Go to commentsBezprawie i niesprawiedliwość I
Text 246 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2020-07-20
Linguistic correctness
Text quality
Views1012


Bezprawie i niesprawiedliwość I


Telewizja Publiczna.


Wszyscy powinni się zgodzić, że TP jest narzędziem propagandy rządu i środowisk popierających jedną partię polityczną. No, chyba, że ktoś ma jakiś problem, natury poznawczej lub logicznej. Inaczej nie widzę! (jak wykrzykiwał mój dowódca batalionu). Na YouTube znajdują się archiwalne wydania Dziennika Telewizyjnego z którymi można sobie porównać obecne wydania Wiadomości. Tragikomiczne jest, że za czasów PRL ogólnie  poziom telewizji publicznej był znacznie wyższy. No, ale nie ma PRL i podobno jest wolność i demokracja, a rządzi Prawo i Sprawiedliwość. Dlatego nie nazywajmy szamba perfumerią (jak mawia ojciec Rydzyk) i niech nikt nie mówi, że obecna TP mieści się w ramach systemu demokratycznego. Nie mieści się, ponieważ w systemie demokratycznym nie ma miejsca na finansowanie z publicznych pieniędzy publicznego nadawcy, który w perwersyjny sposób jest narzędziem utrwalania władzy.


Otóż istnieją miliony Polek i Polaków, którzy telewizję publiczną nie tylko czniają, ale są wściekli, że muszą za to płacić. Płacimy podatki w tym kraju, ZUSy i inne pierdoły. Nie chcemy płacić, żeby rząd mógł się promować i ogłupiać ludzi prostych poprzez emisję za nasze pieniądze. Jeśli wyborcom PiSu podoba się taka telewizja, to niech rząd pobiera od nich opłaty albo niech puszczają reklamy. Nie dość, że mamy w dupie taką telewizję, to jeszcze płacimy za nadawanie treści przeciwko nam. Nie dość, że nie oglądam od lat, to się dokładam do lansowania opcji politycznej, której nie trawię. Nic, tylko puścić pawia. Dwa miliardy to kilka tysięcy mieszkań albo kilkadziesiąt tysięcy samochodów elektrycznych albo sto tysięcy wyleczonych z raka. W grobie telewizji nie obejrzysz.


W demokracji, gdzie wszyscy są równi, nie ma czegoś takiego, żeby ludzie musieli płacić za narzędzia propagandy jednej partii politycznej. Dlatego w Polsce nie ma demokracji i niech nikt, mi nie mówi, że jest. Za propagandę trzeba płacić, ale niech płacą ci, którym ona się podoba, a nie wszyscy.



  Contents of volume
Comments (17)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Nic dodać, tylko pomysłu, jak przerwać to błędne koło nie ma.
Niedługo nawet nie będzie potrzebny, bo system zostanie utrwalony prawnie i będziesz miał tyle do gadania co Żyd za okupacji.
avatar
Smutna, ale prawdziwa rzeczywistość. Legionie, nie rozumiem słowa "czniają", a być może jest ono napisane błędnie.
Nie podoba mi się też zwrot "w tym kraju". To jest przecież nasz kraj, chyba że miałeś na uwadze pisowski kraj, ale wówczas jakoś to należało dookreślić.
Zbędne przecinki przed: że (chyba, że - zwróć uwagę, jak napisałem to w tym komentarzu nieco wyżej. Ponadto wielokrotnie już o tym pisałem), natury. Brakuje przecinków przed: z którym, albo (powtórzenie tego słowa). Zbędna spacja przed wykrzyknikiem.
avatar
Dobry felieton, tekst na wskroś prawdziwy.

