Go to commentsWybory i pralnia
Text 186 of 240 from volume: Znak czasu
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2019-10-21
Linguistic correctness
Text quality
Views1546

Wybory  i pralnia

Rzecz działa się w komunistycznej Polsce . Ojciec mój ,pracownik  i oficer służby więziennej  w latach osiemdziesiątych działał w Solidarności i to dość energicznie . Dlatego odwiedzili go panowie z bezpieki i bez ogródek pogrozili  w sposób dość szczególny.  Powiedzieli że zrobią tak! - Że ci których reprezentuje, broni, wspomaga  opowiedzą się przeciwko niemu, będą drwić,  wyśmiewać – czyli ,,zdeptają ciebie sami twoi”

O dziwo tak się stało i gdyby nie postawa paru niezależnych i dość stanowczych oficerów zmieszali by z błotem i to  bez ceregieli ( większość).  Tak to,  mój ojciec na własnej skórze przekonał się o skuteczności metod  służb . Wyprali ,,pachołkom” mózgi za pomocą pogłosek , plotek , podrobionego dokumentu itp.

Przykład ten okazał się uniwersalny a wręcz modelowy. Pranie mózgów od tamtych czasów nie zmalało a może i nawet się rozwinęło bo osiągnęło skalę powszechną  .

W rocznicę śmierci księdza Jerzego Popiełuszki  widzę podział na tych którzy identyfikują się  z etosem  księdza Jerzego i tych którym wywrócono korę mózgową i opowiadają się po stronie jego katów . Nie inaczej bo mordercy ks. Jerzego aktywnie uczestniczą po  stronie  PO, KOD, SLD itp. . Zwolennicy zaś są po stronie przeciwnej .

A ty drogi czytelniku po której stronie stanąłeś ?

Podział jest dość oczywisty – czy jesteś po stronie ks. Jerzego ?

Reszta to służby i ich stado.


  Contents of volume
Comments (23)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Z racji wieku swoje wiem. Nauczyłem się, że w tym kraju ten, co zbytnio się nie wychyla żyje spokojniej.
avatar
Rozumiemy doskonale ten STAROŻYTNY mechanizm, który jest manipulacją na zbiorowej świadomości: WSZĘDZIE i ZAWSZE jest jakiś oprawca i kat (tylko na decyzyjnych szczytach) - i WSZĘDZIE i ZAWSZE są jego (zwykle wśród maluczkich) krwawe ofiary.

Cała ludzka (nie tylko polska) wiedza historyczna opiera się na:

- wiedzy kata;
- niewiedzy ofiary, która jest tak zmanipulowana, że SAMA idzie na szafot.

Każda zdeterminowana władza dąży do utrzymania się na swoim stolcu za wszelką - także po trupach - cenę.

Szkoda, że szkic zawiera tylko JEDEN koronny przykład na poparcie swej tezy. Więcej argumentów - to bardzo istotny walor rzetelnej publicystyki
avatar
Gdyby nie te moje konie (jak u Wysockiego) zapewne bym był bardziej z boku.
Pozdrawiam Optymistę - wszak jakoś to się ułoży .
avatar
Emilio jest sporo argumentów - ale czy warto je wałkować ?
A co do Twojej argumentacji to nazwałbym ją relatywizacją rozmydleniem a w ten sposób uniewinnianiem.
W tym wypadku -gniew i oburzenie jest uzasadnione i pożądane .
avatar
Jaki wobec tego Pan proponuje, szan. Autorze, patent na odwiecznego kata?

Następnego kata?

Ile przelanej krwi dopełni ofiary maluczkich?? Bo to przecież nie oprawcy położą swoją głowę pod topór, a kolejni niewinni ludzie! Hitler zawinił, ale to nie on zawisnął na szubienicy, a 10 milionów Niemców straciło życie. Powieszono Mussoliniego, ale... może był to tylko jego sobowtór, gdy tymczasem wszyscy Włosi zapłacili za wszystko - wszystkim, co tylko mieli (z życiem włącznie).

Jakiemu celowi służy retoryka wskazywania palcem dawno martwych winnych? Co z tym gorącym odgrzewanym kotletem ma zrobić młody Polak AD 2019?

Ta tytułowa pralnia była/jest/i będzie
Od zawsze na zawsze wszędzie.

Taki jest świat od jego zarania. Dlaczego? Bo Kain zabił Abla?

