Go to commentsTęcza
Text 45 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-04-19
Linguistic correctness
Text quality
Views1590

Tęcza


Trzeba zobaczyć, aby się zachwycić, bo tęcza na chmurach wygląda majestatycznie. Jest wielobarwna, a jej znaczenie stara się ukazać Księga Rodzaju: „ A to jest znak przymierza, które ja zawieram z wami i każdą istotą żywą, jaka jest z wami, na wieczne czasy. Łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną a ziemią” ( Rdz 9, 12 – 13).

Kiedy spoglądamy na świat, dostrzegamy ogromne chmury w dziejach. To, co postrzegamy, to ogromna ilość wojen, niesprawiedliwości, modelujących świat zgodnie z gromadzeniem się czarnych chmur.

Jesteśmy ludźmi, choć mamy różne kolory skóry, od białej poprzez żółtą, czerwoną aż do czarnej. Tworzymy w naturalny sposób barwną, tęczę rodzaju ludzkiego.

Jeśli jesteśmy naturalną tęczą rodzaju ludzkiego, to jedynym i wyłącznym zadaniem i celem jest zanurzyć się w świetle. Być światłem, by żadna chmura nie sprowadziła na świat nieszczęścia. Użyteczność tęczy wymalowanej w obrazie człowieka zależy od światła, jakie mamy w sobie.

Światłem Boga jest miłość ku każdemu człowiekowi, w niej nasza ludzka tęcza może jaśnieć jako barwna wspólnota.


Konkluzja!

Odnaleźć się w świetle wspólnoty ludzi i Boga - oto zadanie każdego człowieka.




  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Piękne, i godne zastanowienia...
avatar
Dziękuję za życzenia świąteczne! Proszę także przyjąć moje życzenia. Niech Jezus Zmartwychwstały darzy pomyślnością i potrzebnymi łaskami na każdy dzień. skryba
avatar
Jesteśmy ludźmi, choć mamy nie tylko różne kolory oczu, różną fakturę włosów, różny wzrost, różną tuszę, różną płeć, różne charaktery i światopoglądy, różne wykształcenie oraz wiek, różne DNA, różne linie papilarne, różny kolor skóry (i tych różnic jest milion) - i nie ma DWÓCH ludzi jednakich.

Konkluzja: nie próbujmy korygować żadnych różnic między nami. Ż-a-d-n-y-c-h
avatar
Tęcza J E S T znakiem przymierza.

/"Księga Rodzaju" 9, 12-13/

Z wszystkimi, kto by to nie był
© 2010-2016 by Creative Media