Go to commentsJak wypiąć się na upał
Author
Genretextbook
Formprose
Date added2020-08-07
Linguistic correctness
Text quality
Views1097

Jak wypiąć się na upał


Kiedy Europę zalewa rekordowa fala upałów, ludzie radzą sobie na różne sposoby, by je jakoś przeżyć. Szczęśliwi ci, którzy mogą je przeżyć przyjemnie. Będąc nad wodą i zażywając chłodnych kąpieli, na ten przykład, albo... o, chociażby zwiedzając jaskinie.

Są też i inne sposoby na przyjemne wypięcie się na upały. Trzeba tylko pogłówkować i na swoją miarę je znaleźć. Szybkość, wiatr we włosach też są dobrym sposobem. Kogo stać i umie, a przede wszystkim ma prawo jazdy, może ruszyć przed siebie kabrioletem, motocyklem, albo i quadem.



Na zdjęciu nawet po drutach na słupach elektrycznych widać wyraźnie jak wielkie upały nas nawiedziły.


Jest też i tańszy sposób na szybkość i wiatr we włosach. Jazda rowerem. Tyle że pedałując, człowiek się bardziej poci. Ale zaręczam, jako doświadczona cyklistka, że w krótkich spodenkach, T-shircie, nawet w kasku, gorąca się nie czuje. Jedyne co, to w stopy może być gorąco. Jeśli oczywiście mamy je odziane w typowe buty sportowe. A ja w takich właśnie jeździłam. Ale do czasu. Przypomniałam sobie, że w zeszłym roku u swojego lekarza homeopaty kupiłam wspaniałe obuwie, które jest przeznaczone nie tylko do spacerowania i biegania, ale także na rower. Teraz tylko w nich jeżdżę. Stopy w nich się ani nie przegrzewają, ani nie pocą.



W takich butkach luz blues, człowiek czuje się jak na bosaka. Mają one jednak specjalną podeszwę, która doskonale zabezpiecza przed urazami.


No tak, rozpędziłam się z tą szybkością i wiatrem we włosach, a tak na poważnie, to wiadomo, że w taki sposób mogą sobie radzić jednak tylko młode osoby, albo w pełni sił. A co ze starszymi? A co z niepełnosprawnymi? Tym osobom zaleca się, aby, jak nie muszą opuszczać domu, lepiej w nim pozostały. Najlepiej przy zamkniętych i zasłoniętych oknach. I tak aż do nocy, kiedy powietrze rześkości nieco nabierze. Wtedy wszystkie okna powinno się pootwierać i przewietrzyć całe mieszkanie. Zaś rano, kiedy temperatura powietrza znów zacznie się podnosić, wszystkie okna na powrót pozamykać i pozasłaniać.


Jedno jest jednak wspólne dla wszystkich. I najważniejsze. W czasie tak wielkich upałów wszyscy powinniśmy pić dużo wody, i to koniecznie niegazowanej.



  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Stary babci domowy sposób na upały jest taki, że w zamkniętym mieszkaniu rozwiesza się mokre pranie - i tak się je suszy: nie na słońcu, a w chacie.

Skutek? Odczuwalna temperatura pokojowa wyraźnie spada o kilka nawet stopni
avatar
Na codzienne dalekie spacery w czasie upałów najlepiej wychodzić rano i tuż przed zmierzchem, kiedy skwar już tak nie dokucza. Tak robiliśmy w Nowym Jorku i na Majorce /które leżą na tej samej plus minus szerokości geograficznej/
avatar
Emilio, nasze babcie były bardzo mądre. Ich mądrość jest zawsze na czasie.
Ja też w upały najlepiej czuję się wczesnym rankiem i późnym wieczorem. :)
© 2010-2016 by Creative Media