Go to commentswalka dobra ze złem
Text 79 of 102 from volume: Gadki do lustra
Author
Genrephilosophy
Formpoem / poetic tale
Date added2021-01-05
Linguistic correctness
Text quality
Views972

światło zmaga się z cieniem

codziennie niezmiennie

na twej siatkówce oka

gdzie wszystko jest na opak *)



.............................................


*) wszystko jest na opak - wszystko jest wywrócone do góry nogami (patrz optyka ludzkiego widzenia)


  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Zawsze tak było i tak zostanie:)

Miłego:)
avatar
Trudno się nie zgodzić. Zgrabna miniaturka.
avatar
Anioł - Sama dobroć.
Diabeł - samo zło.
tak nas straszą od dziecka.
A kto spija śmietankę?
avatar
Krótko, trafnie i rzeczowo. Ewentualnie w drugim wersie można wstawić spójnik "i", gdyż wtedy wszystkie wersy miałyby po siedem zgłosek.
avatar
Bardzo trafnie... :( Czy jest na to jakaś rada?
avatar
Każdy obraz /obojętnie na co spoglądasz/ na naszej siatkówce oka JEST ODWRÓCONY DO GÓRY NOGAMI, i tego nikt i nic nie zmieni.

Co to oznacza?

Że w bardzo wąskim ludzkim polu widzenia /obejmującym około 1/4 całego wokół nas horyzontu/, kiedy sobie tak na coś patrzysz, dostrzegasz przede wszystkim to, co na planie pierwszym, czyli de facto okrojony, bardzo niekompletny fragment świata - i to w dodatku wywrócony do góry nogami??

Ci, co niedowidzą, są niewidomi, cierpią na astygmatyzm, krótko-/daleko-/wzroczność, na daltonizm, zeza zbieżnego lub rozbieżnego etc., etc. mają jeszcze bardziej pod górkę!

Jak chcesz walczyć ze złem, kiedy byle jak "widzisz" zaledwie jego wierzchołek góry lodowej - i jeszcze, jakby tego było mało, wszystko odwrotnie?!
avatar
Bardzo trafnie Emilio...jesteśmy po prostu niemal ślepcami i dlatego walczymy z wiatrakami. Nie dostrzegamy tego najgorszego. Serdeczności :)
© 2010-2016 by Creative Media