Go to commentsStrefa wolna od empatii
Text 255 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2020-02-14
Linguistic correctness
Text quality
Views1083



  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ani publicystyka, ani tym bardziej reportaż. Unowocześniona w multikolorze propagandowa tuba sprzed 1953 roku. Jedynie inne na fotosach figury...
avatar
Tyle dobra dookoła siebie wnosisz, ile mieszczą twoje pracowite dłonie - i puste dziurawe kieszenie.

/współczesna wariacja przypowieści o biblijnym wdowim groszu/
avatar
To prawda: ani publicystyka, ani reportaż. Jedynie obrazkowa refleksja nad głosowaniem w sejmie:

2 miliardy na raka, czy na walkę z rakiem?

Pisowska większość zdecydowała, że pieniądze zostaną wydane na nowotwór.
avatar
Zastanawiam się, dlaczego nikt nie stawia znaków ujemnych lub dodatnich, przy pewnej znanej komwntatorki.
Ja-Myślę, że ona, ta komentatorka Wszystkich zablokowała.
Ma prawo, to jej się należy.
avatar
Świetny komentarz wizualny. Nie trzeba słów, wszystko zrozumiałe.
Legionie, widzę, że mieliśmy podobne skojarzenie. Ty to uwidoczniłeś wizualnie, ja satyrą wierszem.
avatar
@Rekuperatorze, oczywiście.
avatar
Widać wszystko jak na dłoni, nawet słów nie trzeba.
avatar
Strefa empatii (patrz nagłówek) to także "Caritas Polska". R o c z n a pomoc tej instytucji to wg oficjalnych szacunków wydatki rzędu ok. 50 mln zł.

Pytanie tylko,

dlaczego od dziesięcioleci ni pomoc społeczna, ni WOŚP, ni "Caritas" nie rozwiązują problemów związanych z obszarami biedy i wykluczenia tak jak to zrobiono np. w Szwecji?? Ile jeszcze kasy trzeba tu wpompować, żeby temat zniknął z polskiego horyzontu zdarzeń?

Może to nie o pieniądze chodzi, a o system, który finalnie generuje bezrobocie, bezdomność, biedę i wykluczenie, chociaż w każdej polskiej gminie na gwałt potrzeba rąk do pracy??
avatar
Poziomy, nie do zakwestionowania.
Sam zrzekłem się jakiej kolwiek pomocy z tej żebraniny, służącej wsiakowi.
avatar
W kategorii sukcesu w ogłupianiu "bohaterowi" należy się wyróżnienie w postaci wycieczki na wschód we wiadomym mundurze.
avatar
Przez trzydzieści dwa lata to Jurek Owsiak, jego genialna Wielka Orkiestra oraz wszyscy Polacy z całego świata dbali o nowoczesne wyposażenie polskich szpitali. Pytam się, gdzie w ciągu tych trzydziestu lat z górą był NFZ oraz polskie ministerstwo zdrowia?!
avatar
W istocie, nie można pomóc człowiekowi, którego marzeniem, oby niejedynym, jest radość z bycia niewolnikiem głupoty.
© 2010-2016 by Creative Media