Go to commentsChcieć banana
Text 110 of 189 from volume: Garb
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2019-11-26
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1250






Na pierwszym miejscu listy przebojów w  radiowej trójce jest zespół ,,Lao Che” ( myślałem że nazwa  z przekory – a tu faktycznie czerwona brygada) z piosenką o emigrancie który uchodzi i uchodzi zapewne w Polsce za kogoś kim nie jest .  Czyli należy uznać jego krzywdę i oczywiście przyjąć .

Ta krzywda emigranta ma chyba ukryć analizę sytuacji , skutki  krótko i długoterminowe . Ta krzywda ma nam uniemożliwić analizę integracji i jednania się ras, które  miały miejsce do tej pory .  A jest o czym myśleć bo chodzi o przyszłość i dorobek cywilizacyjny .




Chcieć emigranta

To takie chcieć jak

Jabłko pieska  siku banana

Bezmyślna jak odruch potrzeba

Człowieka


Chcieć

Można chcieć

Tak jak brać lub zabrać

Spokój dom a nawet życie

Takie chcieć  człowieka


Być wodzem

Mieć bandę i dzidę

Mieć kozę krowę kałacha

I zabrać kobietę z obcego plemienia

Chcieć mocno

Chcieć banana



Dodam że mam dość dobrą opinię o osobach o innym kolorze skóry , zawsze dobrze mi się z nimi rozmawiało . Temat dotyczy jednak procesów społecznych a to zupełnie co innego.

Oczywiście to złożony problem i każda  opinia będzie uproszczeniem .




  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Tu gdzie mieszkam tych problemów nie widać.
avatar
Wszystko zależy od skali i kontroli .
Należy podjąć analizę relacji przy proporcjach procentowych białych do kolorowych.
I niestety przy pewnym progu procentowych biali uciekają z np. dzielnicy i miejsce staje się tylko np. czarne , muzułmańskie itp.
avatar
Problem w tym, że tutaj nikt nic nie ma do gadania: otwarta gościnna Europa - z Londynem, Watykanem i Stambułem jako centrami religijnymi całego chrześcijańskiego świata - ta Europa nie może być ani zamknięta, ani niegościnna, bo - gdyby tak się stało, i apiać wszyscy odgrodzilibyśmy się kolejnymi murami, zaporami, kordonami i kolejną żelazną kurtyną - to co byśmy zrobili z Jezusem Zbawicielem, którego wyznaje i stara Etiopia, i Ziemia Święta, i Palestyna, Jordania, Egipt i cały ten 3. świat??

Nie ma mowy o powtórnym zapuszkowaniu nas - Europejczyków w kolejnym hermetycznym więzieniu. Chcemy latać do LA, na Hawaje, do Singapuru i do Sydney - a to oznacza, że klamka zapadła?? Chciał żeś tego, czyś nie chciał, wszyscy - biali, czerwoni, zieloni, tęczowi, kolorowi, żółci i czarni - żyjemy w globalnej wiosce
avatar
Niestety ale to nie jest takie proste. Mało ! to ogromna odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Otwierając granice zmieniamy świat bezpowrotnie i w skali trudnej do przewidzenia.
Kraje arabskie mają wyjatkowo restrykcyjne prawo wobec sprowadzania i osiedlania obcych.
I wszyscy ale to naprawdę wszyscy zaczynaja bronić swoich granic.
Dobrym przykładem jest Francja lub Szwecja której populacja bardzo znacznie sie zmieniła.

Inspiracją był film ( wczoraj) o chłopcach z Sudanu w USA których pokazano w ciepłym swietle .
avatar
Nie, przykro mi. Tej Wisły nie da się już zawrócić. Młodzi Polacy już NIE CHCĄ powrotu do smrodków rodzimego zaścianka. Ostatnia transmisja Eurowizji Junior chyba dowodnym w tej sprawie głosem.

Stara nasza pordzewiała, odwiecznie chętna do bitki karabela MUSI pozostać tam, gdzie jej miejsce: na strychu
avatar
Dotykamy szerokiego zjawiska ,obracamy sie w wielu kulturach i o róznym dorobku oraz w specyficznym czasie.
Oczywiście wyjeżdzają nasi na zachód a zachodni zaczynają też przyjeźdzać do nas .
Jesteśmy po komunie i nadrabiamy straty - migracja jest uzasadniona itp.
Jednak jesteśmy nadal w Europie i jestesmy Europą ze swym ,,kodeksem"
Nie wyjeźdzamy do Maroka ani Iraku - to jest obcy świat .
Moze za jakiś czas ?
Tu rodzi sie dylemat ciekawy jaki byłby obecnie Egipt gdyby pozostał chrześcijański.

Niestety Emilio nie zgadzam sie z Tobą.
Ale tak naprawdę chciałbym integracji z Egiptam i móc tam np. pomieszkiwać zimą .

Ale niestety to jest niemozliwe - własnie ze względów kulturowych.
© 2010-2016 by Creative Media