Go to commentsMałe państwo
Text 218 of 240 from volume: Znak czasu
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2021-03-24
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views977

Gdybyśmy stanowili

Takie małe państwo

Dziesięć tysięcy nie więcej

Nie było by pandemii i locdownu

Bo niby dlaczego i czemu

Że dwóch chorych na grypę

Że ten  jeden zmarł

Wszak i tak  był chory

I zmarł jedynie przedwcześnie


Nikt by palcem nie ruszył

Nikt nie zamknął  szpitali ni szkoły

Takie małe państwo

Pomaga zrozumieć skalę zjawiska

I mądrze w głowie ułożyć



  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
W takim państwie byłyby trzy kościoły, sześć i pół księdza (w zaokrągleniu siedmiu), pięć zakonnic, trzech zakonników i sześciu katechetów z pensją 5000 brutto opłacaną z budżetu.
Minimalne prawdopodobieństwo, że któryś ksiądz jest pedofilem, wynosiłoby 20%.
Statystyka pokazuje też (rozkład naturalny), że w takiej populacji niemal na pewno znalazłoby się trzynaście osób w lekkim stopniu upośledzonych umysłowo, ostatnio za przyczyną pana Dudy niezbyt elegancko określanych mianem debili.
avatar
Taki błąd! 13 imbecyli, debili 213.
avatar
Aby być takim małym państwem i jakimś cudem przetrwać nie tylko czas zarazy, ale także trzęsienia ziemi, susze, gradobicie, pożary, powodzie i wojny, trzeba być Watykanem, gdzie kościół przy kościele, a liczba ludności z trudem przekracza 800 chłopa - oraz baby - i gdzie dzieci na lekarstwo
avatar
Trawestując finalną konkluzję, powiemy

Takie małe państwo
pomaga zrozumieć skalę i zjawisko -
i mądrze poukładać wszystko.

Szkopuł w tym, co rozumiesz przez przysłówek "mądrze"?
avatar
Jaki jest los małego państwa, w którym NIE RODZĄ SIĘ dzieci??
avatar
Leo - totalny antyklerykalizm - przegoniłeś sowietów.
Ale zapewne statystyki słuszne i też dające do myślenia .
Emilio - właśnie mniejsze liczby są zrozumiałe - w większych ludzie się gubią i nie maja pojęcia czy jak umrze w Polsce tysiąc to dużo czy mało - no na pewno dużo .
I na tym też polega kłamstwo z tą pandemią.
avatar
W takim państewku od początku pandemii, z powodu Covid-19 i powikłań w przybliżeniu zmarłoby 13 osób.
avatar
Niestety - nie zmarł by nikt z powodu covida . Wiersz nagina rzeczywistość do jednej osoby .
Nie ma jako-takiej zwiększonej śmiertelności. Ci co umarli na wirusa są w puli naturalnie zmarłych . Na Białorusi to nawet mają mniej zgonów niż normalnie.
Tu mogą zakłócać statystykę zgony wywołane zapaścią w służbie zdrowia .
Uznanie jednak Leo - masz chęć pobawić się w statystykę - a to już dużo. Dla większości to zbyt stroma drabina.
.
avatar
Rozumiem, że według Ciebie ktoś przewlekle chory, dajmy na to na cukrzycę, czy POChP, z czym mógł jeszcze żyć ze 20 lat, gdy zaraził się covidem i zszedł, to na to co chorował wcześniej, a nie z powodu covida? - Jest to typowy przekaz foliarzy, ale nie sposób go obronić. - Tak samo nie notuje się zgonów z powodu choroby alkoholowej czy AIDS, ale od chorób towarzyszących. - A nie łaska zauważyć, co się działo, gdy wirus przekraczał barierę sanitarną (jeśli w ogóle była) i wchodził do DPS-ów?
Jako wroga `komuny`, mam nadzieję, że także współczesnego "kremla` może to da ci do myślenia: za Wikipedią, artykuł o ruchach antyszczepionkowych: "93 procent wiadomości o szczepieniach opublikowanych na Twitterze w latach 2014–2017 pochodziło ze złośliwych kont, w tym kont prowadzonych przez rosyjskie trolle".
Na koniec, jak ktoś nie chce nosić maseczki, może też wyjąć filtr z odkurzacza.
avatar
Leo stawiasz tezę a potem według niej krytykujesz. Tu zapewne na długo przed pandemiami -H1N1 i covida służby widziały w tym możliwie sposoby nacisku lub zysku.
avatar
Miesiąc temu zarzuciłeś mi, że stawiam tezy a potem według nich krytykuję. Zwyczajnie, potrafię obronić to co piszę. Tak, jak w sprawie pijanego kościelnego, który zabił swojego proboszcza. Nie Natchnęły go do działania lewactwo i Unia Europejska, ale wódka polska.
Na banialuki foliarzy, którzy negują pandemię, nie widza związku miedzy maseczką a zakażeniem roznoszonym drogą kropelkową, wierzą w morgelony, chipy, zabójcze 5G, światowy spisek, biją brawo pajacom w rodzaju "Czujnego", a nie są w stanie przyjąć do wiadomości faktów, po prostu szkoda czasu.
avatar
Bardzo małe państwo

(patrz tekst i tytuły)

Watykan

już w pierwszych tygodniach pandemii wprowadziło ostry reżim sanitarny, co finalnie poskutkowało tym, że z liczby 819 jego mieszkańców

na covid-19

zachorowało jedynie 27 ludzi.

Problem ze zrozumieniem związku przyczynowo-skutkowego

ma przytłaczająca większość ludzi.

To dlatego tyle pieniędzy, flaszek, papierosów - i wszelkiej maści innych fajerwerków! -

codziennie

puszczamy z dymem
avatar
Gdyby /jak pisze Autor/ nikt palcem nie ruszył, w Polsce hiv zabiłby dzisiaj /dane z 2022 r./ nie 1428,

a x razy więcej Polaków.

CO JEST SKUTKIEM CZEGO,
POMYŚL LEPIEJ, KOLEGO!
© 2010-2016 by Creative Media