Go to commentsNa dorosłość
Text 49 of 130 from volume: Fraszki
Author
Genrepoetry
Formepigram / limerick
Date added2020-07-20
Linguistic correctness
Text quality
Views936

Mawiają: „Zachowuj się stosownie do wieku!”, 

więc, jakżeś dorosły, kochaj się często, człeku.

Po drugiej stronie cienia z tej uczty się drwi, 

i jeśli tam powstaniesz, nie będziesz miał płci.

  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Kto to może wiedzieć, czy po drugiej stronie cienia nie będziemy mieli płci... Ale być może, skoro już i na świecie rodzą się tacy. Przykładem jest 58-letni Brytyjczyk, który w oficjalnych dokumentach określany jest jako człowiek płci... nijakiej.
avatar
To takie rozważania o społeczno-kulturowej "płeci", jak pod lipą mówił minister środowiska Michał Woś.
avatar
Michalszko, hmm... czy jest niewiadome, co jest "po drugiej stronie lustra". Nie chcę dydaktycznie przemawiać, zwłaszcza że jestem racjonalistą :) Zacytuję więc uczonego w teologii księdza, Andrzeja Dragułę,współpracownika "Tygodnika Powszechnego":
"W sensie seksualnym Bóg płci nie ma, co jest niedyskutowalne, bo przecież płciowość jest integralną częścią cielesności, a Bóg - jak wiadomo - w sobie samym jest czystym duchem. O płeć aniołów i diabłów też nie pytamy, choć kultura ludowa i popularna "zaludniły" (sic!) zbiorową wyobraźnię także diablicami i anielicami. Płeć jest więc kategorią na wskroś ziemską i teraźniejszą: także w odniesieniu do człowieka, bo jak przypomniał Jezus, ludzie "przy zmartwychwstaniu bowiem nie będą się żenić, ani za mąż wychodzić, lecz będą jak aniołowie Boży w niebie" (Mt 22, 30)".
;)
avatar
Janko, może ten Michał Woś, pisowski "mynyster" od środowiska, chce się wkręcić w środowisko poetów polskich? ;) No bo gość gadał "po lipą", a to już blisko Kochanowskiego, i neologizmy wymyśla... rośnie nam nowe pokolenie literatów polskich. Pewnie będą oznaczeni jako "patriotyczni" w przeciwieństwie do tylko "polskojęzycznych".
© 2010-2016 by Creative Media