Go to commentsZiarnko piachu
Text 66 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-05-03
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1448

Ziarnko piasku


Ludzie byli szczęśliwi. Młyn tworzył mąkę, był chleb i bułki.  Lecz pewnego razu ziarenko piasku wdarło się między tryby maszyny. Jeden tryb narzekał na drugiego, że nie umie się dostosować do zasad wzajemnego współżycia. Trwało to do czasu, gdy jeden z trybów uległ zniszczeniu, wtedy skończyło się także szczęście ludzi. Maszyna nie pracowała, nie przysparzała dobra, brakowało chleba. Powstały kłótnie i wzajemne oskarżenia.

Podobnie dzieje się w stosunkach wzajemnych między ludźmi, gdy są oparte o zdrowe zasady - przykazania, gdzie jeden troszczy się o drugiego, wtedy rozkwita szczęście. Jednakże, gdy we wzajemne relacje wkradnie się grzech, to wszystko zdąża ku ruinie, ku kłótniom, waśniom, a nawet może być przyczyną wybuchu wojny. Wtedy – albo w czas usunie się przeszkodę, albo pozostaje tylko rozpacz, krzywda i ruina. Wszyscy jesteśmy zobowiązani, aby strzec zdrowych, wzajemnych relacji i nie wprowadzać ziarenka piasku - grzechu, bo ono potrafi zniszczyć nawet najpiękniejsze szczęście.


Motto!

Dzielić się szczęściem to sprawiać, by było go o wiele więcej.


  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media