Go to commentsPoliczki
Text 81 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-05-13
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1432

Policzki


Często człowiek popada w konflikt z innymi, nawet bez własnej winy. Wśród młodych ludzi może więcej razy dochodzi do takich ekscesów. Ktoś komuś wyrządził krzywdę, ktoś kogoś uderzył w policzek. Czasem krzywda jest bardzo duża, wtedy słyszy się stwierdzenie: Nigdy nie wybaczę! Taka zniewaga krwi wymaga! Rozwiązania problemu dostarcza  Jezus, gdy mówi: „A Ja wam powiadam: Nie stawiajcie oporu złemu; lecz jeśli cię kto uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi”( Mt 5,39) . Bóg pragnie, by wytrwać w miłości, nie wpuścić do serca ciemnej nienawiści. Przecież nawet tego wroga Pan Bóg chce doprowadzić do właściwego postępowania. Przez nadstawienie drugiego policzka możesz sprawdzić siebie: jak mocna jest twoja miłość Boga i bliźniego. Prawdziwa miłość to nie tylko przyjemne uczucie, to także trudne aspekty życia. Męczennicy dla miłości poświęcali życie, modląc się za swoich oprawców.

Otóż stwierdzono naukowo, że człowiek posiada prawy  policzek bardziej delikatny i on jest symbolem duszy ludzkiej, zaś lewy policzek jest symbolem cielesności ludzkiej, jego zmysłowości. Otóż, jeżeli zostaliśmy uderzeni w lewy policzek ( a tak się dzieje u początku draki), to powinniśmy nadstawić i prawy, czyli delikatne wartości duchowe, które powinno zwyciężać ( np. miłosierdzie, wybaczenie) w każdej trudnej chwili. Nakaz Chrystusowy jest sprawdzianem naszego rozwoju duchowego. Jeżeli odkrywamy w sobie chęć odwetu, to jeszcze pozostajemy w sferze cielesności.

Bijmy w dzwony! Musimy rozegrać bitwę sami z sobą. Inaczej zły popęd schwyta w sidła jak ptaka, nie zdołamy sami się uwolnić. Wtedy tylko Bóg może uratować.


Motto!

Rany nie leczy się trucizną, ale lekarstwem.


  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Z zainteresowaniem przeczytałem. To, że chyba, jak sądzę, zdecydowana większość z nas, chyba nie zdecydowała by siè, na nadstawienie drugiego policzka, w tym wypadku nie znaczy, że większość ma rację.
avatar
Nie, nie - i jeszcze raz nie! Nadstawianie pierwszego czy drugiego policzka uczy bezkarności.

Dzieci i młodzi ludzie muszą być asertywni! Muszą twardo mówić: NIE MA MIEJSCA DLA JAKIEJKOLWIEK SŁOWNEJ CZY FIZYCZNEJ AGRESJI!
avatar
Nadstawianie policzka (patrz nagłówek) i leczenie ran przy pomocy leków (patrz motto pod tekstem) - to dwie całkiem RÓŻNE sprawy, i nie mieszajmy jednej z drugą
avatar
Dziękuję za komentarze! Zasada ząb za ząb prowadzi do tego, że wszyscy będą kalecy. Pozdrawiam skryba.
avatar
W tekście nie ma mowy o zasadzie "ząb za ząb" - mowa o nadstawianiu policzka czyli o przyzwoleniu na przemoc. Dzieci i dorośli, kobiety, niepełnosprawni i starcy, poniewierani słownie i fizycznie, bici, kopani, gwałceni, niszczeni mentalnie - MUSZĄ w 3. Tysiącleciu po Chrystusie podnieść głowę!

NIE MA ZGODY NA POLICZKOWANIE KOGOKOLWIEK!
avatar
Nadstawianie policzka to metafora uległości, bierności i przyzwolenia na przemoc. W szerszej perspektywie TO ZGODA NA AGRESJĘ, NA PRZEMARSZ OBCYCH WOJSK - I NA ICH OKUPACJĘ.

Jako bogobojny chrześcijanin masz psi obowiązek bronić swego miru do upadłego!
© 2010-2016 by Creative Media