Go to commentsPosłowie
Text 22 of 61 from volume: Pisane pod ścianą
Author
Genretextbook
Formprose
Date added2021-01-24
Linguistic correctness
Text quality
Views970

To, co w całym tym żałosnym cyrku dookoła nas wszystkich - Czytelników i Autorów - łączy bez względu na wszelkie między nami różnice, to w s p ó l n a troska o przyszły kształt Polski /w tym polskiej literatury/.


Wielki nasz Poeta, Krzysztof Kamil Baczyński mniej więcej tak oto /blisko 80 lat temu!/ 23 grudnia 1942 r. w mroczny czas hitlerowskiej Apokalipsy do swego narodu wołał:


O, wybudujcie domy,

o, nazwijcie wreszcie Polskę -

Polską, a nie krzywdą,

a miłość - miłością (...)


by chleb był dla miłości,

nie miłość dla chleba,

by czas był tym rosnącym,

a nie krwi łakomym!


O, wybudujcie domy,

jasne wielkie domy!



  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
No ale kogo tu komentować? Panią czy Baczyńskiego?
avatar
2021 jest rokiem K.K. Baczyńskiego.
Polecam poezję śpiewaną do jego tekstów.

https://www.youtube.com/watch?v=Ncz8gzEoj6g
avatar
Posłowie /nie mylić z posłami/ - patrz nagłówek - to, jak sama nazwa wskazuje, rzecz PO SŁOWIE,

czyli ostatnia z kilku części

tutaj akurat mojego poradnika poświęconego pisaniu /zawsze dla jakiegoś ściśle określonego Odbiorcy/ oraz relacji Czytelnik - Autor /nie mylić z peelem, z narratorem, z Kowalskim, z narodem etc., etc./.

N i g d y nie oceniamy twórców!!! Ci są kompletnie poza naszym zasięgiem!

Oceniamy ich

d z i e ł a
avatar
Pani tutaj cytuje wiersze, których chyba Pani nie przeczytała.
`O, nazwijcie wreszcie Polskę - Polską, a nie krzywdą...` - pisze K. K. Baczyński.
A co Pani napisała? - `To, co w całym tym żałosnym cyrku...`
Dalej peroruje Pani na temat przyszłości, o wspólnej trosce itd. Ale słowa o żałosnym cyrku już padły. Pani chce budować atmosferę, najpierw tworząc coś, co jest anty - atmosferyczne.
A Baczyński ma z tym tyle wspólnego, co ja z grochem, którym obrzuca Pani z siłą i wdzięcznością dziecka, skały.
avatar
To tak, jakby zwróciła się Pani do debila w słowach - Nie zachowuj się jak debil.

Co do cyrku, to jest to wspaniały cyrk. Czuje Pani, jak się zmienia atmosfera wokół tego cyrku?
avatar
Wspaniały cyrk - użyłem tylko jednego słowa.
To jest wspaniały cyrk. TO JEST WSPANIAŁY CYRK.
Proszę to przepisać 1000 razy, jeśli nie chce być Pani tutaj potraktowana jak amator traktorów, o których Pani wie, że pięknie pyrkają. Nie mając wiedzy o budowie silnika, sili się Pani na porady.
avatar
Czytanie wybiórcze ma ten walor, że z żałosnego cyrku - tutaj także /na publixo/ i to na kółkach - można nawet zrobić pyrkający traktor.

Ba! Traktory dwa! I to pyrkające bez traktorzysty!

Jeszcze raz wyjaśniam: posłowie to rodzaj kropki nad "i"

i trzeba najsampierw przeczytać całość, żeby to "i" bez kropki zrozumieć.

I vice na odwrót: kto zaznajomił się z poprzednimi tekstami tego poradnika, posłowie może sobie nawet o l a ć.

Temat uważam za dogłębnie wyczerpany
© 2010-2016 by Creative Media