Go to commentsPurnonsensowna bajka o wartościach
Text 29 of 35 from volume: Za krawędzią
Author
Genrefairy tales
Formprose
Date added2021-07-17
Linguistic correctness
Text quality
Views721

- Trzeba walczyć ukochana!

- Noooo, a o co?

- O wszystko! Świat się rozpada! Lewactwo w ataku! - Dyszał ciężko. Kropelki potu świeciły mu na czole, a oddech wyrywał się z klatki piersiowej jak spłoszony ptak. - Nie pozwólmy! Do boju! Chocim...Zbaraż...

Aż przystanął podniecony własnymi wizjami. Obok przemykały samochody, ludzie i czas, ale on upojony obrazami w głowie, tego nie widział. Pod stropem miał szum skrzydeł husarii, która rozjeżdża oddziały gejów, lesbijek, ateistów i podstępnych bisurmanów – genderowców.

Znowu tabuny wiernych ciągną do świątyń, radio i telewizja jest tylko jedna i właściwa, a akademie i rocznice tchną wiarą w Boga i ojczyznę, nadymane jak balon braci Montgolfier.

Później przyjdzie czas na ocalenie Europy...

- Obudź się Ojczyźniany. - Larwa szarpała go za rękaw. - Znowu zboczeńcy idą.

Ulicą szedł pochód składający się z tęczowych, na czarno ubranych kobiet z parasolkami, niepełnosprawnych, obrońców konstytucji i wolności macicy.

- Co za motłoch. - westchnął Ojczyźniany. - Trzeba by przysłać lotne oddziały kiboli. Zaraz byłby porządek. Choć policja też sobie poradzi.

Larwa pogładziła go po policzku.

- Mój ty dzielny obrońco wartości. Pełen cnót. Chodźmy do parku. Nie będziemy oglądać tej lewackiej tłuszczy.

Wzięli się za ręce i nucąc „Ojczyznę wolną” przeszli przez bramę.

- Cóż za zdziczenie – perorował. - Nie doceniają dobrej zmiany i wartości chrześcijańskich. Batem trzeba to wbijać do łbów. Zbiorę naszych w parafii i za... uff...

Potknął się o parę kopulujących transwestytów i wyrżnął łbem w kamień.

Zadudniło głucho i pusto. Czerep rozpadł się na pół i wyskoczyła z niego... nie, nie Pallas Atena. Stara ropucha pokryta mchem.

-Tak się ginie za ojczyznę i wartości – wyszeptał i wyzionął ducha.

Larwa stała przez chwilę, przypatrując się ukochanemu. Nagle kopnęła truchło, krzyknęła dziko i zaczęła zrzucać ubranie. Ukazały się tęczowe majtki, a na sutkach miała błyskawice.

Zawyła „Wyklęty powstań ludu ziemi” i ruszyła w stronę manifestantów.


  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Nazwałeś to bajką a takie rzeczy dzieją się prawie na naszych oczach.
avatar
Może wolałem, żeby to była tylko bajka?
avatar
Jakieś wartości?? (patrz nagłówek - i rozwinięcie tematu)
Gdzie?! U nas w Polsce???
avatar
Przerażające, ale prawdziwe. Barwny i bogaty język oraz kilka potknięć interpunkcyjnych. Brakuje przecinków przed: ukochana (pierwszy wers), Ojczyźniany (piąty wers), przeszli. W piątym wersie po pierwszym wielokropku brakuje spacji.
avatar
Przy Ojczyźnianym dwunasty wers, a przez przypadek napisałem piąty.
avatar
Interpunkcję się poprawi, a naszej rzeczywistości w krzywym zwierciadle już nie (((:
avatar
Mniemam, że tak mniemam. Świetne.
Mniemam też, że za kilka lat tekst stanie się już tylko wspomnieniem już przeszłej rzeczywistopści. Jak w wielu innych krajach już się stało, z Irlandią na czele.

*-Co za motłoch. - westchnął (po "motłoch" usuń kropkę).
avatar
Obyś był dobrym prorokiem, ale patrząc na skrzeczącą rzeczywistość to ta para ma przed sobą przyszłość.
avatar
Staropolska mądrość głosi

"Czym skorupka ZA MŁODU nasiąknie,
tym na starość trąca".

Tylko... co ma piernik do wiatraka i te jakieś głupie gadki o Scorupco ??

Że k a ż d y człowiek to nie skorupka, a byt dynamiczny, dzisiaj nie mieści się to w żadnej najbardziej nawet uczonej polskiej głowie
avatar
Czym d z i s i a j

w unijnej Polsce

jest wychowanie patriotyczne?

Tym samym wychowaniem jak za PRL-u? Kiedy za Żelazną Kurtyną definitywnie kończył się dla nas cały znany nam świat

/chociaż jeździliśmy na wczasy i nad Balaton, i na te Złote Piaski/

??

Dopóki żyją w narodzie starcy, dopóty trwa ich sentyment do czegoś i dla tego czegoś pietyzm.

To dlatego Ojczyźniany

(patrz bohater tej scenki)

m u s i rozbić swój czerep na amen
avatar
Kim w tej narracji jest zdumiewająca Larwa, która u boku swego tzw. ukochanego wiedzie dobrze zakamuflowane, utajone podwójne życie?

Feniksem, odradzającym się z popiołów?

Symbolika, trzecie dno, imiona i nazwiska "mówiące", stylizacja na bajkę et cetera, et cetera nie przemówią do tych Odbiorców, którzy tekst "czytają" wyłącznie od kropki /przecinka/ do kropki, i cała reszta to dla nich tabula rasa
avatar
Dlaczego ta bajka jest purnonsensowna??

(vide nagłówek)

Bo twoje wartości n i g d y

nie były, nie są - i nie będą! -

moimi, nawet gdybyś był moim bratem syjamskim ??

Wychowywanie Polaków na patriotów w UE jest dzisiaj wychowaniem kosmopolity, który wolność rozumie jako otwarcie się na CAŁY /z jego kolorami i oszałamiającą różnorodnością/ świat.

I tej Wisły się już nie zawróci. No, chyba że pałami i kijem nas ktoś z powrotem zagna za kolejną Żelazną Kurtynę
© 2010-2016 by Creative Media