Go to commentsAby nauka poszła w nas
Text 51 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-04-24
Linguistic correctness
Text quality
Views1488

Aby nauka poszła w nas


Jak przekonać młodego człowieka, że warto się uczyć?

Dziecko, które zgubiło się w lenistwie, oglądaniu telewizji, grze na komputerze nie ma czasu na naukę.

Można zastosować metodę „ szlabanu”. Ale takie dziecko z uporem tkwi w swoim przekonaniu, że wyrządza się mu krzywdę.

Może więc dziecku dać pracę, aby zarobiło na opłacenie za prąd zużyty przez telewizor, komputer...? Owszem. To byłaby dla niego pierwsza lekcja. W życiu trzeba za wszystko płacić.

Może takie rozwiązanie pomoże. Zabrać dziecko do lasu i pokazać drzewa młode i stare. Trzeba przekonać dziecko, że drzewo młode łatwo jest złamać, lecz drzewo stare wzrosło w moc poprzez kolejne słoje. Usilnie pracowało na to każdego roku. Teraz nie boi się burz i wiatrów, gdyż potrafi im się oprzeć. Młode drzewo łatwo złamie nawet dziecko, zwierz...  Może dziecko zdobędzie przekonanie, że nauka z lasu ma iść do niego, a nie odwrotnie.


Morał!

Nauka jest jak orzech, gdy dobierzesz się do miąższu, to poznasz jego smak… Ucząc się, trzeba pokonać trudności, żeby zakosztować jej sensu!


  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Przeznaczeniem Autora jest - a jednak! - wcale nie liryka - a naga, zawsze klarowna, od A do ZET doskonała w wyrazie proza.

Co zresztą widzimy gołym okiem na załączonych w blaskach i cieniach (patrz tytuł cyklu) przykładach
avatar
Może dać dziecku pracę /umysłową/?

Oczywiście, że dać! Aby nauka poszła w nas (vide nagłówek eseju) trzeba nam nie tylko na wyciągnięcie ramion usatysfakcjonowanego niefrustrata mistrza-nauczyciela, lecz także i przede wszystkim samokształcenia
avatar
Serdecznie dziękuję za komentarz. Miło mi! Pozdrawiam skryba
© 2010-2016 by Creative Media