Go to commentsKrzesiwo
Text 68 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-05-04
Linguistic correctness
Text quality
Views1469

Krzesiwo.


W świecie tyle jest ciemności, że gdyby nie Słońce nie byłoby życia. Wśród władzy jest tyle arogancji, niesprawiedliwości, egoizmu, że gdyby nie miłość ofiarna  niewinnych osób, nigdy światło prawdy, uczciwości by nie zajaśniało wśród narodów. Tyle wojen, tyle terroryzmu po to, by krwią wstrząsnąć sumienie ukryte w ciemności. Ofiary składane są niczym krzesiwo mające na celu wzniecić iskrę i płomień. Kto choć raz rozpalał krzesiwem ognisko, to wie, ile trzeba zrobić przygotowań, aby iskra wpadając w ściółkę stała się płomieniem. Znamy przysłowie łacińskie: „Per aspera ad astra” - przez trudy do gwiazd. Realizując dobro, trzeba się natrudzić i wiele wycierpieć, aby osiągnąć upragniony i wymarzony cel.


Motto!

W dniu dzisiejszym szukaj Boga, by przydała się nauka w podążaniu ku Prawdzie i Życiu.


  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Krzesiwo

(patrz tekst i tytuły)

wyszło z użycia, kiedy w 1826 r. wynaleziono zapałki, zatem dzisiaj nikt już nie wie, jak ono wyglądało i do czego służyło. Po co pisać /mówić/ niezrozumiale?

Mylenie codziennych krwawych wśród ludzi ofiar przemocy i wojen z iskrami, jakie krzesano przy pomocy krzesiwa, by przyniosły ogień i światłość, jest grubym przerysowaniem,


czyli

przegięciem
avatar
Zawołanie "Per aspera ad astra!" ma sens jedynie wtedy, gdy osiągane coraz trudniejsze i odleglejsze cele nie wymagają krwi
avatar
Nie byłbym tak krytyczny dla kogoś, kto chce odbić się od dna. Mimo wszystko.
avatar
Cały czas mam nadzieje z Tobą nadzieję. Trochę popracuj nad słowem i sobą jesteś blisko.
© 2010-2016 by Creative Media