Go to commentsJak kamienie (Klerycy)
Text 117 of 189 from volume: Garb
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2020-01-21
Linguistic correctness
Text quality
Views1370

na faktach


Nie wiem czy wiecie bo ja nie wiedziałem

Że kleryków by natchnąć i sprawdzić

Do szpitali pomiędzy chorych daje


Oni tam mają wykazać się pracą i poświęceniem

Dobrym słowem służyć

Być na każe skinienie


I gdy wracali wieczorem radośni choć  zmęczeni

Usłyszeli że są zboczeni

Poleciały słowa rzucane w gniewie


Jak kamienie



W wyniku nagonki propagandy medialnej ,kinowej i ogólnie wszelakiej, spada ilość kleryków i powołań na księży. Mamy obowiązek sprzeciwiać się, stawiać opór gdy jesteśmy świadkami zohydzania stanu duchownego.

Jestem przekonany że ostatnia fala propagandy  antykościelnej miała znamiona zorganizowanej akcji  była zaplanowana i rozpisana na etapy.

Nagonka ucichła ale zostawiła brudny cień  i osłabiła nas jako społeczeństwo . Ludzie przestali przyjmować księży chodzących po kolędzie a co poniektórzy mieszkańcy robotniczych kamieniec nabrali odwagi by wyrażać otwarcie swe światłe poglądy, nabyte w niektórych kanałach TV .

Ten właśnie moment otwartości podpitego proletariatu ująłem w tym wierszyku.



  Contents of volume
Comments (22)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Jestem osobą wierzącą,ale nie można zaprzeczać faktom.
Seminaria są wylęgarnią homoseksualnych zachowań.Ponadto
w takim miejscu można to ukryć.Syn premier Szydło też
rzucił kapłaństwo.
Poleciłabym książkę pt:"Byłem księdzem" czytałam ją dawno i nie pamiętam autora.

Z szacunkiem pozdrawiam.
avatar
Seminaria są miejscem gdzie buduje sie dobro które procentuje wielokroć .
Nasza cywilizacja jest wyjatkowa i łaskawa właśnie dzięki duchowieństwu - kościołowi.

Pani Jadwigo to bardzo niesoprawiedliwe co Pani napisała . To kak jakby obraz bitwy po Grunwaldem chciała pani zakryć drzazgą .
avatar
To,co napisałam jet Pana zdaniem niesprawiedliwe, lecz zdania nie zmienię. Zgadzam się,że są to miejsca głoszenia wiary i dobra,którego coraz mniej.Smutne jest
odwracanie się od Boga i kościoła. Boga powinno się mieć w sercu, a chodzenie do kościoła to temat do dyskusji.
avatar
Trzeba odróżniać teksty krytyczne, piętnujące ,,czarne owce,, które kalają duchowe wartości, zawarte w głębokiej wierze, od tekstów ośób, wywodzacych się, lub popierających, środowiska wrogie kościołowi, których zadaniem propagandowym,jest tzw. laicyzacja, za wszelką cenę.
avatar
Napisałem komentarz, przeoczyłem chyba oceny dla tego tekstu.A tolerancyjni, powinni być wszyscy, zarówno niewierzący, jak i wierzący.
avatar
Ilość powołań nie tyle spada, co co spada przyrost naturalny.

Nie czytam wynurzeń tych, których dopadł kryzys duchowy i odeszli od kapłaństwa. Że "kryzys" w wielorakim sensie, to opowiadał mi o swoich dwóch kolegach znajomy Ksiądz, obecnie Proboszcz w diecezji bielsko-żywieckiej.

Pani Jadwigo, przepraszam, ale książka o której Pani pisze, to zwykły paszkwil. Jak te dawniej "Fakty i Myśli", lektura obowiązkowa na propedeutykę z filozofii w czasach, kiedy chodziłam do LO.Obecną gadzinówę podmieniły "Fakty i Mity" plus insze medialne odpady, których szanujący się czytelnik nie weźmie nawet przez grubą rękawicę.