Do zapisu (tylko drobnostka):
*Inaczej nie widzę! - zapisałbym w cudzysłowie lub kursywą (jako wypowiedź, a nie narracja).
- (wyjaśnienie dla Janko): "czniać", "cznianie" to popularnie: lekceważyć kogoś lub coś, mieć to "w głębokim poważaniu". Rzadko, ale je słyszałem. Jest to słowo odnotowane w SJP.
avatar
Tylko 30% dorosłych Polaków płaci za korzystanie z usług tv naziemnej - i niech zgadnę, co będzie, jak ci posłuszni Bogu i ludziom emeryci wymrą w końcu razem z diplodokami...
avatar
Legion, przestań chromolić kocopoły. Nie ma na świecie telewizji publicznej, która nie byłaby uzależniona od rządu. NIE MA!
Legion, nie wiem, czy Ty dokładnie rozumiesz słowo - perwersja? Bo z tekstu wnika, że nie bardzo.
Weź mi nie przypominaj TVP z czasów PRL i nie pitol, że poziom był wyższy, bo stajesz się powoli zaślepionym "bólterierem" propagandy nienawiści.

https://youtu.be/EOxBpl6Jx8Y

Wielka Brytania

David Clementi, były szef Bank of England (!) zostanie nowym prezesem BBC. Został wskazany na to stanowisko przez minister kultury Karen Bradley i będzie przewodniczył zarządowi nadzorującemu funkcjonowanie państwowego nadawcy radiowo-telewizyjnego BBC. Jego kandydatura została zaakceptowana przez premier Theresę May. Teraz pozostaje jedynie potwierdzenie nominacji przez królową, co zwykle jest tylko formalnością, ale już wiadomo, że otrzyma skromne wynagrodzenie w wysokości 60000 zł miesięcznie! Zarząd nadzorujący BBC składa się z 12 członków - połowa zarządu pochodzi z BBC, natomiast 6 osób zostało wskazanych przez brytyjski rząd.
BBC nie jest niezależna od rządu. Zarząd zobowiązano do wypełniania służby publicznej przy jednoczesnej kontroli działań. Był on pośrednikiem pomiędzy nadawcą a rządem. Do dziś rząd określa ramy w jakich działa BBC, sposób finansowania, liczbę nadawanych kanałów i uwarunkowania techniczne.
Abonament za telewizję pobierany jest przez pocztę brytyjską.
I teraz pytanie. Skoro nie oglądasz TVP, to skąd masz takie wyrobione zdanie o telewizji publicznej, hę?
Pewnie z TVN hehe
W Polsce jest ustrój podobny do demokracji, ale umiłowanie do złotych zegarków niektórych posłów z PO burzy zręby demokracji, tym bardziej, że już łapią polskich hochsztaplerów na Ukrainie - raju mafijno-kolesiowym.
avatar
Niemcy

Niemcy

ZDF ma swoje centrum w Moguncji. Nad ZDF stoi ZDF-Fernsehrat, która zatwierdza zarząd, budżet i wybiera dyrektorów. Stanowiska są zajmowane m.in. przez delegatów partyjnych proporcjonalnie do ich liczebności w Bundestagu. ZDF jako telewizja publiczna współfinansowana ze środków abonamentowych.
W 2013 roku ZDF wyemitował niemiecki serial historyczny pt. Nasze matki, nasi ojcowie, który wywołał w Polsce kontrowersje za sprawą pokazania w serialu antysemityzmu poprzez polskich żołnierzy Armii Krajowej. Żołnierz AK a wcześniej jeden z pierwszych więźniów Pawiaka a następnie KL Auschwitz - 92-letni Zbigniew Radłowski pozwał z tego powodu ZDF do sądu. Telewizja Polska w czerwcu 2013 roku wyemitowała kontrowersyjny serial historyczny ZDF razem z debatą, pomimo protestów środowisk prawicowo-konserwatywnych w Polsce.
W 2016 roku ZDF pozwał do sądu Karol Tendera, były więzień obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau po tym, jak usłyszał w ZDF sformułowanie polskie obozy koncentracyjne. Decyzją polskiego sądu ZDF miał przez ponad 30 dni przeprosić Tenderę na głównej stronie internetowej stacji, jednak przeprosiny pojawiły się w dziale Historia i nauka. Internauci rozpoczęli akcję umieszczania hashtagów #GermanDeathCamps (niemieckie obozy koncentracyjne), m.in. na Twitterze i Facebooku stacji, gdzie ZDF blokował użytkowników, którzy używali tego typu hashtagu. W sierpniu 2018 roku Niemiecki Trybunał Sprawiedliwości w Karlsruhe uznał, że ZDF nie musi przepraszać Karola Tendery, a wyrok polskiego sądu uznał za naruszenie wolności słowa w Niemczech.
W emitowanym na antenie ZDF programie satyrycznym Neo Magazin Royale pokazano teledysk, w którym polska premier Beata Szydło została uznana za faszystkę.
avatar
. W tym samym programie satyryk Jan Böhmermann sparodiował Prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdoğana, co spotkało to z natychmiastową reakcją tureckiego przywódcy, który zażądał od niemieckich władz ukarania Böhmermanna. W obronie satyryka stanęła m.in. kanclerz Niemiec Angela Merkel.