Pacyfizm - oto JEDYNA droga dla ludzkości. Inaczej spopielimy nie tylko odwiecznego naszego wroga, ale i całą Matkę Ziemię
avatar
W ofercie mamy nie wybory i pralnię (patrz tytuł) a wóz - albo przewóz
avatar
Zastanawiam się, do jakiego stopnia trzeba mieć wyprany mózg, żeby napisać to, co zacytuję: [...] mordercy ks. Jerzego aktywnie uczestniczą po stronie PO, KOD, SLD itp." Sama konstrukcja tej "złotej myśli" aż się prosi o pytanie: W czym uczestniczą, może w ruchu drogowym? Zaiste, godne to popularnego "Humoru z zeszytów szkolnych". Jedną z tamtejszych perełek stanowiło zdanie: "Kościuszko na Rynku Krakowskim wyjął i powiedział, że nie schowa, dopóki Polska nie odzyska niepodległości".
Winston Churchill powiedział po wojnie, kiedy już nie był premierem, że historia będzie łaskawie go traktować, bo on sam ją napisze. Tak też zrobił i ubiegł potomnych. Nie był pierwszy i nie jest ostatni, a w Polsce znaleźli się godni spadkobiercy tej idei.
Wiece, marsze, hymny, sztandary, narodowa duma zbudowana na własnej wersji historii, kolorowanej "ku pokrzepieniu serc", która często przeczy faktom, wspólny (koniunkturalny) wróg wskazywany przez autorytety czerpiące garściami, choć wybiórczo, z biblijnych, niepodważalnych mądrości.
Historia, ta oparta na faktach uczy, że za cenę poczucia wspólnoty nie tylko jednostki, ale i całe narody traciły rozum i później budziły się na gruzowisku.
Jak mówi stare powiedzenie: Dla towarzystwa Cygan dał się powiesić. W ordynarnej wersji nie tylko.
avatar
Emilio - sama idea komunizmu nie została odpowiednio potępiona ale też i ludzie jeszcze żyją . Żydzi ścigali zbrodniarzy, my jednak nie potrafimy.
Gdy nie ma kary lub choćby potępienia dajemy pozwolenie .
Leo - Piotrowski uczestniczył w marszach wiecach Kodu i PO. Też w protestach SLD przeciwko obniżeniu emerytur ubekom .
Też wielu ubeków w z wydziału czwartego daje się poznać poprzez protesty.
Uczestniczą po stronie ...... jest poprawne .

Historia właśnie jest kluczem. Ignorąci szanują Wałęsę , Jaruzelskiego , Balcerowiczów, dają sie nabrać na winy Polaków itp.
avatar
Ciekawe kto wstawia mi te minusy - moze nie wierzy że Piotrowski - morderca Popiełuszki uczestniczy w wiecach PO.
Taki jest podział - albo z Piotrowskim albo z Jerzym
Albo z mordercą albo z ofiarą .

Sumując - jak trzeba być zmanipulowanym by nie dostrzec , nie zobaczyć tego podziału.
avatar
No dobrze, co do rzekomej obecności Piotrowskiego na marszu K.O.D., otwórz sobie załącznik i nie powielaj bredni.

https://wiadomosci.wp.pl/wpadka-kukiz-15-pomylili-znanego-fotografa-z-zabojca-ksiedza-popieluszki-6083060958896769a

Sytuacja Twojego taty bliźniaczo przypomina sytuację Wałęsy, którego z taka lekkością piętnujesz i stwarza cztery możliwości: obaj panowie zostali pomówieni, obaj są winni, lub tylko jeden z nich. Zawsze jest trudno udowodnić niewinność, najczęściej to niemożliwe.
Jeśli chodzi o zdanie, o którym wspomniałem. Nie jest poprawne, a dodatkowe 23 błędy wskazał program do sprawdzania poprawności pisowni, po wklejeniu tam Twojego utworu. Program jest prosty potrafi coś przepuścić, bo polski to trudny język.
avatar
ja myślę panie Ćwirku, ze tu minusy robią się same
avatar
Ach, zapomniałem wystawić oceny.
avatar
Arcydzieło - nie jesteś tu mile widziany .
Z Piotrowskim sprawdzę .
Jednak Piotrowski co udowodniono pisał pod pseudonimem w Wyborczej oraz Maleszka ten co wydał Pyjasa .
Wyborcza co wiadome trzyma stronę platformy
Co do Wałęsy to nie ma porównania. Wałęsa był najemnikiem, prowokatorem i agentem wpływu .
Mój ojcec był zupełnie kimś innym .
avatar
Iformacja wyemitowana tylko przez WP i to niesprecyzowana - bez wyroku sadu itp. Więc niedowierzam - bo owy fotograf powinien rozpętać burzę - a tu cicho. Choć z drugiej strony Piotrowski nie powinien być na tyle głupi by kolegom psuć opinię swą obecnością .
Wygląd współczesnego Piotrowskiego jest niezwykle podobny do tego na zdjąciu.
Pozostaje jednak jego praca w Wyborczej obok innych podłych gadów
Więc Leo czy jesteś z Piotrowskim, Maleszką , Urbanem , Olejnik i reszą czy z księdzem Jerzym .
Choć to uogulnienie to jednak jest niezwykle trafne.
avatar
Zawsze staram się być z rozumem.
avatar
Skoro mowa o ofiarach komuny i o tym, jaki powinien być nas-Polaków (i chrześcijan!) do tego tematu stosunek dzisiaj /patrz finalne zapytanie/, to KONSEKWENTNIE

