Go to commentsRzadkie zjawisko o świcie
Text 5 of 8 from volume: A niebo nad nami
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2020-12-21
Linguistic correctness
Text quality
Views927

Gdy płonie niebo. Rzadkie zjawisko o świcie


Dzisiejszy poranek, w pierwszym dniu zimy, wyglądał u nas niezwykle malowniczo i trochę nawet złowieszczo. O godzinie 7:00 miałam okazję podziwiać przez okno spektakularne zjawisko na niebie. I jak to najczęściej bywa, krótkie i ulotne. W obawie, że to piękno wnet zniknie, natychmiast chwyciłam za komórkę i je uwieczniłam. Żałuję, że nie zrobiłam tego aparatem fotograficznym i że nie byłam w tym czasie na dworze. Trudno, może się jeszcze taka okazja kiedyś nadarzy.



Jesteśmy przyzwyczajeni do płomiennego zachodu Słońca. Wielu z nas pewnie nieraz je podziwiało. Natomiast podziwianiem jego ognistego wschodu, chyba niewielu może się pochwalić. Raz, że bardzo rzadko występuje, a dwa, że o wczesnej porze.

Skąd to płonące niebo o wschodzie Słońca? Ano stąd, że Matka Natura, malując, chce nas zachwycić swoimi pięknymi obrazami. A tak na poważnie, to wynika ono z dużej wilgotności i dużej ilości pyłów zawieszonych w powietrzu. W połączeniu tworzą one grubą warstwę atmosfery, przez którą przebijają jedynie czerwone fale światła. Niby proste... a jakie spektakularne.

Ponoć zjawisko to zwiastuje gwałtowne załamanie pogody. Wzrost zachmurzenia, silne wiatry i opady. Żeby się o tym przekonać, czy tak rzeczywiście jest, sprawdziłam w Internecie prognozę pogody na najbliższe dni. No niestety, mają być porywiste wiatry, opady deszczu i śniegu. Trudno... Podziwianie dzisiejszego bajecznie pięknego nieba będzie dla mnie rekompensatą.



  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Dziś jest najkrótszy dzień w roku tzw. przesilenie zimowe.
Zwycięstwo światła nad mrokiem. Stąd chrześcijanie wmówili części ludzkości, że to boże narodzenie. No! To tak właśnie jest.
Trzeba się cieszyć, bo zawsze z nowym porządkiem wszechświata, może przydarzyć się coś niesamowitego.
Ja też ci życzę wszystkiego najlepszego.

Wschody i zachody słońca są zabójcze.
avatar
Tak, Pulsar, tak właśnie jest. Wiele zjawisk na niebie i na ziemi religie wykorzystywały i nadal wykorzystują, aby wciskać ludziom ciemnotę, a to tylko zwykły porządek Wszechświata, od miliardów lat od niego zależny.
Dzięki. Pozdrawiam płomiennie. ;)
© 2010-2016 by Creative Media