U nas, o dziwo, mimo że moje powiatowe Miasto oddalone o 15 km od Metropolii, to w czterech jego parafiach podczas niedzielnych nabożeństw kościoły pękają w szwach. I tłumu bynajmniej nie tworzą tzw. seniorzy, ale dzieci, rodziny z dziećmi [często wrzeszczącymi] oraz przez nikogo i do niczego nieprzymuszana młodzież.

Odstępstwa [oraz zgorszenia] były i będą zawsze...
avatar
Zajrzałam do swojego publiXowego archiwum, i znalazłam:

https://www.publixo.com/text/0/t/27613/title/Przed_Smarzowskim_-_Rolleczek

Ksiądz Prof. dr hab. Jan Kanty Pytel odszedł do Pana 21 listopada 2019 roku o godz. 15:06.

Miał 91 lat.
avatar
Wszyscy klerycy (patrz nagłówek) w różnych kierunkach zmierzają do swojej i Pana sławy - i chwały.

Wielu z nich (w skali Czasu) zostało/zostaje nawet biskupami, kardynałami - i papieżami.

Spośród onegdajszych kleryków wielu też było/są znakomitymi poetami, filozofami, uczonymi.

Niedocenianie tego dorobku - to dowód sporej ignorancji.

Ps. To, że Kopernika nie powołano na tron papieski - to zwykłe niedopatrzenie.

To wszystko w niczym nie zmienia jednak nagiego faktu, że powołanie pt. kleryk na całym naszym ziemskim globie wygasa
avatar
Rozar, w czyim imieniu ty się wypowiadasz? Jeśli w swoim, to pisz w pierwszej osobie.
avatar
"To wszystko w niczym nie zmienia jednak nagiego faktu, że powołanie pt. kleryk na całym naszym ziemskim globie wygasa." - napisała Pani Emilia

Skąd ta pewność, Pani Emilio, powiedzieli to Pani ci "klerycy"? Osobiście? :p

Tak wygasa, że codziennie giną w setkach, o ile nie w tysiącach, chrześcijanie na całym świecie. Radzę się odspawać o tefaełnów i im podobnych onetów, a chociażby przeczytać suche statystyki m.in. ogólnoświatowej organizacji "Pomoc Kościołowi w Potrzebie". I słyszała Pani taki termin jak "Kościół w milczeniu"?

Leo, akurat Rozar nie wypowiada się tylko w imieniu swoim. Bo nawet liczba 1 plus 1 to już liczba mnoga.
Zaś na PubliXo jest nas więcej niż dwoje...
avatar
Befana_di_campi. Dwoje, czy więcej niż dwoje nie oznacza "wszyscy". Nie odbywają się tu referenda, chyba że na decybele. Takich nie uznaję.
Gdyby pensję szpitalnego kapelana, który jako jeden z wielu, "gdy wracali wieczorem radośni choć zmęczeni" podzielić na 20 członków personelu, taka kwota stanowiłaby odczuwalne podwyżki. Radośni choć zmęczeni... Czym zmęczeni, liczeniem pieniędzy? Nie gratuluję dobrego samopoczucia, współczuję.
Na brednie, które wielu katechetów wygłasza w szkołach nie ma żadnego wpływu ani kuratorium, ani dyrekcja. Lista tych kocopołów jest długa: od GMO po edukację seksualną czy rzekomo biblijną ekologię, polegającą na niszczeniu planety w imię Boga. Dochodzą krwawe filmy i materiały na temat "ochrony życia poczętego" zupełnie nieodpowiednie dla nieukształtowanych i przez to bezbronnych umysłów dzieciaków.
Więcej? Można poczytać, nie trzeba się brzydzić prawdy.
avatar
Wybacz, Leo, uważałam i (traktowałam) Cię jak kogoś mądrego.
Nie przeszkadza mi Twój ateizm czy inny, wobec rządzących, krytycyzm. Jednak negowanie funkcji kapelana w nazywanej szpitalem "umieralni", to już nawet nie przegięcie pały... :]
Mam Znajomego Księdza Poetę w Drezdenku; sporo Mu dedykowałam wierszy, trochę zamieściłam ich też na PubliXo.

