Go to commentsPiękno pajęczyną przetykane
Text 85 of 140 from volume: Co w przyrodzie piszczy
Author
Genreadventure
Formprose
Date added2020-09-24
Linguistic correctness
Text quality
Views913

Piękno pajęczyną przetykane  


Takie piękno można podziwiać najczęściej w lesie wczesnym rankiem. Niby to zwykłe pajęczyny, a jednak jest w nich coś niezwykle pięknego. No, może nie dla owadów, na zgubę których (m.in.) pająki je przędą, ale dla oka człowieka i owszem.



Ta cieniutka jedwabna nić to nic innego jak płynne białko wydzielane przez tak zwane kądziołki przędne znajdujące się na końcu odwłoka pająka i krzepnące natychmiast po zetknięciu z powietrzem.



Tu pajaki napracować się musiały bardzo. Tak, to też pajęczyny. No może nie takie aż piękne, bo na kupie gnoju, ale zadziwić mogą.



  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Tylko tak wrażliwa osoba potrafi dostrzec piękno choćby na kupie gnoju...To cudne misterne nici...zabójcze ale i niezwykłe . Serdecznosci Michalszko :)
avatar
A witam Cię, Marto! Dawno Cię tu nie było. Dlatego tym bardziej dziękuję, że do mnie zaglądnęłaś i skreśliłaś tych parę miłych słów.
Wrażliwi, dobrzy ludzie rozumieją się w mig... Nawet przy kupce gnoju. ;D
Gorąco Cię pozdrawiam. :)
avatar
Życie nasze jest jednorazowe.

Jeśli T E R A Z nie dowiesz się, co tu - na Matce Ziemi - jest grane, to drugiej takiej okazji mieć już nie będziesz
avatar
O tak, Emilio, życie mamy tylko jedno.
Ubogie życie ma ten, kto nie potrafi dostrzec piękna naszej Matki Natury — z jej najdrobniejszymi szczegółami.
avatar
Szczerze? Jedno dobre zdjęcie zilustruje cały temat lepiej, niż jedenaście równie dobrych zdjęć.
© 2010-2016 by Creative Media