w tej samej narracji wskazywania palcem winnych NALEŻAŁOBY RÓWNIEŻ M.IN. ZAPYTAĆ O SPRAWCÓW ŚMIERCI ŚP. PIOTRA SZCZĘSNEGO oraz o to, po czyjej stronie chcemy się także w tym - bardzo niedawnym przecież, zaledwie sprzed dwóch lat - wypadku opowiedzieć.

Tekst jest literacko nośny (o czym m.in. świadczy liczba wejść i odczytań), lecz - powtarzam - jego sporym brakiem jest zawężenie poruszanej problematyki do JEDNEGO przykładu
avatar
Piotr Szczęsny doskonale pasuje do tego teksu.
Jest on ofiarą ,,prali" a nie bohaterem. Jego postulaty są bzdurne lub mocno naciągane -no i był chory na depresję . Nie zdziwiłbym się gdyby okazało że jakiś dwóch panów podszykowało go do tego aktu.

Ja dzielę przeciwników Ks. Jerzego na wyrachowanych cyników i na ,,wypranych" - naznaczonych nienawiścią antypisowców.
avatar
To dobry argument, i warto także literacko pochylić się nad nim. Na depresję cierpi w Polsce 1,5 mln dorosłych (statystyki NIE OBEJMUJĄ naszych nastolatków). Jedną z przyczyn tego alarmującego stanu rzeczy jest niepokojąca sytuacja społeczno-polityczna w naszym coraz mniej dla nas przyjaznym k/raju.

Słynne polskie ofiary polityczne to prezydent Gabriel Narutowicz, gen. Papała, małżeństwo Jaroszewiczów, Andrzej Lepper itp., itp. - wymieniam pierwszych lepszych z brzegu.

Jeśli to ma być poważna publicystyka, to musi ona być ugruntowana na sporym materiale poznawczym, co właśnie próbuję szan. Autorowi uzmysłowić
avatar
Udowaniam tylko że obecny podział społeczeństwa można określić jako przeciwnicy ks. Jerzego lub zwolennicy.
Oczywiście to generalizowanie bo w PO jest wielu ludzi którzy szanują w/w jednak to nie zmienia faktu że stoją po tej stronie przeciwnikow koscioła .
avatar
Rozar, w jak zakłamanym świecie żyjesz, skoro nawet nie pomyślałeś o tym, że gdyby Twój ojciec dziś żył, PiS obciąłby mu emeryturę na podstawie ustawy dezubekizacyjnej. Stanowił przecież końcowy element aparatu represji i na nic by się zdały Twoje tłumaczenia, że był wspaniałym strażnikiem, którego kochali więźniowie, szczególnie polityczni i gdyby nie kraty nosiliby na rękach. Więcej mi się nie chce pisać, bo do Ciebie nie trafią żadne argumenty.
avatar
Mój ojciec jeszcze żyje i mało tego - więźniowie polityczni go bardzo lubili. No a potem musiał opuścić więzienie i jedyną pracą jaką była dla niego to kanar - kontroler biletów .....i tak dobrze że nie posadzili .
Myślę że mógłby odbierać jakiś stosowny dodatek do emerytury .
avatar
Użyłeś czasu przeszłego, co mnie usprawiedliwia. W takim razie mu życzę stu lat w zdrowiu.
Rozumiem, że nie przeszedł lustracji i nie mógł kontynuować pracy w więzieniu, a emeryturę niesłusznie stracił podobnie, jak Petelicki. Przykre to.
avatar
Nie chodzi o mego ojca - choć historia ciekawa

Chodzi o stan umysłu o opowiedzenie się .

GDYBY Piotrowski ten morderca startował w wyborach w Warszawie zapewne dostałby pmandat posła - o taki stan umysłu mi chodzi i o takie pojednanie .........z diabłem .
© 2010-2016 by Creative Media