Go to commentsManipulacyjny majstersztyk
Text 130 of 189 from volume: Garb
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2020-07-11
Linguistic correctness
Text quality
Views1333

Myślałem  że tylko ja mam problem ze zrozumieniem motywacji znacznej części wyborców -wiadomo jakiej .


A tu proszę na facebooku pokazał się cały cykl filmów z prostymi  pytaniami do tych właśnie osób:


- na kogo pan/pani głosuje ?


- dlaczego właśnie na niego ?


- z którym postulatem tego kandydata pan/pani się najbardziej zgadza ?




Super.... - doskonałe pytania . Wreszcie się dowiem czego nie wiem . Oświecą mnie, małomiasteczkowego ciemniaka  wielkomiejscy, jaśnie oświeceni wyborcy.




A jakie były odpowiedzi .., oto i one .




- głosuję na ........ wiadomo kogo.


-bo go lubię, bo mi się podoba,......  bo  nienawidzę (tej partii).... wiadomo kogo .


- a z którym postulatem....... ? - Tu odpowiedzi brak........... czasami głupi śmiech lub  odpowiedź: trudne pytanie.... itp .




Czyli nic,- kur.. NIC !!!!!!!!!!!!


NIE MAJĄ POJĘCIA - BARANY !!! Dosłownie nie mają pojęcia dlaczego głosują na swojego kandydata .


Aleee może nie potrafią się wysłowić lub wybiórczo pokazano odpowiedzi  itp  - Nie ! Właśnie nie ! Bo ja też zadaję takie pytania - nawet tu na tym portalu i ku... nic .  Dosłownie nic ..-wielkomiejski ciemnogród, -  nie wiedzą i już  .


Genialny reportaż - będzie w przyszłości pokazywany jako dowód że można prawie połowę społeczeństwa tak zmanipulować że będą syczeć z nienawiści i głosować zgodnie z intencją manipulatorów . Mało tego wsadzą stadu temu  w usta takie frazesy jak,-demokracja lub  walka  z mową nienawiści gdy sami wręcz buchają złością i deklaruja otwarcie że NIENAWIDZĄ  ..... wiadomo kogo  .


Szkoda że tak późno powstał ten reportaż . Wszak zdemaskowanie tępoty wyborczej jest w interesie państwa a wybory to rzecz niesamowicie ważna  .


Z drugiej strony muszę przyznać że to majstersztyk tak przerobić na baranów połowę społeczeństwa. Mało tego tak przerobić i przekonać że to  oni są oświeceni i wykształceni , mądrzy  z dużych miast .......a to ta  druga strona jest totalnie głupia a oni tolerancyjni, muszą ich akceptować i wsród nich z trudem żyć  .


No majstersztyk, nieprawdopodobny wręcz- choć nieprawdopodobnie  też podły.


Ale - może to wszystko jest blaga , oszustwo  jakieś . Więc ty czytelniku z wiadomo jakiej opcji, proszę oświeć mnie , wytłumacz .

A jak nie mnie to wyartykułuj to przed lustrem- wobec samego siebie .

A jak nie potrafisz choć jesteś pewny swych racji !

To pluń soczyście  w to lustro, w tego barana ,którego tam widzisz.

Tak dla równowagi, bo wcześniej opluwałeś tych co potrafią bez problemu odpowiedzieć na te proste w/w pytania .

  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
O co tyle szumu? O to, że w każdej klasie jeden JEDEN tylko uczeń - a i to nie zawsze - jest prymusem??

Czy z tego powodu cała reszta klasowych dzieci to zaraz nic tylko *gupie barany*?!

Jak w każdym na świecie społeczeństwie, tak również u nas gruuuuubo ponad 50% ludzi ma inne całkiem możliwości i preferencje niż odgórnie sterowana tzw. większa połowa. Czy z tego powodu wypalimy na tych *baranach* piętno i będziemy z nich szydzić i nad nimi się pastwić?!

O CO AUTOROWI CHODZI W TEJ KOLEJNEJ JUŻ POŁAJANCE??

Że co z tymi owcami, świniami, osłami etc., etc. ma teraz zrobić wiecznie tutaj pouczany, ośmieszany i poniewierany szan. Czytelnik?!
avatar
Pora definitywnie wyjść już z tej piaskownicy! Świat nigdy nie był Rajem - nawet za biblijnych czasów, kiedy - w samym centrum tego Paradyzu?? - uwił cobie wygodne gniazdko Wąż Podły.

Ludzie, ulepieni jedynie z prochu gliny, są tylko marnymi z prochu gliny ludzieńkami.

Więcej miłości dla każdego na tym cholernym naszym łez padole!!