Ale żeby - w Twoim wydaniu oraz mniemaniu - odmawiać częstokroć zrozpaczonym ludziom duchowej pociechy - to już coś więcej niż dokonywana na nich fizyczna zbrodnia...

A kysz, maro przebrzydła!
avatar
Leo klerycy pracują za free - czyli za darmo.
Przez wiele lat byłem niezbyt pozytywnie nastawiony do kościoła,dopiero gdy nieco dojrzałem to zobaczyłem jak wielkie i pozytywne jest chrześcijaństwo i jak wielką ofiarę krwi złożyli księża w imię prawdy i dobra.
avatar
Posługa duchowa jest misją kościoła, a nie działalnością gospodarczą finansowaną przez państwo. Polski kościół na to stać. Pobieranie wynagrodzenia od szpitala i datków od pacjentów jest niemoralne i takie jest moje zdanie. W swojej wypowiedzi nie negowałem też "funkcji kapelana".
avatar
Jest: "finansowaną", powinno być: "dotowaną"
avatar
Musimy dziś kapłanów otoczyć, i modlitwą, i obroną, i pomocą. Znam mnóstwo godnych swego powołania księży. Są i inni, a to już ich problem.
avatar
Jak musicie, to otaczajcie. Nie życzę sobie tylko, żeby to mnie kapłani otaczali. Czymkolwiek. Swoją drogą, ciekawe podejście: "Znam mnóstwo godnych swego powołania księży. Są i inni, a to już ich problem".
A dlaczego nie twój?
avatar
Leo, niczego nie musisz sobie życzyć, aby Cię ktokolwiek oraz czymkolwiek otaczał. Z kolei ja, też nie życzę sobie Twoich jazgotów, że... np. kapelan jest niepotrzebny w szpitalu. Nie mówię tylko o katolickim księdzu, ponieważ są duchowni innego wyznania czy obrządków.
Nigdy bym Ciebie nie posądzała o taką mentalną, powiedzmy to głośno i wyraźnie - wręcz chamską destrukcję człowieczych sumień. Bo na coś takiego to nawet się nie zdobywali najzagorzalsi komuniści chazarskiej proweniencji.
avatar
Trudno mi podejmować dyskusję z kimś, kto dokłada do moich wypowiedzi treści, których tam nie ma. Nie zamierzam się powtarzać, wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem. W każdym szpitalu na świecie pacjenci mają, jeśli sobie tego życzą dostęp do posługi religijnej i nie widzę w tym niczego złego. Jeśli coś takiego wyczytałaś, a nie to, że wobec bogactwa polskiego kościoła jego żerowanie na budżecie służby zdrowia i pacjentach jest niemoralne, trudno. Każdemu wolno czytać
avatar
Zamiast "coś takiego" powinno być "coś odwrotnego. Nie lubię pisać na smatrfonie, czasami też wie lepiej
avatar
Na koniec można zadać pytanie - jaki byłby świat gdyby nie było chrześcijaństwa i duchownych .
O zgrozo ...............- czas pokłonić się im.

Myślę że każdy potrzebuje czasu - mniej lub więcej - dajmy czas i dla Leo .
avatar
W czasach sowieckich na terenie ZSRR zniszczono ponad 70 tys. świątyń. Szczególnie proces ten nasilił się za czasów Nikity Chruszcza, który zapowiadał, że pod jego rządami ostatnich żywych księży będzie można zobaczyć jedynie w telewizji. Oprócz zmian w prawie, szerokiej akcji propagandowej i totalnej nagonki na ludzi wierzących oraz duchownych, sowieckie władze fizycznie niszczyły cerkwie i kościoły. Ofiarą chruszczowowskiej kampanii padła również grodzieńska świątynia katolicka, którą wysadzono w nocy z 28-29 listopada 1961 r.

Kościoły jeszcze są czy nawet się nowe budują; Chruszczowa dawno trafił szlag.
© 2010-2016 by Creative Media