Tym się zajmuje telewizja publiczna w Niemczech, bo profilowana jest przez sugestie rządu niemieckiego.
Boże, żebym chociaż doczekał pierwszej raty z szkody wojenne od Niemców...

Uważasz, Legion, że ZDF napierdala na rząd niemiecki? Nie może, bo to telewizja rządowa, czyli publiczna, o której decyduje Bundestag i tam pakuje swoich członków partii.
Jak wygra Trzaskowski, to też założy swoją telewizję… niby niezależną. Legion, niezależność w naszym obecnym świecie nie istnieje. Uważasz, że w demokracji panuje równość? Oszczędź mi pękania zajadów haha. Większość ludzi na świecie jest głupsza od pozostałej mniejszości – mądrzejszej, zatem demokracja, to rząd głupców. Tym bardziej, że prawdziwa demokracja nie istnieje, a w Ameryce nadal biją Murzynów. Jest zatem w Ameryce demokracja?
Acha, gdybyś nie wiedział, to w Hitlerlandii sędziów sądu najwyższego wybiera parlament niemiecki Bundestag. W Landach poszczególni ministrowie sprawiedliwości.

Legion, proszę Cię oszczędź mi pracy... nie mam czasu, a muszę prostować Twoje kocopoły o demokrcji, telewizjach publicznych.

Trzaskowski nigdy nie będzie Prezydentem Polski, podobnie, jak PO, która za niedługo rozleci się z hukiem. A gdyby nawet nim został, to TVP byłaby również kierowana przez partię PO i pewnie nazywałaby się TJP, czyli Telewizja Jedynej Partii rządzącej.
Każda partia podporządkuje sobie telewizję publiczną. To norma w świecie, ale w Polsce nie obowiązują żadne normy. Najlepsza norma, to kipisz i kociokwik opozycji.
avatar
Każda zwycięska partia rządzi kieszeniami obywateli po swojemu i wedle swego widzimisię tak długo, aż wszystko idzie w diabły /razem z nią/.

Historia nie zna takiej zwycięskiej partii, która by była zwycięska na wieki wieków
avatar
Słuchajcie, Knoedel doskonale opanował założenia marksizmu-leninizmu, według których prawo jest zawsze stanowione w imieniu i na potrzeby klasy rządzącej. A skoro tak, to polskie prawo, jego zdaniem, musi jedynie bronić interesów partii rządzącej, czyli PiS.
avatar
A ja pamiętam "Dziennik telewizyjny" za PRL i obecne "Wiadomości" w TVPis.
Legion różnią się, ale tylko tematyką i stopniem indoktrynacji.
O ile w PRL każdy wiedział, czyja jest telewizja i nie miał złudzeń, że fałszuje rzeczywistość, o tyle teraz cały czas nam wciskają, że to media narodowe.
Ale przez te 30 lat nigdy nie było takiej skali prymitywizmu i uchynięcia partyjnego.
Ciemny lud w osobie Knoedela to kupuje.
A ja za to płacę.
avatar
Dla Was, jakby historia nie istniała. Macie problemy z analizą porównawczą i kierujecie się tratwą rozbitków politycznych prosto w objęcia... świetnie skrojonej propagandy, która Polskę ma za nic i chętnie zatańczycie kajdaniarskiego Marscha pod Reichstagiem.

