miejscowości, w tym Warszawa, Wrocław, Kołobrzeg, Sława, Milicz, Przemyśl, Jarosław, Pułtusk i wiele, wiele innych miast. Pryszczaci Frankowie i pyzate Genie są nie tylko na prowincji. Najczęściej chyba jednak pojawiała się Spała, ale czasem też Piła.
© 2010-2016 by Creative Media