Go to commentsŚwięto
Text 57 of 94 from volume: Satyriady
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2020-11-12
Linguistic correctness
Text quality
Views887

Co myślę, po oglądnięciu wczorajszego `Marszu Niepodległości` w Warszawie? Lepiej głośno nie wypowiem, gdyż te słowa są niecenzuralne...


Już faszole znów ruszyli,

znów stolicę zadymili,

petardami i racami

nam mieszkanie podpalili.


Ktoś ich popiera,

swą władzą wspiera…

Czyż na nich wisi

wasza kariera?!

  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Bardzo zgrabny i trafny treściowo wiersz. W moim odczuciu nadaje się to nawet na balladę, w której aktualna druga strofa byłaby powtarzającym sie refrenem. Dochodzę do takiego wniosku, bowiem wszystkie wersy pierwszej strofy maja po 8 zgłosek, a drugiej po 5. I właśnie to mi pasuje na refren.
avatar
Dzięki, Janko. Drugą strofę skróciłem, gdyż lepiej mi pasowało do staccatowego podsumowania.
Faktycznie, gdybym wydłużył utwór do ballady, ta strofa byłaby dobrym refrenem.
Dzięki.
avatar
Oczywiście autor uprościł a nawet wypaczył .
Co do palącego mieszkania to są poszlaki że to następna prowokacja .
Kto pamięta nagranie z urodzin Hitlera sfingowane przez łajdaków z TVN-u.
A była i budka pod ruska ambasadą lub spalony samochód TVN( byłem przy tym i widziałem ludzi zabezpieczających).
Itp. oczywiście autor może wierzyć w co tylko zechce jego wola .
Ciekawsze jest jednak to że po tym marszu i brutalnej interwencji policji( zupełnie niepotrzebnej) wyborcy skierują swą sympatię na Konfederację .
Mało tego - wybory będą fałszowane bo istnieje ryzyko że PiS wykorzysta ludzi z PO i ich układy do własnych celów .
Tak to sie zapowiada. A wy jesteście w ciemnym lesie .
avatar
Bez komentarza. Specjalnie dla Rozara:
foto z wczorajszego "Marszu Niepodległości w Warszawie: Mikołaj Kiembłowski
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s261x260/125346751_3619229994787430_5491555138059150838_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=2&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=KYeBITAa8iMAX8aYQyl&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&tp=7&oh=0744fbcc2c1c4688492b3dd3920e0ef6&oe=5FD24BD5
avatar
Ca za problem znaleźć łajzę prowokatora .
A może autor pamięta redaktora z Wyborczej co przefarbował się na murzyna i nie został pobity :-)
A to najsławniejszy prowokator który udawał głupa i starannie reprezentował protestujących pod krzyżem. Potem nagle zmądrzał :-)

https://v.wpimg.pl/MzM1OTc2YhssUzlnTElvDm8LbT0KEGFYOBN1dkx9Ykx_BTdgUwJiE2NGP3oTXmIbYldgPhNXKlV-BntgVh09Gz1uJzUHUy4AEgd9YRsGfUpjWz8xBBAw


Jak pisałem autor może wierzyć w co chce, nawet w to że ci potomkowie AK-owców są faszystami. Kto zabroni ?
avatar
Tak i przypuszczałęm. Rozar stosuje metodę: "Łapaj złodzieja! - krzyczy złodziej". Stara, cyniczna metoda odwracania kota ogonem. "To nie ja, to on"! Wszędzie spiski, prowokatorzy, a my przecież tacy cacy, pokojowo nastawieni...
Zbyt dobrze znam te "pokojowe" środowiska.

Więcej do ciebie, Rozarze, nie odpiszę. Nie lubię rzucać argumentami, które odbijają się jak piłeczka od betonowej ściany.
avatar
Hardy, mam do Ciebie taką prostą, być może najprostszą prośbę. Nie rozaruj się, lecz olej nieuków, nieudaczników i zakompleksionych prowokatorów. Wszystkim to wyjdzie na dobre.
avatar
Masz rację, Janko.
Po prostu miałem malutką nadzieję, że po ostatnich zdarzeniach nawet Rozar zacznie się zastanawiać, czy na pewno jest tak, jak ma zakodowane od lat.
Niestety, nadzieja okazała się płonną.
© 2010-2016 by Creative Media