Janko, w Twojej Polsce było ok. Z małym wyjątkiem...
na święta kupowało się chleb o przedłużonej świeżości, a dzieci wakacje spędzały na osiedlowym... trzepaku. po za tym na działkach się nic nie działo.
Przypomnę, Janko, Twoją Polskę, ale to i tak nie pomoże Ci zrozumieć teraźniejszości.

https://youtu.be/-JaVGO-QQPY

A tutaj trochę sielanki komunistycznej zTwojej Polski, Janko. Nie było indoktrynacji, biedy, ale byli harcerze. To jest niewątpliwie kawałek prawdziwej Polski. Spocznij. Miłego oglądania.

https://youtu.be/vdb25B5Xmqc

Puszczyk... i na tym polega fenomen współczesności. Ja kupuję, a Ty płacisz. I tego się trzymajmy.

Zastanawiam się tylko, jak dalece trzeba zatracić się w analizie, żeby porównywać obecne czasy do czasów z PRL-u?
To chyba czysty sabotaż polityczny.
avatar
Dziękuję wszystkim za komentarze. Widzę, że von Knoedel rozpisał się najobszerniej. Ale cóż... wyraźnie widać, że von Knoedel się jara tym, że jest jak jest i liczy na to, że będzie jeszcze ostrzej. To można znaleźć w jego licznych komentarzach. On w ogóle by chciał, żeby cała elita niepisowska zapadła się pod ziemię. Marek Kondrat, bo celebruje się w Niemczech, Gajos, bo coś tam chlapnął, Linda, bo złamał długopis, itd... A Stuhr... cóż... Ta... Tokarczuk, Szymborską mogliby ekshumować do Paryża. Wszystkich. Nasi dadzą radę bez nich. Mniej więcej tak wygląda ideologia von Knoedla. Zapyziałość po prostu. Zapyziałość taka, powtarzam któryś raz z rzędu. Zamiast Rzeplińskiego, Piotrowicz. Zamiast Tokarczuk, Wencel. Zamiast Szymborskiej, Rymkiewicz. Zamiast premiera, ewangelista z tabliczkami z dykty. Zamiast ministra zdrowia, pazerny Rycerz Maltański, ale także ewangelista. Dalej, to Zero, Zero, Zerem pogania.
avatar
"Naszość" zawsze jest lepsza od "waszości" nie dlatego, że między "nami" a "wami" są jakieś jakościowe różnice /bo ich nigdy nie było i nie ma!/ - a dlatego, że "my" musimy być górą.

Żeby nauczyć się szacunku /=respektu/ dla innych niż "my", trzeba musowo definitywnie wyjść ze swojej nory swojego zaścianka i - jak pisze Poeta - nad poziomy wylatać.

Ty nad poziomy wylataj,
To w każdym ujrzysz brata!
avatar
Myślenie wyłącznie w kategoriach wąskiego "my" wyklucza wszystkich "nie my",

ale jako wzorcowi chrześcijanie przecież wiemy, że

poza wysoką prezydencją, profesurą, ludźmi sukcesu, zdobywcami złotych medali, VIP-ami, władzuchną naszą kochaną itp., itp., są:

- świetni piekarze PIEKARZE (np. Mark Twain, Jack London, Maksim Gorkij, u nas Wł. Reymont, Charley Bukowsky itd., itd., itd.);
- znakomite matki;
- doskonali opiekunowie PCK;
- perfekcyjni rolnicy;
- bohaterscy ratownicy OSP, GOPR i WOPR;

i tę listę każdy sam niech uzupełni o własne przykłady.

