Go to commentsKatolicyzm a rzeczywistość
Text 255 of 255 from volume: Arcydzieło
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2021-02-28
Linguistic correctness
Text quality
Views824

Z katolikami jest pewien problem. Oni w cierpieniu szukają odkupienia. A cierpiąc, coraz bardziej się pogrążają. Istotą nauki Chrystusa jest Zmartwychwstanie. Katolicy zatrzymali się na cierpieniu. Błędni rycerze w sutannach nawołują do cierpienia, w rezultacie nawołując do nienawiści. Bo jakże to, my cierpimy, a oni, ci, któryz nie są katolikami, nie cierpią? Tu nie trzeba wielkiej logiki. Wystarczy tylko poobserwować. Strasznie się obrażają. Dlaczego? Ponieważ nie zrozumieli Kazania na górze. Zachęcają do nienawiści, żeby poić się potem swoim pokarmem - jadem który sami wyzwalają.

A jak już słyszę, że każdy rycerz katolicki powinien nosić miecz, to widzę, że wśród nich ukrywają się zwyczajni przestępcy, wykolejeńcy, którzy wykorzystują wiarę katolicką do tego, żeby się w niej skryć i usprawiedliwić swoje zboczenia. Ryba psuje się od głowy. Jakże ma być inaczej, skoro co dzień się słyszy o pedofilii wśród hierarchów kościoła katolickiego.

  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ale żeś dostojewszczyzną pojechał! Żeby dolecieć do nieba trzeba odbić się od dna.
Jak w każdej dużej społeczności, tak i wśród katolików trafiają się źli ludzie. Ale oni się trafiają, a nie są stałym elementem systemu, jemu właściwym.
Ja znam miłych katolików.
avatar
Ja nie znam. System jest zły, jak hierarchia, z definicji.
avatar
Tekst jest rodzajem prowokacji, której czytelnym celem jest przeprowadzenie sondy ulicznej. Jak wszystkie takie z marszu łapanki, jej /tej sondy/ wynik będzie zależał od tego, g d z i e ta ulica.

Zamiast tego proponuję zapoznać się z bieżącymi statystykami,

a te są miażdżące:

tylko 26% dorosłych Polaków w wieku do lat 40 uczestniczy w niedzielnych mszach w kościele

i

zaledwie 55% osób w wieku babci i dziadka czynnie "praktykuje"
avatar
Liczba parafii i /fizycznych/ kościołów w Polsce to dzisiaj 10 352 świątynie - i tylu jej proboszczów

plus księża bez przydziału, plus klasztory, plus w nich bracia i siostry zakonni, plus w każdej szkole armia katechetów.

CO ROBIĄ NASI DOSTOJNI HIERARCHOWIE, ŻEBY WSZYSTKIE TE KOŚCIOŁY NIE STAŁY SIĘ MARTWYM SKANSENEM

??

Dzisiejsze nasze w realu i w necie pogubione dzieci

to jutrzejsi dorośli

i

do ateizacji Polski

naprawdę

rzut beretem
avatar
Między kolejnymi na kolanach paciorkami i ucztą wigilijną,

która tuż-tuż za naszym polskim progiem,

spróbujmy zdiagnozować

cały ten nasz katolicyzm

i

rzeczywistość

(patrz wszystko wraz z nagłówkami - i skrzeczącym za twoją własną szybą realem)
avatar
Ciemno wszędzie, głucho wszędz8e... Co to będzie, gdy nas starych znów ubędzie?
© 2010-2016 by Creative Media