Go to commentsBuk ma moc
Text 113 of 140 from volume: Co w przyrodzie piszczy
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2021-03-08
Linguistic correctness
Text quality
Views763

Buk ma moc


Drzewa są antenami energii Wszechświata, buk także. Warto się do niego przytulać, ponieważ według dendroterapii znakomicie działa na człowieka: uspokaja, poprawia zdolność koncentracji oraz krążenie.

Występuje głównie w strefie umiarkowanej. Obejmuje 10 gatunków. To relatywnie wysokie drzewo. Niektóre jego gatunki osiągają 50 metrów wysokości. Spotkać je można niemalże w każdym lesie. Wiele jest już bardzo wiekowych.

Mam taki jeden buk, do którego (w drugiej kolejności po dębie) lubię się w różnych porach roku poprzytulać. Rośnie na drodze do pobliskiego lasu. To ogromne, bardzo stare drzewo, ponad stuletnie. Widać po nim, że jest już trochę podniszczone przez nierzadko występujące tu orkany. Na szczęście leśnicy ciągle go ratują. I bardzo dobrze, bo jego potęga zachwyca o każdej porze dnia i roku.





  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wskazana przez Ciebie para drzew też dominują w moim rankingu. Nieustannie podziwiam Twoje mistrzostwo fotograficzne.
avatar
To miłe, Janko. Dziękuję... Jednak do mistrzostwa to mi baaardzo daleko. Nigdy się technik fotografowania nie uczyłam, ale zdjęcia robić uwielbiam. :)
avatar
Najpiękniejsze w Polsce buki rosną w Puszczy Bukowej na obrzeżach os. Bukowego w Szczecinie.

Po Warszawie /z Puszczą Kampinoską za opłotkami/ to drugie w Polsce półmilionowe miasto z puszczą tuż za progiem
avatar
Taka pozytywna energia płynie od twojego tekstu i zdjęć. Aż chce się objąć drzewo.
avatar
Emilio, to pięknie bukowy Twój Szczecin. Widać, że Polska bukiem stoi. :)


Lilly, miło mi, że tak postrzegasz mój tekst i zdjęcia.
Pozytywnie nastawiony do życia ze mnie człowiek, chętnie dzielę się swoją energią. :)
avatar
Szczecin to przez kilka stuleci Stettin. Do końca 2. wojny światowej to Niemcy byli gospodarzami na tej ziemi
avatar
Pamiętam, pamiętam, Emilio. Ale teraz jest polski i polskim bukiem stoi... ;)
© 2010-2016 by Creative Media