"Gdybym miłości nie miał, jak ten cymbał byłbym brzmiący...* /porównaj z 1. listu do Koryntian *Hymn o miłości* św. Pawła/
avatar
Fakt - może te barany za mocno a może nie bo skala zjawiska straszna i wręcz druzgocąca.
W latach dziewięćdziesiątych ponad 90 % Albańczyków wzięło udział w piramidzie finansowej - ,,znajdź trzech co dadzą po trzysta i ci trzech też niech znajdą po trzech itp.)  Wtedy obwiniałam zmiany ustrojowe itp. Ale nawet teraz  w Polsce złodzieje od garnków za 7000 zł robią kokosy . Większość ludzi jest bezradna wobec specjalistów od sprzedaży a co dopiero od polityki ! 
Bo ! Po prostu nie umieją zadawać sobie samym pytań i stawiać uczciwie na nie odpowiedzi .

Ludzie w handlu tracą wymierną kasę w polityce tak się nie czuje strat --- więc co im media powiedzą to tak myślą i czynią bez refleksji .

Dlatego ten tekst - niech powiedzą, niech się się wysłowią, wyartykuują - niech usłyszą swe dukanie i brak logicznej myśli . I niech skojarzą to z swą pewnością siebie . 
Nie wiem czy obrażanie w tym wypadku nie ma mocnego uzasadnienia .
avatar
Ale, Rozarze, jest cisza wyborcza... Chcesz kogoś we wnyki złapać?
avatar
To bardziel dylemat logiczny niz propagandowy.
Dodam że nie tylko ja zachodzę w głowę nad tym tematem.

....Abp Marek Jędraszewski: ......"Matko, ratuj! Przywróć nam jasność oceny tego, co jest dobre i co jest złe!"

A Abp. Jędraszewski to wielki człowiek - choc wzrostu skromnego .:-)
avatar
Ape - owszem nie każdy chce się uzewnętrzniać( choć to wyzwanie intelektualne )..... - Co też proponuję by do lustra wyartykułował swą pustkę -- prywatnie i intymnie . Niech się zmierzy z własnymi myślami na osobności .
Tylko że nie wierzę w by podjęli to wyzwanie.
avatar
Wycieranie butów o Czytelników

- o to stado, o tych ciemniaków, tych baranów, o ten wielkomiejski ciemnogród (patrz stosowne wersy) -

to strategia samobójcy.

Nieopacznie rzucane słowa jak bumerang powracają - i skracają tego rzucającego o głowę
avatar
Tekst dodany w 2020 roku ale jest wcześniejszy.
Do tego bardzo logiczny i aktualny.
Wyborcy PiS-u też podkręceni propagandą jednak umieją wyartykułować proste logiczne zdania typu : dość okradania , dość depopulacji , dość kolesiostwa - itp .

Pod tekstem ( pomimo pandemicznej dezinformacji ze strony PiS-u uznaję nadal za aktualny .
Podzielili polskie społeczeństwo i to na zasadzie wzajemnego ponizania . Aaaa - sposobów jest pełno .
avatar
A ty szymbuszu i Emilio potraficie powiedzieć -wyartykułować dlaczego głosowaliście na tą a nie inna osobę . Mam nadzieje że wasza decyzja nie była podyktowana wykreowaną nienawiścią do przeciwnej opcji. :-)
Żartuję :-))) to pytanie retoryczne - nie musicie odpowiadać ....:-) jestem przekonany że właśnie tak głosowaliście.
avatar
Odkąd tylko skończyłam 18 lat,

ZAWSZE

w każdych wyborach

głosowałam na młode mądre poukładane kobiety

STARA GWARDIA STARYCH DZIAD/K/ÓW MUSI ODEJŚĆ NA SPOCZYNEK
avatar
Na czym polega tzw. lepsza zmiana?

Niech zgadnę... na

Z M I A N I E

??

Co to za "lepsza zmiana", skoro n i c /poza niebotycznymi cenami/ się nie zmieniło

?!

Za wynajmowaną kawalerkę socjalną o pow. 25 m² co miesiąc płacę 500 zł

/i krzywa opłat wciąż nic tylko rośnie, chociaż bardzo chuda nauczycielska emeryturka nadal relatywnie maleje - i maleje/
avatar
To pluń soczyście w to lustro, w tego barana, którego tam widzisz.

(vide stosowna porada)

Polacy - nie barany. Wycieranie ugnojonych buciorów o wielki naród - to inna /nasza polska/ forma publicznego sepuku
avatar
Obie główne partie to jedno i to samo zło !
© 2010-2016 by Creative Media