Go to commentsDobre i złe
Text 76 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-05-09
Linguistic correctness
Text quality
Views1528

Dobre i złe


Słysząc o odkryciu nowej gwiazdy, przeżywamy ogromną radość. Przy okazji dowiadujemy się, że niektóre gwiazdy ulęgają unicestwieniu. Rozpadając się na drobne cząstki zwane NEUTRYNĄ, potrafią przeniknąć przez każdą rzecz. Dosłownie przez wszystko! Trzeba zauważyć, że także przez człowieka. Nic i nikt nie jest w stanie ich zatrzymać.

Człowiek także staje się jakby gwiazdą. Nie tylko artyści, politycy, podróżnicy, odkrywcy, naukowcy, wojownicy, ale także każdy człowiek, Zależy tylko, jak posiadane zdolności i talenty rozwija. Jak odróżnić gwiazdę prawdziwą od fałszywej?

Kto może wybrać, wybiera gwiazdę, która ma światło świecące od zarania dziejów, postępując według zdrowych zasad moralnych zawartych w dekalogu.

Tymczasem, gdy człowiek urzeczywistnia dobro lub zło, w swojej jaźni gromadzi światło lub ciemność. Realizując zło człowiek prowadzi siebie do destrukcji, czyli do postępującego rozpadu. Dla innych też stanowi zagrożenie, gdyż swoją falą przypływów i odpływów wdziera się w głąb lądu ludzkiej duszy, czyli „ neutryną – cząstkami swoich czynów” czyni spustoszenie. Ludzie, którzy zetknęli się z kimś takim, określają go mianem: „człowiek spod ciemnej gwiazdy”, która wcześniej czy później ulegnie rozpadowi. Na świecie jest wiele złudnych gwiazd, które spotyka się każdego dnia. Ale najważniejsze jest byśmy  wiedzieli, że każdy, nawet mały, dobry czyn, ma wielkie znaczenie dla ludzkiego życia.


Motto!

Spadająca gwiazda, spalając się głosi, że istnieje niebo.


  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Czy to jest nowy program nauczania fizyki?
avatar
Łączenie takiej fizyki z taką metafizyką jest kolejną czczą próbą pogodzenia bezmiarów lanej wody z potęgą ognia: jego widoczny "czubeczek" wystaje pióropuszami płomieni wulkanów, ale w łonie Ziemi (pod jej kruchą skorupką) wszystko się w ogniu kotłuje i wre aż kipi.

Polejmy to tą laną wodą, a wylecimy w Plejady
avatar
"Spadająca gwiazda" w slangu ulicznym - to w rzeczywistości martwy meteoryt. Gwiazdy są naszymi mniejszymi lub większymi słońcami, i jakiekolwiek spadanie ich nie dotyczy.

Tłumaczenie tłumom gawiedzi wszystkich tych blasków i cieni (patrz tytuł zbioru) na nasze jest oswajaniem nieprzystawalnych treści. Z czasem ktoś w końcu zajarzy, że przecież można się obejść BEZ TŁUMACZA
© 2010-2016 by Creative Media