Gorszość zabija lepszość, nie ma lepszych i gorszych - jesteśmy wszyscy dziećmi jednego Boga
avatar
Legionku, porównanie Rzeplińskiego do Piotrowicz nie wyszło Ci zbyt dobrze. To tak, jakbyś chciał Gomułkę Władka porównać do Andrzeja Dudy.
Mówiąc oględniej, gdyby przyjąć IQ Piotrowicz za 200 to Rzepliński ma u mnie IQ 100.
I proszę Cię, nie przywołuj Szymborskiej, bo muszę szukać stoperanu z nerwów.
Aktorzy, całkiem nieźli, ale człowieczeństwa nie da się ukryć pod talentem aktorskim.
Dla mnie, Ci wszyscy, których wymieniłeś, jako opozycję, mogą już jutro Sindbadem jechać do Turcji.
Dla mnie liczy się człowiek, a nie zawód który wykonuje... nawet b. dobrze.
Ja nawet nie byłem na wyborach. Nie głosowałem na Dudę, bo wiedziałem, że wygra, ale skąd taki Bosak, Hołownia, czy Kosiniak Kamasz, nawet przez moment pomyśleli o wygranej? To wielka tajemnica walki o władzę, pieniądze i seks. Jak widzisz nie ma tutaj Polski i dlatego przegrali.
Ale to, Legion, tylko moje zdanie. Ja jestem ze wsi, chociaż wychowałem się w mieście. Politykę od zawsze mam głęboko w dupie, bo na nikogo się nie oglądam, ale nigdy nie zawiodły mnie moje analizy i dlatego lubię się pobawić w politykę i patrzeć, jak innym pękają wentyle i piana toczy się z pyska haha
I pewnie dlatego, że zawsze byłem apolityczny, uważam, że moja opinia jest w miarę obiektywna, nie zmącona żadnymi sympatiami antypatiami, oczywiście zawsze się cieszę, jak CBA zwija kolejnych złodziei, kolekcjonerów zegarków, decydentów o sprzedaży działek, czy zwykłych łapówkarzy, którzy nawet są Marszałkami Senatu.
Niech żyje Polska PiSowska, a pożyje jeszcze... przypomnę Ci znowu za parę lat.
avatar
Wpierw cytat z nieśmiertelnego frazeologizmu "Kali ukraść krowę", czyli "kto komu tę krowę podprowadza"? Twoje własne słowa są tego znamiennym przykładem:

"W demokracji, gdzie wszyscy są równi, nie ma czegoś takiego, żeby ludzie musieli płacić za narzędzia propagandy jednej partii politycznej. Dlatego w Polsce nie ma demokracji i niech nikt, mi nie mówi, że jest. Za propagandę trzeba płacić, ale niech płacą ci, którym ona się podoba, a nie wszyscy."

Stale ktoś, Legionku, za tę propagandę płaci, więc nie zawracaj bosakiem zanieczyszczonej Czajkowymi fekaliami, Wisły. W dodatku poprzez tę swoją grafikę promujesz [podprogowo] terroryzm! Bowiem tych 8 lisich gwiazdek = arabskim, literami nazywanymi, glistom na czarnej szmacie Al Kaidy.
avatar
Sir von Knoedel! Rzepliński może mieć u Ciebie, co chcesz, ale na spotkaniu z setkami najlepszych prawników w kraju, Rzepliński miał owacje na stojąco. Duda też tam był, prezydent. Ja, nie sądzę, żeby byle palant miał owacje na stojąco z żadnej branży albo sortu. Ale, cóż... chłop wie swoje. Znam to z autopsji i o tym piszę.

Befano!
Na budżet państwa składa się 73% przeciwników PiSu i 27% wyborców PiSu. Ja się zgadzam, żeby dwa budżety, a Ty napisz, co w związku z tym i dlaczego przeciwnik PiSu ma utrzymywać nie tylko wrogą propagandę, ale wszystkie pijawki?
© 2010-2016 by Creative Media