Go to commentsZmartwychwstanie pańskie
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2019-04-27
Linguistic correctness
Text quality
Views1238

Zmartwychwstanie pańskie



Będę roztrząsał jak na szatana przystało, ale nie przy użyciu wideł, lecz pytań. Otwartych, zamkniętych i retorycznych. Widłami roztrząsam obornik, a zagadnienia pytaniami. Ludzie mówią: „kto pyta, nie błądzi”. Może przestaną tak mówić, kiedy szatan zacznie zadawać pytania? Pytania rodzą wątpliwości, budzą lęki, zasiewają zwątpienie i otwierają bramę dla modernizmu, relatywizmu i nihilizmu. Dlatego szatan uwielbia stawiać pytania, najbardziej takie, które doprowadzają do szału ludzi maleńkich.


Chodzi o żywot Jezusa Chrystusa i Jego zmartwychwstanie. Oczywiście nie neguję, ale dlaczego pierwsze wzmianki o Jego osobie i zmartwychwstaniu są datowane na okres co najmniej 60 lat po ukrzyżowaniu? Dlaczego ewangelie nie są dziełem współczesnych Jemu kronikarzy, skrybów, lecz anonimowych pisarczyków i zwane są „ewangeliami według”: Jana, Łukasza, Marka i Mateusza?


Czyżby za życia Jezus Chrystus nie był wystarczająco ceniony, aby pisano o nim kroniki? Na papirusie, na tabliczkach, w kamieniu? A może w tym okresie ludzie nie znali pisma? No nie... znali pismo już od tysięcy lat. A może Jego uczniowie byli analfabetami i żaden skryba się przy Nim nie kręcił? Jakże to? A może Kościołowi przez te wszystkie wieki udało się zlikwidować wszelkie kroniki o życiu mesjasza poza czterema kanonicznymi tekstami, które powstały dziesięciolecia po Jego śmierci? Ale jeśli tak, to dlaczego? Po co? Pytania rodzą pytania, im dalej, im głębiej, tym gorzej.


W końcu święty Piotr w odróżnieniu od swego mistrza: „z poganami nie jadał”. Zabawne, nie? Nie skrywał nienawiści do kobiet, a sam mesjasz upokorzył go maksymalnie ukazując się jako pierwszej po swoim zmartwychwstaniu, kobiecie. Marii z Magdali, z której uczyniono ladacznicę, by zmniejszyć siłę tego policzka.


W późniejszych wiekach chrześcijanie ponieśli dobrą nowinę przy pomocy ognia i miecza nazywając swe czynności ewangelizacją. Policzek za policzek. Jacy mężczyźni nienawidzą kobiet? A może to ma związek z tym, że pierwsza kobieta – Lilith porzuciła Adama dla Lucyfera i z nim spłodziła setki potomstwa? Druga żona – Ewa była już ponoć posłuszną krową, a i tak spłodziła Kaina – bratobójcę. Zatem od kogo pochodzą ludzie? A kobiety? Heh!


Szatan kocha te z pazurkami, o których zacni mówią zołzy, a pogardza bożymi krówkami, żywymi inkubatorami. Po prostu kocha wredne suki i czeka, kiedy wreszcie wezmą sprawy w swoje ręce. Prokreację sobie wezmą na własność, tak jak szczoteczkę do zębów, majteczki czy stanik, ponieważ to prywatna sprawa kobiety. Szczerze mówiąc: już dziś mężczyźni nie są potrzebni dla przetrwania gatunku. Nawet jako trutnie. Dałoby się ich pozbyć za te wszystkie wieki pogardy, gwałtów, tortur, palenia. Przemyślcie to! Szatan jest do waszej dyspozycji.


  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Dzięki. Zarobiony jestem.
avatar
Legionie, bardzo lubię Twoje "dlaczego"?

Na początek odpowiem na to:

"Dlaczego ewangelie nie są dziełem współczesnych Jemu kronikarzy, skrybów, lecz anonimowych pisarczyków i zwane są „ewangeliami według”: Jana, Łukasza, Marka i Mateusza?"

Nieprawda. Mateusz (autor pierwszej Ewangelii) i Jan (autor ostatniej) byli apostołami Jezusa, świadkami Jego życia.
Łukasz spisał relacje Pawła Apostoła, a Marek - św. Piotra.

.
avatar
Bardzo ciekawe oraz zmuszające do refleksji i zadumy rozważania ujęte w zgrabniutki felieton.
No i zwyczajowo lekko utykająca interpunkcja. Zbędne przecinki przed: najbardziej, tak jak. Brak przecinków przed: ukazując, nazywając.
Zapamiętaj: Zawsze przed imiesłowami przysłówkowymi stawiamy przecinki!
avatar
Może i wyraziłbym opinie na temat.
Ale może jakiś idiota mnie znów zablokuje
Takie rzeczy powinna regulować admini...
A nie fobie ludzi, niby poetów.
avatar
Nie diabeł, tylko ludzie którzy myślą, zadają pytania. Bardzo dobry tekst, tylko trzeba odsączyć ten nachalny narcyzm...
avatar
Legionek znowu dostał gorączki: 45 C w cieniu ;-))) Proponuję wywar z kory wierzby oraz nacieranie grzbietu maścią salicylową :p
avatar
To kobiety
Od zawsze
Dźwigają na swoich barkach
Trud wykarmienia dzieci

Mężczyźni idą na wojnę
A matki z dziećmi po nich
Ich krwawy burdel sprzątają

Pora ten odwieczny obraz
Ad extremum
Z O B A C Z Y Ć
Na własne oczy

I koniec końcem
Wytrzeźwieć
avatar
Zmartwychwstanie pańskie

(patrz powszechnie znana alegoria)

to przecież nie z martwych wstanie pańskie!

Co nam mówi ortografia o przekazie?

MOVIE
avatar
Wychowywane przez matki dziewczynki powielają - co chyba każdy koń widzi - nie ojcowskie, a matczyne wzorce. To dlatego kobieta w armii - to rodzynek i wisienka na tym torcie.

S M A C Z N E G O
© 2010-2016 by Creative Media