Go to commentsFarbowany
Text 16 of 25 from volume: Pastewne
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2021-02-14
Linguistic correctness
Text quality
Views810

FARBOWANY

Widzicie to, że coraz więcej kobiet w wieku 50 plus wygląda jak punkówy 30 lat temu? Różowe, czerwone włosy… Faceci nie, faceci nie eksplorują tego tematu – wolą raczej usuwać futro z głowy.

W „Chemarze” spotkałem takiego mistrza – był tuż przed emeryturą – który bujną miał czuprynę, pokrytą siwizną i kruczoczarne wąsiska. Koledzy mówili, że je farbuje. Nie wiem, wiedzieli, czy tylko się domyślali, ale niektórzy tak właśnie siwieją. Ja siwe włosiska mam na głowie, na uszach, na nosie, na jajkach, ale już na nogach i rękach takich nie widziałem.

W NSK jeden z takich przedemerytalnych kolegów – Janek – zachował bujną fryzurę, ale obficie przyprószoną srebrem. Taki był i już, kolegów to nie bulwersowało. On sam, a może to żona była inspiratorem, postanowił przywrócić stan sprzed lat. Ufarbować włosy na kruczoczarny. Coś jednak poszło nie tak, zgodnie z zamierzeniami. I pewnego poniedziałku Janek przyszedł do pracy z fioletowymi włosami. Trudno było tego nie zauważyć, a w robotniczym stadzie trudno się oprzeć pokusie skomentowania. Ten popularny internetowy hejt to tylko takie głaskanie w porównaniu z komentarzami kolegów z pracy.

Janek to zniósł, nie poszedł się wyhuśtać. A wyglądał naprawdę zjawiskowo.

Dziś, gdy o tym myślę, to widzę, że to dziewczęta raczej farbują swe futra, a chłopcy je usuwają, albo hodują. Tu płeć sprawia, że inne mamy podejścia do tematu.



  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Płeć - czyli to, co twoje omylne często oko "widzi" - to również transwestyty chińska podróbka. Dobrze wiemy, że nie piękne opakowanie, lecz z a w a r t o ś ć decyduje o istocie człowieka, zdarzeń i rzeczy.

Płeć jest biologiczna, i to ją /od kołyski/ formatuje potem rodzina, najbliższe środowisko, szkoła, kościół itp. Niejednokrotnie wbrew temu, kim tak naprawdę czuje się formatowany: mentalnym "nim" - czy może jednak "nią".

Tak rozumiana płeć jest przede wszystkim produktem wychowania. Amazonki były myśliwymi i żołnierzami, w Szkocji wąsaci chłopcy do dzisiaj noszą spódniczkę, a za Ludwika Słońce panowie zakładali perukę.

Polki dzisiejsze farbują włosy z nudów. Gdyby dano im większe pole manewrów, wzięłyby się za wszystkie te starożytne stajnie Augiasza wokół nas - i zrobiłyby z tym raz na zawsze definitywny porządek
avatar
Ale zewnętrze jest ważne. Patrząc na kobietę nie widzę jej duszy, tylko jej fizyczność, ale zarazem to, co ona zrobiła ze swą fizycznością jest emanacją jej duszy, przejawem tego, jaka ona jest. Patrzę na facetów i też na dzień dobry dostrzegam ich fizyczność, a reszta to już drugie wrażenie. Ale zewnętrze jest ważne.
© 2010-2016 by Creative Media