Go to commentsBajeczny pejzaż Alp Algawskich
Text 70 of 94 from volume: Niezwykłe przygody i przeżycia
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2021-01-14
Linguistic correctness
Text quality
Views905

Bajeczny pejzaż Alp Algawskich


Każdy kraj na świecie ma swoje piękne miejsca do podziwiania. Dla kilku europejskich krajów takim miejscem są (m.in.) Alpy. Czyli najwyższy łańcuch górski Europy, o długości ok. 1200 km i szerokości od 150 do 250 km, który ciągnie się przez: Słowenię, Austrię, Włochy, Niemcy, Lichtenstein, Szwajcarię oraz Francję, gdzie ma swój najwyższy szczyt — Mont Blanc (4808,72 m n.p.m.).

Na terenie Niemiec leży niewielki tylko ułamek Alp. Są to Alpy Ammergawskie, Wettersteingebirge, Prealpy Bawarskie, Karwendel. Alpy Chiemgawskie, Alpy Berchtesgadeńskie oraz Alpy Algawskie, których panoramę z miejsca swojego zamieszkania mam okazję czasami podziwiać.



Niezmiernie to rzadki widok, bo moje miasto leży w kotlinie (w otoczeniu górskich krajobrazów Jury Szwabskiej) i często wisi nad nim gruba warstwa mgły, co siłą natury uniemożliwia częste podziwianie tej przepięknej panoramy ośnieżonych Alp na horyzoncie. Jednak przy ładnej pogodzie staje się to możliwe. Najlepiej w mroźny, bezchmurny i bezmgielny poranek.



Zawsze z wielkim wytęsknieniem czekam na pogodny dzień. I gdy wreszcie nadejdzie, zachwycam się Alpami Algawskimi (z tutejszej góry 909 m n.p.m.). Pasmo tych pięknych gór leży między Jeziorem Bodeńskim i doliną Lechu. Widać je głęboko w tle nad zalesionymi górami.

Dla niewprawnego oka pewnie wyglądają jak chmury na horyzoncie. Nic w tym dziwnego, wszak to odległość ok. 50 km w linii prostej. W obiektywie mojego aparatu fotograficznego widzę je zawsze w bajecznie barwnej poświacie.



***


Świat jest piękny. Cały. I żadne to odkrycie. Wie o tym każdy. Każdy, kto kocha życie i potrafi czuć się szczęśliwym. Nie trzeba zaraz wyruszać w dalekie podróże, aby jego piękno móc podziwiać. Czasami wystarczy rozglądnąć się wokół swojego miejsca zamieszkania, by odkryć nagle, że tereny w naszym najbliższym otoczeniu są niezwykłe. Po prostu piękne.

Nie znaczy to jednak, że nie powinniśmy szukać możliwości zwiedzania świata. Powinniśmy. A już przynajmniej powinniśmy poznawać go w telewizji, radiu, internecie, czy też w różnych magazynach, gdzie ludzie dzielą się swoimi wrażeniami i przeżyciami z podróży po nim. Dzisiaj jest to możliwe. Dzisiaj możemy podziwiać jego piękno nie wychodząc nawet z domu. Co jeszcze nie tak dawno było przecież niemożliwe.

Warto poznawać świat. Warto się nim zachwycać… Bo nie ma nic piękniejszego na tym świecie — jak on sam.




  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Rzeczywiście, bajkowe krajobrazy. Tylko się nimi zachwycać.
avatar
Dzięki, Janko. Cieszę się, że i Tobie się podobają.
avatar
Góry zawsze i wszędzie są piękne.
Pozdrawiam.
avatar
Co racja, Marian, to racja. A Ty, jako stary wędrowiec (staż mam oczywiście na myśli, nie wiek), już dobrze o tym wiesz.
Dziękuję i również pozdrawiam! :)
avatar
Kocham góry i czuję respekt przed nimi. Są cudowne i zabójcze dla ignorantów. Przepiękne widoki Michalszko . Aż chce się żyć :)
avatar
Mam podobnie, Marto. Kocham góry, ale mam ogromny respekt przed nimi. Zwłaszcza zimą.
I to mnie bardzo cieszy... żyjmy więc pełną piersią i z uśmiechem na twarzy. :)
© 2010-2016 by Creative Media