Go to commentsPaczka
Text 85 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-05-16
Linguistic correctness
Text quality
Views1401

Paczka


Człowiek jest istotą wspólnotową, potrzebuje innych; kolegów, przyjaciół, rówieśników... Nie wystarczy wybrać się na samotną wyspę i tam przeżyć swoje życie. Thomas Merton stwierdza,  że : „Nikt nie jest samotną wyspą”. Jednakże to, z kim przestajemy, zależy od nas. Gdy chcemy przynależeć do grupy, wymaga się od nas podporządkowania – inicjacji. Na początku może to być pierwszy papieros, alkohol, narkotyk… Musisz być taki, jak „ paczka”, inaczej nie przystajesz do grupy, a co gorsza będą cię podejrzewać „ że donosisz”, mówiąc inaczej – jesteś kapusiem. Nie wystarczy słowna deklaracja o wierności „ paczce”, trzeba to przypieczętować czynem.

Na początku może być „ pierwszy papieros spalony pod przymusem”, potem trzeci... i wypalona cała paczka. Teraz nie trzeba cię przymuszać, w tobie obudził się „ pociąg” do nikotyny. Zostałeś złapany! Jak to mówią wędkarze, jesteś złapany na haczyk.

Targasz się, chciałbyś być wolnym, ale coraz trudniej i trudniej... Chowasz się przed rodzicami, ukrywasz się przed nauczycielami i kolegami z klasy, którzy nie powinni odkryć tajemnicy. A tym, którzy poznali twój sekret, zaczynasz grozić, albo namawiać, aby przystał do grupy. Nic nie jest tak, jak dawniej.

Dokąd zmierzasz?

Należy podjąć walkę z nałogiem, a do tego potrzebna jest odpowiednia dyscyplina. Dlatego musisz zgodzić się, by ktoś ci pomógł. Może to będą najbliżsi - twoja rodzina, szkoła, Kościół, których uważasz za wrogów, a prawdziwego wroga za przyjaciela.

Przekonasz się na własnej skórze, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Chrystus dźwigał cudze ciężary, by człowiekowi przyjść z pomocą, by wyzwolił się spod jarzma niewoli. Gdy przystaniesz do Niego całym sercem, gdy zawierzysz rodzicom, nauczycielom, odkryjesz inną wspólnotę niż „ paczka”, wtedy będziesz mógł urabiać siebie na kształt jasnej aureoli.

Bądź mądrym! Nie daj się nałogowi!



Motto!

Nie myśl, że rozwijając nałóg staniesz się królem, a raczej niewolnikiem.










  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Paczka to nie tylko zgrana paczka trujących papierosów - to także bardzo często /toksyczna/ ekipa, w której

o własnej wolności musisz zapomnieć, ponieważ jak w każdej paczce także i tutaj zawsze rządzi boss i jego wierne pieski.

Masz /tam w tej ekipie/ jak jakiś głupi papieros j e d e n wybór:

wspólna etykietka, czyli podporządkowanie

albo

wy...aj!

Ludzie słabi w takiej sforze znajdują nie wolność /która ich obezwładnia/ - a wspólne ujadanie na wszystkich tych, co nie stanowią ich paczki
avatar
Dobre "kawy na ławę wyłożenie", znakomity przekaz, w punkt wstrzelone tytuły!

Szkoda, że w Polsce czytamy średnio tylko j e d n ą książkę rocznie
© 2010-2016 by Creative Media